K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2014, 14:02   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen behøver ikke køre noget spil. De er sat til at administrere den lovgivning, de folkevalgte politikere har vedtaget. Den kan man absolut være uenig i. Desværre er der oftest alt for mange sager til at for få sagsbehandlere og det gør ikke ventetiden kortere. Håber du kan slappe lidt af midt i det hele og afvente et resultat uden det går mere ud over dig selv. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:15   #22
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
tak stampe

jeg skal prøve...
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 21:41   #23
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
så kom brevet fra kommunen

aner ikke om jeg ska grine eller græde...

Du har den 18. september 2014 deltaget i møde ved x Kommunes rehabiliteringsteam.
Rehabiliteringsteamet har ved dette møde indstillet til, at du bevilges et ressourceforløb.
Jobcenteret vurderer, at du som følge af indstillingen fra rehabiliteringsteamet er omfattet af
målgruppen i § 2, stk. 1, nr. 11 i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og i forlængelse heraf bevilges
du et helhedsorienteret ressourceforløb, jf. § 68a, stk. 1 i samme lov.
Forløbet bevilges for perioden 26.09.2014 – 25.09.2016.
Hvis du har spørgsmål til denne afgørelse, er du velkommen til at henvende dig til din nuværende
sagsbehandler i Jobcentret.
Du vil snarest få tildelt en koordinerende sagsbehandler, der sammen med dig vil udarbejde en
indsatsplan for det videre forløb.
Begrundelse for bevilling af ressourceforløb
Der er ved bevillingen lagt vægt på, tilbagevendende sygemeldinger siden 2011 og en kompliceret
helbredsmæssig situation Rehabiliteringsteamet vurderer, at der er behov for en helhedsorienteret
indsats efter forskellige lovgivninger.
Rehabiliteringsteamet har især lagt vægt på; at du har været fraværende fra arbejdsmarkedet siden
2011 - du har følger efter discusprolaps - du har klager over smerter i bevægeapparatet, træthed,
koncentrationsbesvær.
At dine ressourcer ikke er afklaret og det er ikke lykkedes at afklare siden første sygemelding i 2011
Plan
Det beskæftigelsesrettede mål for ressourceforløbet er, at det er vurderet, at der er mulighed for, at du
kan udvikle din arbejdsevne, men at en afklaring i forhold til arbejdsmarkedet kræver en tværfaglig
indsats af behandlingsmæssige og understøttende tiltag med de muligheder der er givet.......
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 08:30   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er efter min bedste overbevisning, IKKE GODT NOK.

Der mangler begrundelser, samt henvisning/foreslag til hvad forløb et skal indeholde, samt hvordan du kan udvikle arbejdsevnen!

Klag, klag, når kommunen har truffet afgørelse, hvis de fastholder ressourceforløbet, uden nærmere begrundelser, samt henvisninger til hvordan!

Herunder selvsagt, afvisning af dine diagnoser, som forklaring, sat af SPECIALLÆGER!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 30-09-2014 kl. 08:33.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 19:10   #25
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
det ER afgørelsen....

den er modtaget fra jobcenteret i forgårs.... der der blev sagt mundtligt på mødet,- er end ikke nævnt..( bla de ikke troede på mig)... talte med patientklagenævn igår..- de kunne heller ikke se den henvisning,- de ville lave til klinisk funtion...
dette er alt hvad jeg har modtaget,,,-- er det helt skævt?? har ingen ide om hvad der skal stå i sådan et brev..

Plan:
Det beskæftigelsesrettede mål for ressourceforløbet er, at det er vurderet, at der er mulighed for, at du
kan udvikle din arbejdsevne, men at en afklaring i forhold til arbejdsmarkedet kræver en tværfaglig
indsats af behandlingsmæssige og understøttende tiltag med de muligheder der er givet i
beskæftigelseslovgivningen og øvrige sociale lovgivning. Planen vil fremgå af rehabiliteringsplanens
indsatsdel. Indsatsdelen udarbejdes i samarbejde med dig og din koordinerende sagsbehandler. Der
tages udgangspunkt i Rehabiliteringsteamets anbefalinger....

dette er alt hvad der står.... ( den sidste del af brevet der ikke var med) ... ved så ikke hvad anbefalingerne er...-det står der intet om.. dette er hele afgørelsen
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 07:50   #26
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
undersøgt lidt.. og du har helr ret popiae.... det er ikke godt nok... dog mente juristen at hvis vi klagede over ressourceforløb/afgørelse,- kunne jeg ricikere at stå tilbage med en indtægt på kr 0..-- så vi laver klagen over lægen istedet.- som hele tiden har været meningen

målet for forløbet fik jeg mundtligt derinde ( hvilket heller ikke er godt nok) vi er igang med at få det på skrift)...

fået ny sagsbehandler dd. der ønskede mig stort tillykke med ressourceforløbeet

det er svært at se om en plan/afgørelse er ok,- når man aldrig har set en sådan før og hvad der skal stå i den.

lidt er dog gået igang.. får ergoterapeut i hjemmet næste uge..
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 08:07   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør først klage når du får afgørelsen fra kommunen, og fastholde manglende begrundelser, samt manglende grundlag for udvikling af din restarbejdsevne.

Du kan selvsagt klage over lægekonsulenten som et punkt.

At du klager har IKKE opsættende virkning, hvilket betyder, at du starter ressourceforløbet, med indtægt.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension