K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 18:32   #1
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Til diktafon brugere

Jeg må desværre ud at investere i en diktafon, og det er lidt svært at overskue kvalitet og funktioner og hvilket prisleje jeg skal op i.

Er der mon nogen af Jer der vil være så venlig at fortælle mig hvilken model I har og ca. prisniveau?
Gerne også informationer om lydkvalitet (jeg har ikke brug for at det er super fint, bare at det er til at høre hvad folk siger), om der skal/kan tilkobles en ekstern mikrofon, og om den kun fungerer til at ligge midt på et bord, eller om den også kan bruges til lidt mere skjulte optagelser, og gerne alle andre fordele og ulemper I kan komme i tanke om?
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 20:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vi bruger mobilen, det fungere helt upåklageligt, dog skal man være opmærksom på at lyden naturligvis forringes af at ligge i en lomme ell, specielt hvis man bevæger sig meget.

Mobilen er rimelig nem at skjule optagelse via (vores er) vi sætter den bare til at optage og lukker skærmen på stand by, så er den sort, men optager stadig. men ellers man kan jo vælge at ligge den på bordet med skærmen ned af

Helt tilbage, købte vi en billig udgave af en mp3 afspiller med optage funktion, fra Aldi, også den fungerede fint, men ikke fra en inderlomme i jakken fx.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 21:01   #3
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Olympus Digital Audio Recorder
VN8500PC

1GB brugervenlig Digital Audio Recorder.

Optag og afspil i arbejdssammenhæng eller når du slapper af. Det store display giver dig altid et godt overblik, så du let kan optage og afspille.

Brugeren vil hurtigt lære de mange funktioner, der normalt ikke findes på en model i denne prisklasse.

Den forbindes let til computeren USB-forbindelse og har lang batteritid.

Det er dengamle model jeg har,menden nye, er meget bedre, kan varm anbefæles
Prisside er ca 700kr
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 21:09   #4
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Vi bruger mobilen, det fungere helt upåklageligt, dog skal man være opmærksom på at lyden naturligvis forringes af at ligge i en lomme ell, specielt hvis man bevæger sig meget.

Mobilen er rimelig nem at skjule optagelse via (vores er) vi sætter den bare til at optage og lukker skærmen på stand by, så er den sort, men optager stadig. men ellers man kan jo vælge at ligge den på bordet med skærmen ned af
Det lyder også som en fornuftig idé. Min mobil telefon er bare æld gammel, og kan kun otage omkring 10 sec af gangen. Men fra hvad jeg selv har fundetud af, så skal man nok som minimum bruge omkring 500 kr på en diktafon, så hvis en fin mobilos med den funktion kan købes for bare lidt ekstra, så er det da en super god idé. Hvis man skal optage skjult er det i hvert fald nemmere på den måde.

HVIS man optager, og har mobilen på lydløs, hvad sker der så hvis nogen forsøger at ringe til een i mens, eller sender en sms eller noget, stopper det optagelsen?

Og hvad hedder den mobiltelefon du anbefaler?
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 22:40   #5
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg har endnu ikke haft afprøvet det i praksis, men har konstateret at mit lille digitale lomme kamera har en lydoptagefunktion. den plejer at lave en fin lydoptagelse... det er da værd at tjekke hvis man har sådan et kamera.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 23:21   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Den første mp3'er jeg havde kostede 200 kr. i Kvickly, den optog superfint, jeg kunne lade den ligge i netlommen foran på min rygtaske og optagelsen var super.
Desværre kunne jeg ikke få den til at samarbejde med pc'en.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 01:13   #7
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
fandt flere diktafoner på Kelkoo.dk. de var i flere prisklasser,

en af de mere "dyre"til omkring 700,- kr kunne dog også optage fra fastnetstelefonen (men ikke mobil)
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 01:55   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
HVIS man optager, og har mobilen på lydløs, hvad sker der så hvis nogen forsøger at ringe til een i mens, eller sender en sms eller noget, stopper det optagelsen?

Og hvad hedder den mobiltelefon du anbefaler?
Det ved jeg faktisk ikke, men det skal der da bestemt findes ud af... det har jeg slet ikke tænkt på. Men kender jeg min mobil ret, sker der ikke en disse, ud over at den vibrere (som den er sat til på lydløs)

Personligt sværger jeg til Nokia, har haft Samsung, sikke noget bras, men har nu HTC Wildfier (manden har Disere´en... stav selv) En telefon jeg enlig er ret begejstret for, fordi jeg kan bygge den nøjagtigt så den passer til mig, og er jeg utilfreds med fx diktafonen, jamen så henter jeg da bare en anden (gratis, ud over det det koster at være på nettet, som med mit abn, er gratis)

Hvor længe de kan optage (på de fleste nyre telefoner) afhænger af hukommelsen, på telefonen, men man kan købe ekstra (til de fleste kente mærker af telefoner) et lille kort man sætter ind på samme måde som sim-kortet. Nogle telefoner er programmerede til at have begrænsning på fx en time, men det kan man jo løse, ved at man liiige skal på wc, fx.

Men der er jo et HAV af telefoner, de har alle hver deres fordele og ulæmper, at jeg er glad for min, er jo ikke = du også vil syntes om den.

Det bedste du kan gøre er faktisk at gå ind i en TDC butik, eller en af de der salgs prøve stande der bla ofte står uden for Bilka ol forretninger, og simpelthen spørge, og afprøve. Ingen siger du behøver købe den der men prislejet siger alligevel lidt om hvad du kan forvente i de billige net-butikker, de dyre er naturligviis de dyre, også de billige steder *ss* Du vil få en god ide om hvilken tlf du skal gå efter UDEN du behøver ind og nærlæse specifikationer, som alligevel sjældent oplyser om det man gerne vil vide (og hvis de gør står det på en måde så man alligevel ikke aner at det er den info man er ude efter)

Jeg ville sagtens kunne næææ en lækker telefon den er jeg bare så og så glad for, den har den og den fejl, sys jeg... men endnu har jeg faktisk ikke mødt to der var enig om hvad den er god til og hvad den er dårlig til, for det afhænger 100% af hvad man ønsker den skal kunne, og hvad man bruger den til.

Noget lidt andet er... når du optager samtalerne, så husk ved den søde grød dato og tid, fx kan du konstatere sådan nærmest for dig selv, eller spørge sagsbehandler efter hvilken dato det er, og så der efter se på klokken, og så sige højt hvad kl er. Du kan også lige inden fortælle dato og tid, sted og at du er på vej til samtale med xxx sagsbehandler, altså inden sagsbehandleren høre det.

Jeg kom lige til at tænke på en tredie mulighed... ens blærbare (hvis man har en, eller måske kan låne en) man kan jo sagtens optage OG skrive notater, igen kan sagsbehandler ikke se man optager, kun opfange at man skriver notater, hvilket enlig slet ikke er så tosset, for så har man jo bevist over for sagsbehandler at man tager det med at få skrevet hele mødet ned, meget alvorligt.
Altså du ved, lige lave et referat, og spørge er dette korrekt forstået, og så forlange at få det lagt ind i ens sag (efter tilbagemeldingen på om det er korrekt opfattet af dig) på den måde tvinger man dem til at løbe fra evt bæ de har siddet og lukket ud og du holder de fast i bæ´et, ja så har du jo beviset, på flere måder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:00   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hmm - jeg brugte min mobil..på lydløs som altid
Den ringede så ikke så det spørgsmål kan jeg ikke besvarer.

Jeg lagde den på bordet, med den undskyldning, at min søn skulle ringe,
man kan nemlig ikke se på en mobil at den optager, når bare du har sat den igang - inden hun henter dig i venterummet

Altid dejligt at kunne høre bagefter!

Jeg kom desværre ikke til at bruge mit, for hun blev gået inden den kom på tale!

Held og lykke
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:05   #10
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Jeg er blevet helt opsat på idden med en mobil telefon der kan optage. Det er meget nemmere at have den liggende på bordet uden yderligere forklaring. Er I søde at skrive hvad Jeres model hedder?

Så kan jeg læse om dem på nettet, og vælge derud fra. Jeg er godt klar over at det er et individuelt valg hvad man foretrækker, desværre så står der bare ikke ved beskrivelserne af mobiltelefoner om de kan optage eller ej, alt det andet kan jeg godt finde oplysninger om.
Jeg orker ikke rigtigt at gå ud og få personlig rådgivning af en person, det kan være ret drænende for mig, så jeg vil være rigtig taknemmelig hvis I vil skrive mærke og model på Jeres smarte telefoner
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anbefal en god diktafon. Camille Dit og Dat 30 08-07-2012 23:10
Diktafon optagelse af møder jasch Alt det andet 16 18-01-2012 00:21
Diktafon nielsdencker Alt det andet 0 17-01-2012 16:51
Diktafon Bassemanden Alt det andet 13 19-06-2010 12:18
diktafon julle Alt det andet 33 22-07-2007 23:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension