K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2015, 09:53   #1
Bettemy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
Bettemy er ny på vejen
Afgørelse arbejdsskade > Fleksjob

Hejsa med jer

Ville høre om andre har været i lignende situation, hvor en arbejdsskade fører til fleksjob på maks 10 timer, efter den nye reform ?
Fik i en endelig eller en midlertidig ?
Og hvor lang tid gik der, fra ASK skrev at de nu agter at træffe afgørelse, til i reelt fik afgørelsen ?

Håber at nogen kan hjælpe.
Bettemy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 10:32   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Bettemy....

Jeg har ingen erfaring med arbejdsskade som fører til fleksjob, og det er det du spørger om...........men jeg kan sige dig at det er kommunen som bevilger fleksjob.

hvad du fejler, om sygdommen er pga. en arbejdsskade, om du har fået en ufo i hovedet, en gammel dame har spændt ben for dig på gaden, eller årsagen noget helt tredje, det er kommunen HELT ligeglade med.

det handler udelukkende om din arbejdseEVNE, som kommunen suverænt afgør hvordan er, dvs. igennem en eller flere arbejdsprøvninger.

se følgende link til beskæftigelsesministeriet som beskriver hvad fleksjob er.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx

håber du kan bruge svaret, og god mandag til dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 11:44   #3
Bettemy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
Bettemy er ny på vejen
Tusind tak for svaret.
Bevilling til fleksjob er afgjort, så spørgsmålet er mere til, om ASK er længe om at lave afgørelse, når de har sendt Partshøring ud til at træffe endelig afgørelse på erhvervsevnetab.
Om nogen efter den nye reform, har fået kapitaliseret, eller om de kun laver midlertidige nu om dage

Vi har ventet 3 år på en afgørelse, og hvis den bare er midlertidig, så kunne de have lavet den for 2 år siden.
At gå fra 28.000 og ned på kontanthjælp, underlagt gensidig forsørgelse, så ville den midlertidige falde på en meget tør plet. Så bliver da lidt skuffet, hvis det er det man bliver spidset af med, nu hvor man har job i udsigte
Bettemy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 11:45   #4
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Talking

Jeg har en arbejdsskade , fik fleksbevilling af kommune med 6 timer/ ugen med skåne hensyn og det er med nye reform. Jeg har været i arbejdsprøvning 2 forskelligt firma, som blev forlænget undervejs og der gik ca. 1 år inden man helt fandt ud af jeg kun ka klare 6 t/ ugen. Jeg var tit meget dårligt, men mødte alligevel op, når det går hel gal gik jeg hjem. Jeg fik afslag i erhvervsevnetab første omgang, da Ask ment jeg tjent for lidt inden jeg kom til skade de havde heller ikke læst ordentligt på mit papir , jeg ankede sagen til Ankestyrelse som tog 14 mdr ,og sagen blev hjemvist og fortsat venter jeg ny afgørelse fra Ask. Sagen om erhvervsevnetab har kørt siden midt i juli 2013, men der er lang ventetid i erhvervsevnetab, man skal være tålmodige for det tager tid at klage til nudags.

Hvis jeg får tilkendt erhvervsevnetab, vil jeg mene at jeg får løbende udbetalt, fordi med den nye reform får man midlertidige fleksbevilling som gælder i 5 år, og man vil bleve betragt som om man ikke er fuldt afklaret. Men hvis jeg ikke får det bedre om 5 år og ender med at får permanent fleksbevilling så vil jeg får udbetalt endeligt erhvervsevnetab hvor man ikke skal betale skat af den.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 12:11   #5
Bettemy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
Bettemy er ny på vejen
Takker for svaret.
Håber at du snart får en afklaring på dit, for det er godt nok sejlivet at blive syg nu til dags.
Bettemy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 12:46   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bettemy Se meddelelser
Tusind tak for svaret.
Bevilling til fleksjob er afgjort, så spørgsmålet er mere til, om ASK er længe om at lave afgørelse, når de har sendt Partshøring ud til at træffe endelig afgørelse på erhvervsevnetab.
Om nogen efter den nye reform, har fået kapitaliseret, eller om de kun laver midlertidige nu om dage

Vi har ventet 3 år på en afgørelse, og hvis den bare er midlertidig, så kunne de have lavet den for 2 år siden.
At gå fra 28.000 og ned på kontanthjælp, underlagt gensidig forsørgelse, så ville den midlertidige falde på en meget tør plet. Så bliver da lidt skuffet, hvis det er det man bliver spidset af med, nu hvor man har job i udsigte
Når du er bevilliget fleksjob og får ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau er du ikke underlagt gensidig forsørgelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 13:12   #7
Bettemy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
Bettemy er ny på vejen
Nej heldigvis ! For det har godt nok holdt hårdt siden 2013
Bettemy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 14:44   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Er du i arbejde eller på ledighedsydelse... Hvis du er i arbejde kan de vælge at gøre den endelig, fordi det er en formsag at føre jobbet permanent efter de fem år.

Men afvent lang sagsbehandlingstid.... Pt over 600 dage (ifølge opgørelse pr. 4.kvartal 2014)

Jeg har nu ventet et år på den endelige afgørelse, hvor alt har ligget klar til afgørelse, og det har vist lange udsigter endnu.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 15:47   #9
Bettemy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
Bettemy er ny på vejen
Det er min samlever, som har en arbejdsskade. Efter 3 års afklaring, har han nu fået fleks bevilling på 6-8 timer med 8 punkter skånehensyn.
For 3 uger siden fik han brev fra ASK at de nu agter at lave afgørelse, og de har indhentet lønninger fra dengang han var i job og det han har nu. De skriver at de træffer afgørelse når begge parter er blevet hørt, med svarfrist den 7 April. Så 600 dage lyder vildt ?!
Vi har advokat på, så tror næppe de forhaller sagen så længe.
Bettemy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 16:12   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har også advokat på og der er lavet flere klager over sagsbehandlingstiden til direktøren for ask, men de 600 dage er fra ens sag er genoptaget til afgørelsen kommer ikke fra partshøring til afgørelse.

Krydser fingere for at det går hurtigt for jer.

P.s forvent dog at modparten anker, for det sker meget ofte og så skal det en tur forbi ankestyrelsen. Og i den tid er modparten ikke forpligtet til at udbetale erstatningen, men vente til ankestyrelsen har afgjort

P.p.s er han i arbejde kan den godt blive endelig, er han ikke i arbejde og modtager ledighedsydelse bliver det en midlertidig afgørelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension