K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2017, 21:00   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Midlertidigt Fleksjob, tab af erhvervsevne.

Nogen der har kendskab til at Arb.markedets erhvervsskring har truffet nogen afgørelser udfra nedenstående stk4? Dvs en med midlertidigt fleksjob der får tilkendt endelig fast tab af erhvervsevne for en sikker del, og midlertidig for den såkaldt usikre del?

Eller nogen der har ansøgt og sådan opgørelse og fået afslag? Og med hvilken begrundelse?

§ 17 a. Tabet af erhvervsevne for personer, der efter en arbejdsskade er visiteret til fleksjob eller er i fleksjob, fastsættes på grundlag af forskellen mellem indtjeningen før arbejdsskaden og ledighedsydelsen eller indtjeningen i fleksjobbet.
Stk. 4. Arbejdsmarkedets Erhvervssikring træffer midlertidig afgørelse efter stk. 1, når tilskadekomne modtager ledighedsydelse, eller når der ikke er bevilget permanent fleksjob. For personer, der er i fleksjob, kan Arbejdsmarkedets Erhvervssikring uanset 1. pkt. efter anmodning fra tilskadekomne træffe endelig afgørelse efter stk. 1, når Arbejdsmarkedets Erhvervssikring vurderer, at de erhvervsmæssige forhold er tilstrækkeligt afklarede."

"Den foreslåede regel indebærer således, at der for så vidt angår personer i fleksjob kan træffes ”delte” afgørelser. Ved delte afgørelser forstås således, at en del af tabet af erhvervsevne er sikkert og varigt, mens den resterende del af tabet er midlertidigt". Citat Mette Frederiksen 2012
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2017, 21:09   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvis du mener at din arbejdsevne er belyst, så ka du søge om et sikkert tab af erhvervsevne. Du sender bare en mail til dem.


Jeg fik en afgørelse på det den vej.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2017, 21:15   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
må jeg spørge hvad du skrev til dem som begrundelse?

Jeg tænker jo selv, at alene en begrundelse for bevilling af et fleksjob beror på at ens funktionsevne er væsentlig og varig nedsat. Så må det antages at være sikkert, men åbenbart ikke når bevillingen er midlertidig.

Hvor længe havde du været ansat i dit fleksjob da du ansøgte?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2017, 22:25   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg skrev det bare som det var.

Anmoder om at ASK tager stilling til sikkert varigt tab af erhvervsevne.

28 år, bevilget fleks for 6 måneder siden, dog været i praktik i samme virksomhed 1 år inden.

Hvis de mener at din arbejdsevne er retsvisende i fleksjobbet (timeantal)
Så kan de godt vurdere det sikre erhvervsevnetab.

Lad os sige, at du er tilkendt fleksjob i 17t og kun arbejder 11t i din nuværende arbejdsfunktion, så er din arbejdsevne ikke retsvisende, og så kan det være svært for ASK at vurdere (ikke retsvisende)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2017, 22:32   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ok, i denne situation hedder timer minimum 2 om ugen og været ansat næsten 3 år i samme job? Hvad tænker du om sådan situation?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 00:01   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Proev at sammenlign din aarsindtaegt nu, med din aarsindtaegt i skadeaaret opnormeret til 2017 niveau. Saa ved du om der er penge at hente
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2017, 09:16   #7
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Jeg fik bevilling midlertidige flekshob på 5 år , er lige nået til 3 år som flekser og 38 år og starte med 8 timer om ugen og røget ned til 2 timer om ugen , jeg får løbende erhvervsevnetab erstatning. Søgte om del af sikkert erhvervsevnetab men fik afslag med begrundelse at min timer svinger ( selvom timer kun går ned af fordi man var blevet mere dårligt ) og de vudere at jeg måske kan arbejde mere og tjene flere penge i et andet job hvis jeg fik den rette skånehensyn. Og jeg allerede har mega meget skåne hensyn. Men de skriver at jeg igen kan søge om del af sikkert erhvervsevnetab næste gang når de skal kigge på min sag igen. Jeg er spændt på hvad deres afgørlse er denne gang , da jeg nu har kunne klare de to timer om ugen noglelunde stabilt i over 1.5 år .Men jeg tror at jeg først vil få den endeligt erhvervsevnetab hvis kommune bevilliget permanent fleksbevillibg når jeg fylder 40 om ca. 2 år.Det er ikke til at vide : / hvilken afgørelse man får.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 18:56   #8
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Hej til opdatering , jeg har fået en afgørelse fra Arbejdsskadestyrelse og det er stadig løbende erhvervsevnetab jeg får , jeg tror at det først kan gøres endeligt når man får permanent fleksjob : )
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2018, 15:37   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Takecare, anmodet du AES om at tage stilling til sikkert varigt tab af erhvervsevne?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2018, 17:10   #10
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Ja det gjorde jeg : ) men fik afslag , da de mener at det er stadig er uafklaret , selvom jeg har været stabilt med to timer om ugen hvor jeg slet ikke svinger op eller ned med timer. Jeg vil mene at man i mange tilfælde skal have fået bevilliget permanent fleksjob eller førtidspension før man får endeligt afgørelse fra AES.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension