K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Se afstemningsresultater: Vil du være med i en underskriftindsamling i klageskrivelse til de ansvarelige?
Ja. Så absolut 36 81,82%
Nej. 1 2,27%
Ved ikke 7 15,91%
Afstemning med flere valgmuligheder Stemmere: 44. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 22:17   #11
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Foslag og ideer ..

Forslag og ideer kan sendes til undertegnede via private meddelelser. Og jeg vil så sammensætte alle ideer i første omgang.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 23:11   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan få nogle forslag her:

1. Afskaf lægekonsulenter, hvis de IKKE skal stå til ansvar for lægeløfte mv.
2. Egen læges og speciallæges udtalelser vægtes højere
3. Egne vurderinger inddrages
4. Sagsbehandler må IKKE ændre så meget som et komme i lægepapirer
Erklæringer skal vedlægges i kopi, ikke afskrift (med risiko for "fejlcitat")
5. Borger skal have mulighed for SELV at vælge læge/speciallæge
6. Borger skal have mulighed for SELV at vælge psykolog
7. Gratis advokathjælp i sager - Jobcenter og Sociale sager
8. Max. afklaringstid på forsørgelsesgrundlag eller bevarelse af sygedagpenge, indtil afklaringen er på plads. Ikke stilles ringere økonomisk pga. sagsbehandlingstid.
9. Ressourceprofil, inkl. lægepapirer, SKAL være på plads og godkendt, på 6 måneder.
10. Rette op på alle de forhold, som allerede er Social- og Beskæftigelsesminister bekendt fra alle de henvendelser og høringer, der allerede har været på området. (fra patientforeninger, førtidspensionister, fleksjobbere mv.) (Der er jo en masse, der stadig IKKE fungerer på trods af, at man lavede reformen for at sikre bedre retssikkerhed for borgeren.)

Det var bare nogle "hurtige" bud.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 23:33   #13
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Tak for det første flotte og gode forslag. Sådan kan det jo også skrives her i tråden
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 00:21   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det skal selvfølgelig være autoriserede psykologer (jvf. Lenas sag).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 01:22   #15
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

ZUZA

Helt klart. Alle skal være autoriserede på hver deres område.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 01:59   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enten skal lægekonsulenter være underlagt lægeløfte, så man kan klage over disse i patientklagenævnet, eller også skal der være lovgivning på lægekonsulenter. vejledninger og retningslinjer, er ikke nok, såfremt man skal klage direkte over lægekonsulenter, der overtræder deres beføjelser.Dette er vigtig for vores retsikkerhed. Lægekonsulenter er tolke i forhold til borgers lægeerklæringer. De må altså IKKE undlade diagnoser sat af borgers egne læger/speciallæger. De må heller ikke sætte deres egne diagnoser. I disse tilfælde skal det kunne udløse erstatning til borger. se evt dom fra Glostrup fra 2005(Folkebladet 17.6.05).
man skal ikke kunne gå fra sygedagpenge til kontanthjælp. Hvis man ikke er færdigafklaret inden for tidsfristen, er det alene kommunens problem, ikke borgerens. Borgeren er den svage, og altså ikke den part der kan gøre hverken fra eller til i forhold til kommunenes lange sagsbehandlinger, eller rettere bekvemte kassetænkning.
Der skal være bedre ensretning i forhold til personkredsen for merudgifter. herunder den formøse C-27.07 som kom i sommeres, som har væltet det oprindelige grundlag for personkredsen. Den skal kendes UGYLDIG. DS(dsi) har også den med i deres forespørgelser, bemærkninger til reformen. De har også et godt bud, vedr. at den årlige revudering, undlades hvis der ikke er noget nyt.(besparende sagsbehandling, hvorved der er flere resourser til nye sager).
Det sociale Nævn(statsforvaltningerne)herunder beskæftigelsnævnet, skal revuderes. De virker idag IKKE efter hensigten. De er ikke mere uvildige. De har idag også tættere tilknytning til kommune idet det kun er kommunerne der må forespørger til sager/lovgivning. Derved er uvildigheden jo ikke mere tilstede. dette ses også tydeligt i div afgørelser. Jeg har ihvertfald flere eks på dette.
Der skal være lettere adgang/mulighed for at tilsynsrådende, kan træde ind når kommunerne overtræder regler/ lovgivning, trækker sager i langdrag mv.
der skal kunne fald økonomiske bøder til kommuner, når de overtræder ovenstående.
( det er fint med kommunernes selvstyre, men vi har trods alt krav på at lovgivningen bliver overholdt, og det er desværre langt fra tilfældet idag.).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 15:08   #17
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
jeg har oplevet noget VILDT

Tjek lige det her....

Jobcentrets lægekonsulent mente jeg havde fået en bedre livskvalitet efter ophold på smerteklinik..... og ?????

livskvalitet er det oversat med arbejdsevne ??????

min nye sagsbehandler i den nye kommune bad en anden lægekonsulent læse min sag....

HOLD NU GODT FAST.... hun indstillede mig til pension på samme grundlag ??

ja jeg fatter ikk en meter....

Har fået pension sidst i dec men de mangler lige at udbetale 3 års sygedagpenge....

gud vide hvor længe jeg skal vente på dem....

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 15:10   #18
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
har stemt :-)

og ... min sag er sendt videre til Christiansborg...

spændt på at høre fra dem
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:17   #19
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
God nyhed - trods lægekonsulent

Hej med jer alle

Jeg har også haft den blandede fornøjelse at læse to udtalelser på min ressourceprofil, som min lægekonsulent Jens Bang har lavet, han ved ikke hvor stor skade/ulykke han gør, både for os der er syge og for vores familier - ved ikke om han ved, hvor hårdt det er at være i det system vi befinder os i - og som flere af os nok ville være foruden.

MEN MEN MEN på trods af hans nedvurderende bemærkninger og hans snæversynethed har jeg telefonisk i fredags og pr. brev tirsdag, fået besked om, at min førtidspension er gået igennem - jeg er bare så glad, kan man ønske sig større julegave efter mange mange svære år - (jeg har før skrevet, så hvis der er nogen der vil læse min historie, kan de finde den)

Jeg vil bare sige til alle jer der har med umulige lægekonsulenter at gøre, lad jer ikke slå ud, lægekonsulenten er heldigvis ikke den eneste der ser på vores sag, der er også andre som måske er mere menneskelige. Så fat mod (ved udmærket god, det er nemmere sagt en gjort), samarbejd med kommunen/sagsbehandler og gør jeres bedste, så skal I se, så lykkes det nok.

Mange hilsner/ønsker om en god jul og et godt nytår.
Juleknus
fra mig
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 18:09   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også stemt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent skal vurdere status vedr ansøgning om § 100 Indiansummer Lægekonsulenternes Rolle 5 12-11-2012 15:12
Vedr behandlingstid ved lægekonsulent ? Mrperfektone Alt det andet 5 21-03-2012 17:06
spørgsmål vedr. lægekonsulent sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-04-2010 16:13
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent Mai-Britt Dit og Dat 17 16-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension