K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2016, 20:44   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Løbende udbetaling...

Er det korrekt at man kan ud over et samlet beløb også, hvis man får en løbende udbetaling sat ind på en kreditorbeskyttet konto ??

Det læste jeg i en anden tråd??

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 01:00   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Er det korrekt at man kan ud over et samlet beløb også, hvis man får en løbende udbetaling sat ind på en kreditorbeskyttet konto ??

Det læste jeg i en anden tråd??

På forhånd tak
Undskyld, men kan du uddybe dit spørgsmål lidt mere.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 09:55   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej du kan ikke kreditorbeskytte løbende udbetalinger, der også er skattepligtige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 23:16   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nej du kan ikke kreditorbeskytte løbende udbetalinger, der også er skattepligtige.
Skattepligtige løbende udbetalinger kan også kreditorbeskyttes.

Men selv om de kan kreditorbeskyttes kan der modregnes i dem i forhold til kontanthjælp, ressourceforløbsydelse, jobafklaringsforløbsydelse og revalideringsydelse m.v. i henhold til gældende lov om modregning af indtægter i disse ydelser.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 00:35   #5
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Får selv løbende udbetalinger men jeg er da godt nok også i tvivl på mange områder , advokat siger det ene bank siger det andet hvis nogle har en link ang. regler og modregning af diverse ydelse må i meget gerne dele linket. Jeg har oprette en alm. konto ( som ikke er lønkonto ) hvor løbende udbetaling går ind hver måned. Men er selv i tvivl om jeg har gjordt det rigtigt og om den kan kreditor beskytte eller hvad ? Og hvordan gør man , kan penge komme ind hver måned uden at den ryger retur til forsikring? Fordi forsikring siger til mig at man skal pas på at man ikke få oprette konto hvor den løbende ikke kan går ind , også ryger den retur tilbage til dem igen. Jeg er godt nok forvirret. Hold ikke tilbage hvis i har oplysningerne
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 08:44   #6
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg tror det er vigtigt lige at definere hvad "kreditorbeskyttet" betyder, for ikke at blande tingene sammen.

En kreditor er én man skylder penge, f.eks. pengeinstitut, realkreditselskab, kontokort o.s.v.

Indsættes beløbet på en kreditorbeskyttet konto er pengene altså beskyttet mod at en kreditor kan gøre udlæg i dem.

Men i forhold til hvilke sociale ydelser man kan modtage, om der modregnes o.s.v., har dette ikke noget specifikt med kreditorbeskyttelse at gøre, for "kommunen" er typisk ikke en kreditor. At der så i lovgivningen er defineret nogle offentlige ydelser, der ikke nedsættes selvom man har penge på en kreditorbeskyttet konto er en anden sag.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 13:13   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven:
"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

1) Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb samt bistands- og plejetillæg efter lov om social pension.

2) Godtgørelse efter §§ 82 og 83 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og hjælp efter integrationslovens § 23 f.

3) Vederlag som tilforordnet ved valg.

4) Legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, og ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.

5) Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, bortset fra tilskud til pasning af egne børn efter § 38 i lov om social service.

6) Værdien af kost m.v. under indlæggelse på sygehus eller lignende behandlingsinstitutioner. Hvis sygehusopholdet har varet i mere end 3 måneder, kan der dog foretages fradrag svarende til den besparelse, der er en følge af indlæggelsen.

7) Transportgodtgørelse for dokumenterede udgifter til nødvendig transport ved udførelse af lønnet arbejde og ulønnet, frivilligt arbejde.

8) Efterbetaling af offentlige forsørgelsesydelser og øvrige offentlige sociale ydelser som følge af afgørelse eller dom. Det beløb, der ses bort fra, udgør differencen mellem den ydelse, der er udbetalt for perioden, og den retmæssige ydelse for perioden. Der ses bort fra efterbetalingen i 2 år efter udbetalingstidspunktet.

9) (Ophævet)

10) Lejeindtægter fra højst én logerende i ejer-, andels- eller lejebolig i overensstemmelse med lejelovens regler, som modtageren af hjælp samtidig selv er bosiddende i.

Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 4 og 5, godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen."

Dem de henviser til i stk 2, er disse:
"Stk. 4. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar,

3) lov om arbejdsskadesikring eller

4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade. "

Og uddybelsen af stk 5 er denne: http://www.socialjura.dk/content-sto...4-af-186-2014/

Ift kommunen, bruges kreditor beskyttet konto, egentlig bare til at skelne mellem hvad der er penge de ikke må modregne og hvilke de må modregne.
Så hvis man får penge de ikke må modregne, er det en god idé at sætte dem ind på kreditorbeskyttet konto, så der ikke opstår tvivl om hvorvidt det er de penge, eller ens alm opsparing (ift formue).

Men udover det, så beskytter en kreditorbeskyttet konto kun mod kreditorer. Så hvis det er penge kommunen godt må modregne for, så er det irrelevant hvilken konto de står på
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 14:49   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan sætte ind på kontoen lige så tosset, du vil MEN kreditorbeskyttelsen bortfalder.

Som nævnt i andr indlæg er en kreditorbeskyttet kontos formål at holde tingene adskilt og dermed kunne holde beløbet beskyttet over for evt kreditorer.

Beløbet skal som hovedregel indgå direkte på kontoen. Der har været en sag, hvor et erstatningsbeløb gik ind på en modtagers nem-konto men blev flyttet in no time og det blev godkendt.

http://www.leoniadvokater.dk/kompete...orsikring.aspx

Men mange googlesvar på nettet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2016, 15:47   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg er selv arbejdsskadet og får en løbende erstatning , plus en engangs da jeg kabatalisrede ( kan man ved over 50 procent tAb af erhvervsevme )

Dengang fik jeg at vide den at engAngs erstatningen . Den. måtte jeg sætte den ind på en seperat kreditor beskyttet konto,

Men dem der kommer ind hver mdr , kan jeg ik sætte ind på en kreditor beskyttet .
De tæller som en alm indtægt og bliver beskattet .

Måske har jeg gjort det forkert alle de år . Men det var beskeden dengang .

Så idag er det kun engangs erstatningen der står fredet . Ikke den løbende

Men vil da gerne vide om jeg har misforstået det

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 05:11   #10
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Det er også hvad jeg altid har hørt gennem årene....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension