K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2014, 15:04   #1
Hmmmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hmmmm er ny på vejen
Question Et flexjob til mig?

Hej!

I juli blev jeg for første gang nogensidne psykotisk pga. en traumatisk begivenhed i mit liv. Førhen havde jeg også lidt af depression, og nu har jeg også slemme angstanfald. Pga. førnævnte får jeg snart handicap-SU.

Mit spørgsmål er, om I tror jeg vil kunne blive godkendt til et flexjob med den baggrund? Det ligger lidt ude i fremtiden, da jeg pt. kun er ved at være bachelor, og regner med at tage en kandidatuddannelse. Jeg ved jeg ikke kan arbejde fuldtid, da jeg f.eks. aldrig har været i stand til at studere på fuld tid.

Mvh.
Hmmmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 17:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha det er svært at svare på...

For at blive visiteret et fleksjob så skal man have en varig funktions nedsættelse og den skal være nedsat mere end halvdelen...

Så det kommer helt an på dine lægepapirer plus de skal have målt din arbejdsevne...

Det du kan gøre...det er at sørge for at have en god forbindelse til din læge eller behandlende læge, speciallæge osv....sådan at de er fuldt ud opdateret på dit helbred...

Man bliver ikke visiteret til fleksjob pga bestemte sygdomme....

Det er udelukkende din arbejdsevne der afgøre det....

Men for at det hele skal kunne stemme overens...ja så skal man selvfølgelig have sine lægelige papirer i orden...

Kort sagt...så er der ingen der kan svare dig på dit spørgsmål....

En anden ting du burde gøre...det er at hele tiden have styr på hvad kommunen har liggende på dig af papirer...

Dette kan du gøre via aktindsigt hos kommunen...der ligger en formular under vores nyttige links herinde..linket finder du lige under her i min signatur og ellers er det i toppen af alle sider herinde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 02:52   #3
Hmmmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hmmmm er ny på vejen
Jeg har lægepapirerne i orden, da jeg har været indlagt flere gange på psykiatrisk afsnit.

Er det mon muligt for mig at blive "kastet ud i" arbejdsevnevurdering så snart jeg er færdiguddannet? Er det mon noget med jeg skal kontakte min fagforening?

Mvh.
Hmmmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 07:26   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som web, skrev til dig har det intet med din sygedom, at gøre men noget med din arbejdes evne, hvis du kontakter fagforeningen vil de hurtig sige, så er du ikke berettet til penge.

det bedste for dig, vil være at prøve og komme i arbejde, for lige meget hvad vil kommunen sige , at din arbejdes evne skal prøves først.
for at få fleks skal din arbejdes evne være afprøvet først inden for alle fag, ikke kun det du er udannet inden for, hvis du kan arbejde 18 timer inde for et fag, vil du ikke kunne få det.
eks. du er udannet skolelærer og kan ikke klarer jobbet, så kan du måske godt sidde og pakke på et værksted 18-20 timer og så er du selv forsøgende.
jeg skriver ikke det her for, at sige det kan ikke lade sig gøre men for at fortælle dig, at hvis du skal have fleks job er der meget lang vej/kamp tilbage.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 11:27   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er du medlem af en fagforening så er det altid en god ide at have dem med på sidelinjen...

En del af dem har en socialrådgiver som evt kan hjælpe dig videre...

Du kan evt se om du sammen med denne socialrådgiver måske kan kontakte kommunen så du kan finde ud af hvad der skal ske efter du er færdig med din uddannelse..

Men er der lang tid til at du er færdiguddannet så vil de nok sige du skal vente lidt..

Men du kan altid forsøge at kontakte dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 11:39   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Held og lykke med din yderligere uddannelse. Meget kan jo have ændret sig til den tid også lovgivningen.
Håber du vælger en kandidatuddannelse, som går din vej. Ofte er der valgmuligheder.

Sidst redigeret af stampe; 08-01-2014 kl. 13:13.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension