K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2016, 23:53   #21
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Tusind tak for de mange gode svar :-) jeg forsøger og svarer tilbage så godt jeg kan til jer der har spurgt om de forskellige ting ..
Nørd: Du har helt ret , det er på tide at jeg begynder og lytte til min krop og hvad den fortæller ! Det er os der jeg endelig efter snart 5 år er ved og være.. men ved godt det er et par år for sent :-/ tak for alle de gode og brugbare ting du skriver., de kan helt klar bruges !
Vovse: altså når jeg skriver de ikke har fundet noget er det fordi jeg tænker diskusprolaps osv af de alvorlige ting, der er fundet nogle små ting men ikke noget lægerne har ment det har betydning for smerter. Jeg ligger lige mine beskrivelser ind imorgen så kan i se hvad de forskellige har skrevet ..

mht mine mavegener har jeg været mave patient siden jeg var 12 år gammel og først nu har de begyndt og overveje at det er irritabel tyktarm, mine mavegener er meget mindre i de perioder hvor jeg går all in på sund kost, men jeg synes ikke der er nogle sammenhæng med mine rygsmerter, men jeg vil klart begynde og skrive de ting ned som du har skrevet jeg skulle gøre..

Jeg er 29 år gammel og fik skaden i min lænd oktober 2011, derfør havde jeg fra jeg var 12 år gammel og frem til jeg var 23 været aktiv rytter og havde egen hest og red en del stævner og havde aldrig døjet med min ryg . Desværre mistede jeg min hest til sygdom og mistede derefter interessen.

Jeg har selvfølgelig ledt og ledt efter svar på hvad jeg kan fejle for jeg har bare svær ved og acceptere at jeg ikke "fejler" noget som kan vises på en scanning eller røntgen når mine smerter jo er så invaliderende .. men kan forstå på dig at det faktisk ikke er helt så usandsynligt..
der har os været utallige diagnoser fra de kiropraktor og fysioterapeuter jeg har gået ved , lige fra at jeg har diskusprolaps til jeg har bækkenløsning (har ingen børn og har aldrig født et barn), en har os ment jeg har facetleds syndrom i det nederste af lænden, en andre mener jeg har hoftedyslasi på venstre hofte , men disse ting mener Inger læger er korrekt.. så ja man bliver godt nok noget forvirret..
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 00:21   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
mht mine mavegener har jeg været mave patient siden jeg var 12 år gammel og først nu har de begyndt og overveje at det er irritabel tyktarm
Du kan jo prøve at læse om IBS (irritabel bowl syndrom) og se, om det passer på dig.
Men pas på med, at hægte dig alt for fast i sådan en diagnose, i stedet bør du observere dine symptomer og sætte dig ind i hvordan vores fordøjelse fungere.
Det er min opfattelse, at IBS er en "skraldespandsdiagnose", som de benytter når farlige ting er udelukket og de ikke ved hvad det ellers kan være.

Jeg har selv haft utrolig glæde af en dygtig og erfaren zoneterapeut, men jeg har i mange år selv øvet mig på zoneterapi og supplerer det nu med akupressur, og bruger også nogle homøopatiske dråber.
For mit vedkommende er det hvedemel der giver de største problemer, efterfulgt af eddike og mælk.
Og hvedemel er dælme svært at komme udenom.
Der findes ikke ret meget rugbrød uden hvedemel, og det meste er der også eddike i.
Jeg er begyndt at købe rugbrød i Irma, fra Hedebageren, det koster 26 kr. for et lille rugbrød, det bliver hurtig tørt, så jeg skærer det i skiver og fryser det ned i små portioner. Men det ligger rigtig godt i maven.

Du kan også prøve at google "for lidt mavesyre".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
mine mavegener er meget mindre i de perioder hvor jeg går all in på sund kost, men jeg synes ikke der er nogle sammenhæng med mine rygsmerter, men jeg vil klart begynde og skrive de ting ned som du har skrevet jeg skulle gøre..
Prøv evt. at udelukke alt mel udover rug, mælkeprodukter og eddike i en periode.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
der har os været utallige diagnoser fra de kiropraktor og fysioterapeuter jeg har gået ved , lige fra at jeg har diskusprolaps til jeg har bækkenløsning (har ingen børn og har aldrig født et barn), en har os ment jeg har facetleds syndrom i det nederste af lænden, en andre mener jeg har hoftedyslasi på venstre hofte , men disse ting mener Inger læger er korrekt.. så ja man bliver godt nok noget forvirret..
Fra jeg var 13 år har jeg haft problemer med spændingssmerter i skulder/nakke-området. En kiropraktor udtalte engang, efter at have set mine røntgenbilleder af nakken, at der var nogle problemer med mine nakkehvirvler.
Men efter jeg har fået mere styr på min fordøjelse har jeg ikke længere problemer med spændinger. Tankevækkende.

Ja, man kan nemt blive forvirret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 12:40   #23
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Vovse: Jeg får piller mod mavesyre, da jeg har mange sure opstød fra maven, så det er der en lille smule af. De fandt ud af ved sidste undersøgelse at jeg havde irration af det "øverste" i maven, og som jeg skulle have pencillin for selvfølgelig, men sund kost og begrænset fed mad er vejen frem for mig mht mine mave gener. Det er i hvert fald der hvor min mave har det bedst.

Mht. zoneterapeut har jeg nu en svigermor, der synes jeg skal prøve kranio sakral terapi, for det har hun hørt har hjulpet mange, når alt andet var opgivet.! Så det må jeg nok erkende at jeg overvejer..
Kender du til det?

Hvordan ser dit liv ud den dag idag? Kunne læse du er førtidspensionist? hvor længe har du været det?

Lovede at ligge mine beskrivelser ind fra de forskellige røngten og scanninger.

Er spændt på om nogen kan "oversætte" for det jeg har fået afvide fra læger, er at de ting der er "opdaget" er ikke noget der giver de smerter jeg har..

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Dagens notat
19.06.12
Pt. er henv. til Aalborg med begrundelsen at hun har fået anerkendt en 1 år gammel rygskade, som en arbejdsskade og at der lige er taget rtg. af lænderyggen og man beder om en vurdering mhp. om der er indikation for skanning.*
Pt. er nu omvisiteret hertil pga. ventetiden.*
Hun fortæller selv, at hun under arbejde som butiksassistent mærkede et smæld i ryggen, da hun skulle løfte en kasse.*
Hun benægter tidligere problemer med ryggen og har ikke tidligere gået til behandling. Efter tilskadekomsten søgte hun egen læge og iflg. hendes egne oplysninger ordinerede vedkommende sengeleje på mistanke om discusprolaps.*
Der er også givet beh. hos en fysioterapeut.*
Hun har for længst genoptaget sit arbejde, men er noget bekymret for, hvordan det skal gå på længere sigt.*
Hun har vekslende gener fra ryggen med lave lændesmerter.*
Hun er i stand til at dyrke noget motion, som vist hedder loop.
Hun tager ikke noget smertestillende medicin. Hun har ingen problemer med at gå, men har svært ved at stå i ret lang tid ad gangen og tilsvarende med at sidde.*
Især at sidde provokerer lave lændesmerter.*
Objektivt
Udseendet er sundt og naturligt. ET middel (hun oplyser at veje 68kg og måle 168 cm).*
Ryggen har pæne krumninger med en fin lændelordose, der kyfoseres ved foroverbøjning til en FGA på omkring 20 cm.*
Hun kan gå på hæl og tå. Der er strakt benløft til 80 grader på begge sider.*
Der er fri bevægelighed i hofter, knæ, fodled og subtalært.*
Norm. kraft og tonus. Normale reflekser, sens. og pulsforhold.*
Plan
Alm. rtg. af hendes lænderyg viser tegn på discusdegeneration på den lumbosakrale overgang. Der er ingen sikre tegn på spondylolistese.*
Helt udelukke medfødt malformation på AP-billedet kan jeg ikke.*
Det aftales, at jeg bestiller en MR-skanning af hendes lænderyg i*
Hjørring*
og når resultatet foreligger, får hun formentlig brevsvar.*

Magne Juhl/shv
overlæge





Endelig beskrivelse 2012-04-24-15.29.02
Indikation: traume mod ryggen for 1 år siden.
RU af col. lumbalis og sacroiliacaled viser normale krumninger i
begge planer. Der foreligger rudimentære costae på
L1. Sacroiliacaleddene er normale. Der er flad 4. lumbale discus, men
i øvrigt er der normale forhold uden spondylose eller andre
degenerative forandringer.
RD:
degeneratio disci intervertebralis col. lumbalis 4
rudimentære costae på L1
Endelig beskrivelse 2012-07-17-10.18.13
MR-SCANNING AF COLUMNA LUMBALIS MED STIR-SEKVENSER UDEN I.V.
KONTRAST
viser ingen tegn på knoglemarvsødem. Der ses diskret nedsat
vandindhold i L4/L5-, L5/S1-niveau med diskret reduceret discushøjde i
L4/L5-niveau, og der ses diskret protrusion af discus mediant, men
uden prolapser, spinalstenose eller rodpåvirkninger.
MR-diagnose
diskrete degenerative forandringer som beskrevet
20/7/2012
rt. ambulant notat:
Dagens notat
Der er kommet svar på MR-skanning af patientens lænderyg, foretaget i Hjørring d. 14.07.12. Der er beskrevet diskrete degenerative forandringer af de 2 nederste båndskiver. Der er ingen prolapser eller tegn på at der er nerver i klemme. Ikke beskrevet nogle medfødte forandringer.*
Patienten informeres om fundene per brev, og om at der ikke er aftalt yderligere her.


Magne Juhl/snl
overlæge





7/11/2012

Indikation:*Smerter.
RU af bækkenet og venstre hofteled*viser normale ossøse og
artikulære forhold.
RD:
i.a.
Godkendt på vegne af overlæge Carsten Conrad.


Endelig beskrivelse 2014-06-05-12.25.48
Indikation:*har diskret benlængdeforskel, har udtalte lændesmerter,
der er belastningsrelaterede, især ved foroverbøjning.
RU af col. lumbalis*sammenholdt med undersøgelsen fra den 24.04.12.
Der er fem frie lumbalhvirvler. Normale ossøse strukturer af corpora,
frie buerødder og frie proc. spinosi. Også begge sacroiliacaled af
normalt udseende. Der er ingen scoliose og ingen arkolyse.
RD:
i.a.
/Fortolket af Ejnar Larsen / Region Nordjylland
/Skrevet af Bodil Mariegaard / Region Nordjylland
/Godkendt af Ejnar Larsen / Region Nordjylland

1/1: RU bækken
Endelig beskrivelse 2015-02-11-14.44.27
Indikation:*Lænde-/hoftesmerter. Debut efter tungt løft 2011.
R.u. af bækkenet incl. stående opt. med låste knæ*viser normale
symmetriske forhold i bg. hofteled, uden tegn på luksation eller
degenerative forandringer.
RD:
I.a.
/Fortolket af Finn Lesak-Christiansen / Region Nordjylland
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 14:06   #24
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Lovede at ligge mine beskrivelser ind fra de forskellige røngten og scanninger.

Er spændt på om nogen kan "oversætte" for det jeg har fået afvide fra læger, er at de ting der er "opdaget" er ikke noget der giver de smerter jeg har..

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Dagens notat
19.06.12
Pt. er henv. til Aalborg med begrundelsen at hun har fået anerkendt en 1 år gammel rygskade, som en arbejdsskade og at der lige er taget rtg. af lænderyggen og man beder om en vurdering mhp. om der er indikation for skanning.*
Pt. er nu omvisiteret hertil pga. ventetiden.*
Hun fortæller selv, at hun under arbejde som butiksassistent mærkede et smæld i ryggen, da hun skulle løfte en kasse.*
Hun benægter tidligere problemer med ryggen og har ikke tidligere gået til behandling. Efter tilskadekomsten søgte hun egen læge og iflg. hendes egne oplysninger ordinerede vedkommende sengeleje på mistanke om discusprolaps.*
Der er også givet beh. hos en fysioterapeut.*
Hun har for længst genoptaget sit arbejde, men er noget bekymret for, hvordan det skal gå på længere sigt.*
Hun har vekslende gener fra ryggen med lave lændesmerter.*
Hun er i stand til at dyrke noget motion, som vist hedder loop.
Hun tager ikke noget smertestillende medicin. Hun har ingen problemer med at gå, men har svært ved at stå i ret lang tid ad gangen og tilsvarende med at sidde.*
Især at sidde provokerer lave lændesmerter.*
Objektivt
Udseendet er sundt og naturligt. ET middel (hun oplyser at veje 68kg og måle 168 cm).*
Ryggen har pæne krumninger med en fin lændelordose, der kyfoseres ved foroverbøjning til en FGA på omkring 20 cm.*
Hun kan gå på hæl og tå. Der er strakt benløft til 80 grader på begge sider.*
Der er fri bevægelighed i hofter, knæ, fodled og subtalært.*
Norm. kraft og tonus. Normale reflekser, sens. og pulsforhold.*
Plan
Alm. rtg. af hendes lænderyg viser tegn på discusdegeneration på den lumbosakrale overgang. Der er ingen sikre tegn på spondylolistese.*
Helt udelukke medfødt malformation på AP-billedet kan jeg ikke.*
Det aftales, at jeg bestiller en MR-skanning af hendes lænderyg i*
Hjørring*
og når resultatet foreligger, får hun formentlig brevsvar.*

Magne Juhl/shv
overlæge





Endelig beskrivelse 2012-04-24-15.29.02
Indikation: traume mod ryggen for 1 år siden.
RU af col. lumbalis og sacroiliacaled viser normale krumninger i
begge planer. Der foreligger rudimentære costae på
L1. Sacroiliacaleddene er normale. Der er flad 4. lumbale discus, men
i øvrigt er der normale forhold uden spondylose eller andre
degenerative forandringer.
RD:
degeneratio disci intervertebralis col. lumbalis 4
rudimentære costae på L1
Endelig beskrivelse 2012-07-17-10.18.13
MR-SCANNING AF COLUMNA LUMBALIS MED STIR-SEKVENSER UDEN I.V.
KONTRAST
viser ingen tegn på knoglemarvsødem. Der ses diskret nedsat
vandindhold i L4/L5-, L5/S1-niveau med diskret reduceret discushøjde i
L4/L5-niveau, og der ses diskret protrusion af discus mediant, men
uden prolapser, spinalstenose eller rodpåvirkninger.
MR-diagnose
diskrete degenerative forandringer som beskrevet
20/7/2012
rt. ambulant notat:
Dagens notat
Der er kommet svar på MR-skanning af patientens lænderyg, foretaget i Hjørring d. 14.07.12. Der er beskrevet diskrete degenerative forandringer af de 2 nederste båndskiver. Der er ingen prolapser eller tegn på at der er nerver i klemme. Ikke beskrevet nogle medfødte forandringer.*
Patienten informeres om fundene per brev, og om at der ikke er aftalt yderligere her.


Magne Juhl/snl
overlæge





7/11/2012

Indikation:*Smerter.
RU af bækkenet og venstre hofteled*viser normale ossøse og
artikulære forhold.
RD:
i.a.
Godkendt på vegne af overlæge Carsten Conrad.


Endelig beskrivelse 2014-06-05-12.25.48
Indikation:*har diskret benlængdeforskel, har udtalte lændesmerter,
der er belastningsrelaterede, især ved foroverbøjning.
RU af col. lumbalis*sammenholdt med undersøgelsen fra den 24.04.12.
Der er fem frie lumbalhvirvler. Normale ossøse strukturer af corpora,
frie buerødder og frie proc. spinosi. Også begge sacroiliacaled af
normalt udseende. Der er ingen scoliose og ingen arkolyse.
RD:
i.a.
/Fortolket af Ejnar Larsen / Region Nordjylland
/Skrevet af Bodil Mariegaard / Region Nordjylland
/Godkendt af Ejnar Larsen / Region Nordjylland

1/1: RU bækken
Endelig beskrivelse 2015-02-11-14.44.27
Indikation:*Lænde-/hoftesmerter. Debut efter tungt løft 2011.
R.u. af bækkenet incl. stående opt. med låste knæ*viser normale
symmetriske forhold i bg. hofteled, uden tegn på luksation eller
degenerative forandringer.
RD:
I.a.
/Fortolket af Finn Lesak-Christiansen / Region Nordjylland
Jeg skal ikke gøre mig klog på lægernes beskrivelse af de objektive fund, men vil gerne tilføje noget til Vovses tidligere indlæg vedr. kost.

I forbindelse med fom meget mavesyre, mavesmerter og mange toiletbesøg.
til tider forstopppelse blev jeg sidste år undersøgt, og der blev fundet at jeg har divertikler på hele tarmens længde.
Tog så på egen foranledning HUSK og mælkesyretbl. men uden den store virkning.
I forbindelse med blærebetændelse opfordrede læge mig til at drikke Tranebærsaft.
Jeg ved ikke om det kan være tilfældigt, men efter dagligt indtag af tranebærsaft er min mave faldet fuldstændig til ro.
dette kun de sidste 3 uger, og jeg har kun min egen erfaring, men skade kan det ikke.

I øvrigt meget enig i alt det andre har skrevet til dig. Lyt til din krop. Smerter er et alarm signal til dig og det hævner sig ikke at lytte.
Jeg var i arbejdsprøvning for at se om jeg var berettiget til fortsat ledighedsydelse.
Jeg kvajede mig og gjorde alt hvad jeg kunne, men kunne intet på fridage og når jeg kom hjem.
Det kan man ikke efterfølg. overbevise systemet om og ved den ihærdighed har jeg skudt mig selv i foden. Nu glæder jeg mig bare til folkepensionen.

Pas på dig selv!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 14:21   #25
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Vasen: Tak fordi du tog dig tid til og svarer.
Det lyder helt fantastisk at det har givet dig ro i maven og drikke et glas af dette, det skal helt klart forsøges!

Nej det svier til en selv i sidste ende at man forsøger og blive ved, men jeg vil bare gerne være så velfungerende som muligt, men ved godt at det ikke nytter noget og presse kroppen til mere end den kan holde til..

Jeg ved ikke hvordan kommunen og jobcenteret vil se på mig nu efter jeg allerede er "syg " igen.. Men det må jeg tage til den tid.. Det sidste 1,5 år har mine smerter bare være periodiske hvilket os er svært så og sygemelde sig, fordi man jo føler man udnytter systemet når man har "gode dage" og omvendt med de dårlige dage..
Virkelig en svær balance og finde synes jeg..
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 14:36   #26
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Vasen: Tak fordi du tog dig tid til og svarer.
Det lyder helt fantastisk at det har givet dig ro i maven og drikke et glas af dette, det skal helt klart forsøges!

Nej det svier til en selv i sidste ende at man forsøger og blive ved, men jeg vil bare gerne være så velfungerende som muligt, men ved godt at det ikke nytter noget og presse kroppen til mere end den kan holde til..

Jeg ved ikke hvordan kommunen og jobcenteret vil se på mig nu efter jeg allerede er "syg " igen.. Men det må jeg tage til den tid.. Det sidste 1,5 år har mine smerter bare være periodiske hvilket os er svært så og sygemelde sig, fordi man jo føler man udnytter systemet når man har "gode dage" og omvendt med de dårlige dage..
Virkelig en svær balance og finde synes jeg..
Vær meget opmærksom på om kommunen kan finde på, at henvise dig til klinikken for funktionelle lidelser!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 15:09   #27
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
ang. kranio sacral terapi

Jeg har selv prøvet det uden nogen særlig effekt på mine lændesmerter.

Hører dog fra andre, at det har god effekt på dem.

Jeg gik først i et halvt år hos en "almindelig" fys, det hjalp overhovedet ikke.

Så gik jeg et halvt år hos en fys, som havde taget en uddannelse i Japan Udover fys-udd. Herhjemme.

Det gjorde en kæmpe forskel.

Før opstart, kunne jeg højst stå og sidde 5- 10 min. ad gangen, hvorefter sveden sprang fra min panden på grund af smerter.

Jeg startede med 2 gange om ugen og så 1 gang og så hver 14. Dag og tilsidst blev jeg afsluttet med øvelser, jeg selv skulle lave dagligt.

Hun er Desværre gået på pension nu.

Hun sagde, at der var omkring 10 med hendes udd. Herhjemme.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 00:31   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Vovse: Jeg får piller mod mavesyre, da jeg har mange sure opstød fra maven, så det er der en lille smule af. De fandt ud af ved sidste undersøgelse at jeg havde irration af det "øverste" i maven, og som jeg skulle have pencillin for selvfølgelig, men sund kost og begrænset fed mad er vejen frem for mig mht mine mave gener. Det er i hvert fald der hvor min mave har det bedst.
Hvad angår for meget mavesyre er jeg totalt på glatis.
Mit problem har været det modsatte, men er blevet en hel del bedre efter at jeg er begyndt at tage tilskud af magnesium- og calciumcitrat.

Men når jeg har læst om for lidt mavesyre, så står der de fleste steder, at det kan være svært at vurdere om man har for lidt eller for meget, da symptomerne ofte er de samme.
Så gør dig selv den tjeneste at læse om det.
Jeg googlede "for lidt mavesyre+opstød": https://www.google.dk/search?q=for+l...K4T-swHKjZj4Cw

Når man har nogle helbredsproblemer, som ikke er lige efter bogen (lægens), så er det vigtigt, at man selv sætter sig ind i tingene, og får en forståelse af hvad det handler om.
Man kan læse og høre mange gode råd, men det er vigtigt, at man er skeptisk og bruger sin egen sunde fornuft.

Jeg har brugt vanvittigt mange timer på at google, og når jeg har fundet noget der så interessant ud, så har jeg googlet de ting jeg har fundet, for at se, om andre skriver det samme, og måske endda på en lettere forståelig måde.

Hvis du reelt har for meget mavesyre, og er nødt til, at tage medicin for det, så er det vigtigt, at du ikke får mere end nødvendigt, og ikke tager det på forkerte tidspunkter.
For det er noget rigtigt møg at have for lidt mavesyre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Mht. zoneterapeut har jeg nu en svigermor, der synes jeg skal prøve kranio sakral terapi, for det har hun hørt har hjulpet mange, når alt andet var opgivet.! Så det må jeg nok erkende at jeg overvejer..
Kender du til det?
Jeg kender intet til kraniosakral terapi, har kun læst lidt om det. Men zoneterapi er generelt godt ved fordøjelsesproblemer, selv min læge anbefaler det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Hvordan ser dit liv ud den dag idag? Kunne læse du er førtidspensionist? hvor længe har du været det?
Jeg har været fp'er næsten 7 år.
Ryggen har det en hel del bedre efter at jeg har fået mere styr på min fordøjelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Lovede at ligge mine beskrivelser ind fra de forskellige røngten og scanninger.

Er spændt på om nogen kan "oversætte" for det jeg har fået afvide fra læger, er at de ting der er "opdaget" er ikke noget der giver de smerter jeg har..
Som du nok har kunnet tyde, så er der flere ting de udelukker, altså ting, som du ikke fejler.

F.eks. skriver de: "Der er ingen sikre tegn på spondylolistese." og "ingen arkolyse".
Her kan du se, dels en arkolyse og dels en arkolyse med spondylolistese: https://netterimages.com/spondylolys...tter-7116.html På dansk kaldes det "fremadglidning af en lændehvirvel".
Det er det jeg har.

Men, har du fået taget røntgenbilleder hvor du har siddet (eller stået) henholdsvis foroverbøjet og bagoverbøjet?
Ellers kan en fremadglidning ikke udelukkes.

Til gengæld beskrives der: "discusdegeneration", "degeneratio disci intervertebralis col. lumbalis 4" og "med diskret reduceret discushøjde i
L4/L5-niveau,
".

Disse ting betyder, at du har en disk, der er lidt fladere end den har været.
Iflg. min tidligere læge ses dette hos alle over 40 år. Så det behøver ikke, at have nogen betydning.

F.eks. har jeg en disc, som på de sidste billeder var total flad.
I nogle år gik jeg og frygtede, at en klemt disc kunne udvikle sig til en discusprolaps, men da jeg nævnte det for en neurokirurg sagde han, at den var for flad til, at der kunne komme nogen prolaps ud af den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 21:11   #29
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Fleksjobber: Ja det er os rigtig, mht at noget hjælper en og noget hjælper en anden, det er svært og finde ud af hvad der hjælper en selv...
og man vil jo gerne blive ved med og forsøge og prøve noget nyt i håb om at det kan gøre en smertefri...

Vovse:

Nope sådan er jeg aldrig blevet røngten fotograferet, har altid bare skulle stå oprejst eller lagt ned.. og udfra min besked til min læge igår og hans svar idag, får jeg ikke nogen ny røngten eller scanning i hvert fald..

Spurgt ham om der evt var grundlag for og scanne mig for modic forandringer, og så skrev jeg om en smerte klinik ville være en ide for mig..
og hans svar var følg:

Fra: Læge XXXX
Sendt: 09.12.2016 09:54
Emne: Modic forandringer
Hej Theresa
Du har fået lavet MR-scanning. Der var ingen tegn til Modicforandringer. Det eneste man kunne se var lette slidforandringer nederst i lænderyggen.
Umiddelbart har jeg svært ved at se at smerteklinikken vil kunne hjælpe dig.
Venligst
XXX

Så ja det er op og bakke!

og jeg må indrømme at idag har jeg overvejet og melde mig rask igen, fordi jeg har haft 2 gode dage uden voldsomme smerter! og så ville min plan være og komme ud i praktik et sted, også tjekke om jeg kan klare en praktik, og hvis jeg så ikke kan det, kan jobcenteret vel se at det ikke er holdbart?
Er bare bange for det er svært og overbevise dem om at jeg stadig har mega ondt, nu hvor jeg går hjemme, hvis det giver mening?

Det er netop disse dage, hvor jeg ikke mærker smerterne så voldsomme, at jeg bliver i tvivl om jeg skal være sygemeldt eller raskmeldt...! Men ved os godt at disse 2 dage, har jeg ikke løftet noget, eller gjort rent eller lign.. Men åhh.. det er så svært hvad man skal.. !

Jeg tager heldigvis ikke mave syre piller mere, men en overgang måtte jeg blive nødt til og gøre det fordi det simpelthen gjorde for ondt, og efterfølgende fik jeg en undersøgelse, der viste det infektion...
Men igen, spiser jeg fornuftigt og sundt, er min mave helt i orden, men kommer der for meget fed mad indenover i en længere periode, så går det helt galt!
Så jeg har jo sådan set fundet min egen løsning på problemet! :-)
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 22:24   #30
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Med hensyn til lægen, bør du undersøge med dig selv om du ellers er glad for ham eller om det er på tide at skifte til en ny læge når han vælger at i vejen for din udredning.

Med hensyn til raskmelding bør du overveje hvilken betydning raskmeldingen vil kunne få for din yderligere udredning, en utidig raskmelding vil ikke nødvendigvis være en fordel.
Hvad mener du selv om situationen?
Hvor mange timer tror du selv at du kan arbejde hvis du kommer i job?
Hvordan plejer du at have det når du kommer hjem fra arbejde, har du energi til privatlivet og rengøringsopgaverne hjemme?

Personligt mener jeg at to gode dage er latterligt lidt at basere sin fremtid på, især hvis du ikke har lavet noget de to dage.
Hvis du virkeligt overvejer at raskmelde dig, hvorfor laver du så ikke din egen lille arbejdsprøve derhjemme?

Find på et arbejdsprogram du skal gennemføre, inkl. motion, helst lidt anstrengende så det kan sammenlignes med et arbejde og udfør det hver eneste hverdag og se hvordan kroppen reagerer.
Hvis smerterne ikke vender tilbage så kan der måske være noget om at du kan være parat til at arbejde, måske du kan starte med et deltidsjob, hvis kroppen reagerer med smerte, så er du med garanti ikke parat til arbejdsmarkedet.

For mig lyder det bare som om du har den følelse jeg altid har haft når jeg bliver syg, så længe jeg har feber og ligger i sengen så er det ok at være sygemeldt, men så snart feberen forsvinder melder rastløsheden sig og følelsen af pjæk indfinder sig, også selv om jeg kun føler mig rask så længe jeg ligger i sengen men bliver dårlig når jeg står op.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension