K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 17:22   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Socialchefer: Lav ny lov om kontanthjælp!

Velfærdssamfundets laveste sociale sikkerhedsnet, kontanthjælpen, er blevet sat alt for langt ned for tusindvis af danske familier, mener landets socialchefer og socialrådgivere.

Og det gør, at mange samlevende ikke kan få økonomien til at hænge sammen og derfor flytter fra hinanden, lyder det fra kritikerne.

Socialchefernes formand, Ole Pass, betegner loven som "det største socialpolitiske indgreb mod den dårligst stillede gruppe i samfundet i mange årtier":


http://www.information.dk/telegram/488227

Ja, man kan da have lov at håbe på en ny chance. Det hjælper da lidt på sagen, at socialrådgivere og socialchefer også råber op - de har jo indtil videre været larmende tavse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 20:33   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og det gør, at mange samlevende ikke kan få økonomien til at hænge sammen og derfor flytter fra hinanden, lyder det fra kritikerne.
Hvis ikke de flytter fra hinanden som en protest mod nedskæringerne, så gør de det sandsynligvis når skænderier om økonomien har smadret kærligheden.

"Når krybben er tom bides hestene", siger et gammelt ordsprog.


For mange år siden havde x'en og jeg besluttet os for, at flytte sammen, nu havde vi jo et barn sammen og fandt det ikke hensigtsmæssigt, at begå socialbedrageri.

Men da jeg fik nær-kigget økonomien trak jeg håndbremsen.

Jeg kunne lige se for mig hvordan diskussioner om økonomiske dispositioner ville overskygge alt.
F.eks. hvis der ikke var råd til, at han kunne drikke et par øller med gutterne, men han kunne se, at jeg havde købt nyt tøj/legetøj til barnet.

Kærligheden skal dælme være stærk hvis den skal overleve en økonomi, som ikke tillader den mindste smule sjov/luksus.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 21:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
OG så kan man så sige, at man er så heldigt stillet, at man kan NÅ at trække håndbremsen. Værre ser det ud for alle de par, hvor nogen forsøger at trække håndbremsen for dem, og inviterer dem til en situation de ikke har bedt om, og dermed lige akkurat få skubbet dem ud over kanten

Jeg FATTER IKKE hvordan det er kommet hertil, og jeg fatter heller ikke at alle dem der er ramt, ikke gør noget! Råber op, demonstrerer, eller på anden måde gør opmærksom på, at de IKKE vil finde sig i det.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 00:38   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Grunden til at selv Ole Pass, råber op, er desværre at det går ud over kommunekassen, at parende flytter fra hinanden.

Det bliver jo betydeligt dyrere for kommunerne, at der skal søges hjælp til enlige forsørgere, og boligydelse oveni.

Men håber da på"ændringer, uanset, dagsorden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 01:17   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaa, det er sgu længe siden jeg har været enig med Ole Pass i NOGET som helst! Det er første gang i årevis han har fremført en hel sætning jeg har været enig i. Men du har ret, han kan nemlig kun kassetænke!

Og HOLD OP, hvor jeg håber de bliver ramt af boligindskudslån, boligsikringsansøgninger, normale kontanthjælpssatser, og at folk simpelthen går fra hinanden i ren protest! Så kan de fandeme lære det, de klaphatte!!

Det ville fryde mig, SÅ MEGET, hvis reformerne giver bagslag!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 08:18   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og HOLD OP, hvor jeg håber de bliver ramt af boligindskudslån, boligsikringsansøgninger, normale kontanthjælpssatser, og at folk simpelthen går fra hinanden i ren protest! Så kan de fandeme lære det, de klaphatte!!
Og alt hvad der ellers følger med af udgifter til enlige forsørgere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det ville fryde mig, SÅ MEGET, hvis reformerne giver bagslag!!
enig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 12:18   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja der er kommet fokus på det...men tvivler på Mette Frederiksen laver det om... det skulle da være første gang konen lytter til fornuft

Det gælder jo også pensionister og gifte og har altid gjort... levebrødspolitikerne skulle have gået den anden vej og ophævet al sambeskatning og gensidig forsørgelsespligt... det havde passet bedre til et moderne samfund... i stedet for at indføre et system der havde passet bedre i 1800 tallet...

Men Socialdemokraterne glemte bare socialdemokratisk politik i deres iver efter minister taburetter med pension... og de svageste i samfundet betaler prisen... den svageste del rykker længere og længere op... og bliver flere og flere...

Vi mangler i den grad et nyt parti ... eller et oprør....





....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 12:33   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vel i bedste fald gensidig anvendelse af personfradraget, hvis den ene part ikke kan udnytte det helt eller kun delvist. Men det er også rimeligt. Det behøver absolut ikke blive billigere at flytte hver for sig. Er det en proformaflytning, kan det blive ret så dyrt med 2 gange udgifter og alligevel gf. Man skal virkelig have fakta på plads inden man rykker.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 23:14   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja der er kommet fokus på det...men tvivler på Mette Frederiksen laver det om... det skulle da være første gang konen lytter til fornuft

Det gælder jo også pensionister og gifte og har altid gjort... levebrødspolitikerne skulle have gået den anden vej og ophævet al sambeskatning og gensidig forsørgelsespligt... det havde passet bedre til et moderne samfund... i stedet for at indføre et system der havde passet bedre i 1800 tallet...

Men Socialdemokraterne glemte bare socialdemokratisk politik i deres iver efter minister taburetter med pension... og de svageste i samfundet betaler prisen... den svageste del rykker længere og længere op... og bliver flere og flere...

Vi mangler i den grad et nyt parti ... eller et oprør....
Ja, vi mangler frisk blod på borgen (og jeg tænker ikke mord!), men nye kræfter, ildsjæle, og nogen der kan tænke lidt ud over deres egen navle. Synes det er så trist, at jeg ikke længere føler jeg har et parti, og sikkert må stemme blankt næste gang. Synes politik er sårende! Engang var det spændende og sjovt. Men når de først begynder at skyde med skarpt efter folk der ligger halvt ned, så er det sgu gået for vidt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vel i bedste fald gensidig anvendelse af personfradraget, hvis den ene part ikke kan udnytte det helt eller kun delvist. Men det er også rimeligt. Det behøver absolut ikke blive billigere at flytte hver for sig. Er det en proformaflytning, kan det blive ret så dyrt med 2 gange udgifter og alligevel gf. Man skal virkelig have fakta på plads inden man rykker.
Ja, det kan godt blive en MEGET dyr omgang, helt enig. Og på rigtig mange niveauer.

Dog tror jeg ikke folk vælger proforma flytning - tror de vælger at kappe et hvert tilhørsforhold, bare for at slippe for GF. Og de store regninger vil nok tilfalde kommunen så som boligindskudslån, boligsikring til enlige (forsørgere), ekstra ordinære børnetilskud, indtægtsbestemte fripladser i insitutionerne, hjælp og tilskud til div madordninger osv osv...
Det kan meget hurtigt give bagslag og et underskud, som ikke var en del af reformen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 23:28   #10
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og de store regninger vil nok tilfalde kommunen så som boligindskudslån, boligsikring til enlige (forsørgere), ekstra ordinære børnetilskud, indtægtsbestemte fripladser i insitutionerne, hjælp og tilskud til div madordninger osv osv...
Det kan meget hurtigt give bagslag og et underskud, som ikke var en del af reformen.
Mon ikke det er en del af planen, så kan de jo reformere børnetilskudne næste gang, med den begrundelse at udgifterne til dem er steget mere end forventet...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension