K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2016, 14:32   #1
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Fleksjob permanent kontra midlertidig hvornår

Alkvamarin du siger over 40år , menes det med at man skal være 41 år før man får permanent fleks bevilling? jeg har fået bevilliget midlertidige fleksjob som gælder i 5 år . Starten af 2019 fylder jeg 40 og til den tid har jeg været ved midlertidige fleksjob samlet 5 år og skal revuderes igen midt i 2019 og hvis jeg ikke har fået det bedre til den tid , kan jeg får permanent fleksjob , eller får jeg igen midlertidige på 5 år.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 21:58   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
I bekendtgørelse om en aktiv beskæftigelsesindsat står:

Citat:
§ 70 c. Jobcenteret bevilger fleksjob for en periode af 5 år, jf. dog stk. 2. Når den 5-årige periode udløber, tager jobcenteret stilling til, om personen fortsat opfylder betingelserne i § 70 for et nyt fleksjob.

Stk. 2. For personer, der er fyldt 40 år, bevilger jobcenteret efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed, og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt.
Den dag man har 40 års fødselsdag er man fyldt 40 år, så det med at man skal være 41 år kan ikke passe. Er det fordi jeg skrev "over 40" at du tænker om man skal være 41? I så fald må du undskylde min formulering. Du skal bare være fyldt 40.

Dit fleksjob bliver permanent hvis det vurderes at din arbejdsevne fortsat er nedsat osv. Så det må betyde at hvis du ikke har fået det bedre bliver det permanent.

Da der endnu ikke er gået 5 år siden reformen, er ingen endnu blevet revurderet, så ingen har erfaring med, hvordan jobcentrene tolker lovteksten.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-03-2016 kl. 22:01.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 23:14   #3
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Akkvamarin du skal slet ikke undskylde, jeg har bare svært ved at forstå lov og text nogle gange , men du skal have tusind tak for dine svar det hjælper meget på mine bekymring.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 23:23   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak

Det er så rart, at jeg kan give noget af den hjælp, jeg har fået gennem mit forløb videre.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension