K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2015, 01:00   #1
uffethomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
uffethomsen er ny på vejen
Unhappy arbejdsskade styrelsen og afgørelse.

Hej.
Jeg kom i 2008 ud for en arbejdsulykke, og har siden gået og ventet på at blive afklaret osv, jeg blev i februar 2014 tilkendt fleks, og havde så håbet på det kunne sætte lidt skub i arbejdsskadestyrelse, men det er desværre ikke sket.
Jeg har været i fast fleksjob siden december 2014, min sag blev i februar 2014 genoptaget og på trods af at den har været åben over et år, her til februar er de endnu ikke kommet til en afgørelse, på trods af at de har alt hvad de skal bruge.
Så nu kommer mit spørgsmål så, nogen der kender til en god måde at presse på, for at få dem til at komme til en afgørelse, de burde vel ikke kunne mangle noget nu, hvor jeg er i fast fleksjob?
Lige et spørgsmål mere, bliver erhvervsevnetab beregnet på fleksjob + udbetaling fra kommunen, kontra hvad man tjente på skades tidspunktet eller kun hvad man for udbetalt fra fleks arbejdsgiver kontra ens indtjening den gang..?

Håber dette indlæg ikke blev alt for rodet og at der er nogen der kan give mig nogle svar, mange tak på forhånd 😊

Mvh
Uffe Thomsen
uffethomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2015, 03:37   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ankede engang i ask og det tog ca 18 mdr.

de skrev ind imellem at de ikke havde glemt mig og at de "bare " havde tralvt.
synes ikke det er iorden. folk venter jo ikke mindst for at kende deres økonomi. men det her var kun ved anken.

selve mit TAE blev afgjort 3 mdr efter jeg blev ftp. det må siges at være hurtigt.
ring til dem - hiv dem i ørerene . det havde jeg gjort og forklar du har brug for svar. gør det flere gange hvis det ikke virker .
'
mht fleksjob og de andre ting. Det må andre hjælpe dig med . det ved jeg desværre ikke nok til ,da der er ny regler

mht stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2015, 07:29   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min arbejdsskadesag begyndte 2007 og erhvervstab har kørt som modlertidig siden 2012 (jeg havde ikke noget erhvervstab 2007-2012), i marts 2014 gik ASK igang med endelig at fastsætte erhvervstabet efter jeg var blevet førtidspensioneret.

Men intet er sket endnu, de har alt hvad de skal bruge - deres opgave er simpelt sagt at minusse min indægt på skadestidspunktet med min indtægt nu og intet sker.

Jeg har en jurist, som selv har arbejdet i ASK til at køre min sag og hun presser dem alt hvad hun kan, men intet hjælper. Beskeden er at de er presset med mange sager som skal genoptages pga. Tidligere fejl at alle må forvente lang sagsbehandlingstid....

Så det er bare at krydse fingere og håbe at der kommer en afgørelse i år.

Det udregnes efter løn + kommune kontra indtægt på skdestidspunktet

P.s ASK har fået indtil udgangen af marts at afgøre min sag af juristen, ellers vi hun gå videre med sagen. Hun har allerede en gang klaget direkte til direktøren for ASK og det satte liidt fut i tingene, men nu er den gået i stå igen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 11:56   #4
uffethomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
uffethomsen er ny på vejen
Hej Gisne.

Har de afgjort din sag, eller har i måtte klage til højere sted?
Min sag er der endnu ikke sket noget med, på trods af at den i marts igen har stået åben i et år nu..
uffethomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 12:24   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, intet er sket endnu.

Den jurist som fører min sag rykker og rykker og intet sker.

Hun har omkring 20 sager som står stille på den måde og kun mangler den endelige afgørelse og hvor alle oplysninger ligger klar.

Jeg har hørt at de pt. Har omkring 600 dages sagsbehandlingstid ved genoptagelser, og da jeg er lidt over 400 dage inde i sagsbehandlingen er der stadig lidt tid endnu, hvis det med de 600 dage passer.

Krydser fingere for at du snart får en afgørelse ��
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 16:17   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så blev min arbejdsskadesag endelig afgjort (genoptaget 1. april 2014 afgjort 9. juni 2015) med et erhvervstab på 65%

Så er det bare at krydse fingere for at arbejdsgivers forsikringsselskab ikke anker, så det endelig kan afsluttes og få kapitaliseret de 50%

Hvad med dig Uffethomsen, er din sag afsluttet?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 18:46   #7
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Tillykke gniste , håber at jeg også snart får en afgørelse fra ask venter og venter
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension