K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 13:12   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er klart popiae at man ikke kan få børnechek, friplads og den slags hvis man er enlig, ikke forsørger
- måske derfor vi aldrig læser om nogen enlige, men KUN kan læse og høre om forsørgere, hvor de kan manipulere med tallene

En enlig kontanthjælpsmodtager har det dæleme ikke nemt - forstår ikke hvorfor der ikke sættes mere fokus på dem!? - føler det er en totalt overset gruppe som fejlagtigt ryger med i puljen af ''Carinaer og Roberter'' der enten har for mange penge, eller som bare ikke gider
Jeg ved at enlige kontanthjælpsmodtagere, lever under MEGET trange kår. Der er næsten ikke noget at rutte med økonomisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 13:56   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nope, har de ikke. Jeg havde ca 950kr om måneden til mad, tøj, transport, telefon, tandlæge og den slags "løse ting" de første år, jeg var på kh. Dét var vildt hårdt! Og nej, jeg hverken ryger, drikker alkohol, har husdyr eller andre "luksusting" - dengang som nu. Mit fladskærm var og er stadig 50 cm tykt, og min bærbare vejede og vejer stadig ca 10 kg... Så ikke nogen mulighed for at spinne dér...

Og undrer dig nøjagtigt lige som dig, Helene, over det fokus, de har lagt. For det virker meget underligt: hvor vil de hen med det...? "Manipulerer" de bevidst med tallene, for at ramme alle kh-modtagere? Eller nævner de kun tal for de grupper, de vil gå efter, fx enlige forsørgere og gifte, hvor begge er på kh...? Og hvordan ser regnestykket for de rådighedsbeløb egentligt ud? Er fx udgifter til vand, varme og strøm også trukket fra...? Uanset hvad, er det vildt usympatiskt

Anne Baastrup fra sf diskuterede i øvrigt med jbo forleden på i deadline 17:00 på dr2. Hun afviste en nedsættelse af kontanthjælpen. Så må jo håber, at sf holder fast i det - i stedet for at blive banket på plads af MV...http://www.dr.dk/DR2/deadline2230/se...ser.htm#/65150

I øvrigt lufter jbo nogle - i mine øjne - vildt usympatiske synspunkter IGEN. Nu mener han, at man skal gå ind og styre kontanthjælpsmodtagerenes økonomi direkte. Sig mig: er det ikke én af LA mærkesager, at vi skal have mere personlig frihed...?! Det gælder åbenbart for alle - bare ikke for dem på kh...?! De må efterhånden hverken ryge eller have husdyr eller børn...?!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 14:15   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har også undret mig lidt over det i debatten-mht kontanthjælpsmodtagere..

jeg har aldrig været det og har jo fulgt med i debatten og jeg har hørt mest om dem med børn - om hvor godt de har det osv osv...mette frederiksen egne tal...
hvad jeg ikke har hørt ret meget om er de unge under 25 år på kontanthjælp og dem over 25 der ikke er forsørger på kontanthjælp..
de er glemt lidt i debatten..fokus er væk fra dem uden børn - i store træk.og hvorfor..sikkert fordi de høre til gruppen der har det aller sværest..
har jeg misforstået det el.får dem over 25 uden børn ikke ca 1o.5oo kr brutto mdr..plus en evt boligsikring og måske en paragraf 34..hvis jeg er fejl på den,så ret mig gerne..

nu skal det ikke opfattes som om jeg ikke tror andre ikke kan ha det svært..nu tænker jeg bare lige på de 2 grupper..hvor meget for man ca i boligsikring..er der nogen der kan fortælle mig det - med egne ord..er det 5oo el.25oo kr..har ikke prøvet det og kender ikke til det..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 14:23   #14
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej . det la står for er simpel hen. så usympatisk . det er både jbo der jo slet har studeret. eller sat sig ind i hvor meget kontanthjælp er -- men se nu medierne .de gør intet for at rette op på det det tar dem måske 5 min at undersøge det ,- det er ikke bare LA der snyder med de tal ,men også medierne - husk lige emil, der var ude at søge job med en kontantmodtager som han svinede til for åben skærm . det er bare ikke ok at behandle folk sådan-- men det er umuligt at komme med noget fornuftig, i medierne for så falder hele deres cirkus til jorden --diskuterer man det med nogen siger de ja men de får også boligsikring--forhøjet børnetilskud og bla-- det siger jbo jo i fjernsynet jeg ved da godt at både la-medierne osv ser det men- nu medierne hælder jo ,til de blå og så rører vi ikke ved det. vi skal jo sørge for at den nye kontantreform kommer til at gøre mere ondt på dem -- så kan vi ta det op efter -- joo se det sælger
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 11:38   #15
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er fordi de regner ALT med i beløbet (boligsikring, børnechek, evt friplads - hvis enlig forsørger, bidrag fra faren ect).

Folk kan IKKE finde ud af at skelne - de tror fejlagtigt, at det er kontanthjælpen der er så høj.

Og tro det eller ej, men der findes stadig folk der tror, at kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister IKKE betaler SKAT!!??
Ifølge privatøkonomisk rådgiver Eigil Jørgensen er kontanthjælps-satserne for voksne uden forsørgerpligt så lave, at de ikke kan leve af det. De er nødt til at stifte gæld.
I videoklippet følger vi 54 årige Birthe Thomsen, der efter de faste udgifter har 454 kroner tilbage om måneden til mad, tøj og andre udgifter.

Link til "Youtube" I videoklippet følger vi 54 årige Birthe Thomsen :
http://www.youtube.com/watch?v=ocTdp...fK7jdOCJitWfno
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 12:39   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Godt fundet,1970girl

Der var flere sager fremme om enlige ikke forsørgere. De historier kom lige i kølvandet på Carina-sagen - og druknede fuldstændigt. Og nej, de nævnes fortsat ikke i debatten. Og vælger folketinget at nedsætte ydelserne på baggrund af en fejlagtig og manipuleret diskussion, så rammer det enlige ikke forsørgeren meget hårdt...



Ps. @ stribe: da jeg var på kh fik jeg lidt over 500kr i boligsikring. Da jeg blev tilkendt ftp, steg boligsikringen til lidt over det dobbelte...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 13:09   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Risa

tak for oplysningen...

og jeg giver jer ret..herude i 7 kartoffelrække høre vi ikke meget om esbjergkvinden..grønlænderen..jeg har læst det et sted inde på facebook,der har hun været et stk tid..og der er ikke meget hun kan skære ned - efter min mening..
1ooo kr er ikke meget i boligsikring - kommer selvfølgelig an på hvad du giver,men ud af en ftp er der jo iforvejen ikke så meget tilbage..
folk skulle høre nogle flere historier som med hende grønlænderen..det hele drukner i carina..
men jeg kender ingen enlige kontanthjælpsmodtagere der har så stor et rådighedsbeløb som mette frederiksen påstår..
og ja enlige mødre får ekstra,men jeg får jo også børnepenge..jeg har min søn med en anden og får ca 12oo kr derfra mdr.og ca 26oo kr kvartal-13 år i børnepenge som de fleste danskere - efter alder selvfølgelig ..så det er ca 2ooo kr mdr..det er der mange der får,,og ja ved godt de får mere,men børn er ikke gratis..glemmer ikke hende i programmet fattige børn der fortalte om mug på maden - hvor fedt er det..ironi..
børn kan sådan blive drillet idag ..især pga de ting og det er ikke fair..

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 16:32   #18
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1970girl Se meddelelser
Ifølge privatøkonomisk rådgiver Eigil Jørgensen er kontanthjælps-satserne for voksne uden forsørgerpligt så lave, at de ikke kan leve af det. De er nødt til at stifte gæld.
I videoklippet følger vi 54 årige Birthe Thomsen, der efter de faste udgifter har 454 kroner tilbage om måneden til mad, tøj og andre udgifter.

Link til "Youtube" I videoklippet følger vi 54 årige Birthe Thomsen :
http://www.youtube.com/watch?v=ocTdp...fK7jdOCJitWfno
Birte thomsen er berrettiget til S 34 ca 2000 kr hver måned
desværre er det sådan at langt de fleste kommuner ikke oplyser om dette og derved skal man selv vide det og ansøge om det før bevillingen


husleje -el -varme -vand ialt kr ? - 2700 kr egenbetaling difference er § 34 tilskud
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 20:07   #19
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Mere spin:

Citat:
Omkring 14.250 danskere ville få flere penge mellem hænderne, hvis de stoppede med at arbejde og i stedet levede af en ydelse fra det offentlige. Katastrofe, lyder det fra Venstre og Liberal Alliance.
http://www.b.dk/politiko/tusindvis-b...g-forsoergelse

Hvilken ydelse? Dagpenge eller kontanthjælp? Og hvornår må vi se regnestykkerne?

Hvorfor bliver de ved med at gå efter kh'en? Der ER faktisk folk, der kæmper for at overleve på den ydelse! Hvorfor ikke se på, hvorfor disse 14.250 ikke tjener mere?! Statestik kan (altså) ikke altid bruges på den måde. Man bliver nød til at se ind bag tallene, og SÅ komme med løsningsforslag. Og ikke straks sparke på kh'erne - eller folk på andre ydelser for den sags skyld! Uff!


Tilføjelse:
Og Enhedslistens svar:

Citat:
EL: Man vælger ikke bare at være på overførselsindkomst
http://www.b.dk/politiko/el-man-vael...erselsindkomst

Jeg ville SÅDAN ønske, EL svarede LA meget, meget, meget mere igen! Det kan ikke være rigtigt, at det er LA, der hele tiden sætter dagsordnen på den måde, de gør...


Tilføjelse II:

Altså, jf Danmarks Statestik var der i 3.kvt 2012 gennemsnitligt 2.687.797*) beskæftigede i DK. 14.250 ud af de 2.687.797 er 0,53%. Hvilket omvendt vil sige, at for 99,47% af lønmodtagerene, kan det betale sig at gå på arbejde... Aj, LA og V! Kom nu! Kan I ikke finde på bedre at lave?!

De 14.250 kunne jo i princippet også være syge borgere, der er blevet tvungent til at arbejde af kommunerne enten pga ægtefælleforsørgelse eller, fordi kommunen har smækket kassen i pga af, at lægekonsulenten ikke ville "godkende" lægepapirerne og kommunen derfor raskmelder borgeren...

*) http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2012/NR646_1.pdf

(Korriger mig gerne, hvis de tal, jeg har brugt, er forkerte)

Sidst redigeret af Risa; 21-12-2012 kl. 21:51.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 01:13   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det kan ikke være rigtigt, at det er LA, der hele tiden sætter dagsordnen
Det får de desværre lov til fordi den danske presse langt overvejende er borgerlig.

Så længe journalister og cheferne på redaktionsgangene er højtlønnede akademikere , vil dette billede aldrig ændre sig.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Isabella Miehe-Renard er meget tilfreds med systemet gunvor Politik og Samfund 17 04-08-2011 21:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension