K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2010, 11:37   #31
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Nu har jeg godt nok læst at flere af jer har prøvet at bruge en bold som hjælpemiddel ved problemer i ryg og læn. Jeg er en af dem som bruger bolden mest og er helt afhængig af den i min hverdag, Okay jeg er heller ikke et særligt hæjt menneske.

Jeg er afhængig af min bold når jeg tømmer og fylder vaskemaskinen.
Når jeg skal finde noget i skabe eller lavtsiddende skuffer.
Har jeg meget ondt så kan jeg kun sidde på bolden når jeg ser tv eller har gæster. Normalt kan jeg kun sidde ned ca. 30 min. af gangen på en almindelig stol.
Jeg har prøvet at have en af kommunens stole men den var kun til besvær. Diverse puder og hynder har jeg også afprøvet uden de hjalp alverden.

Til gengæld har jeg opdaget at et 100% uldtæppe under lagenet i min seng gør underværker for min nattesøvn. Før jeg begyndte at bruge dette sov jeg højst 5 timer i træk, nu kan jeg sove 8 timer i træk uden at vågne pga smerter eller en fastlåst ryg.

Nu ved jeg godt at der er forskel på ryglidelser men mine er langstrakt rotationsskoliose og gigt i hele højre side af ryggen.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 11:40   #32
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Til gengæld har jeg opdaget at et 100% uldtæppe under lagenet i min seng gør underværker for min nattesøvn. Før jeg begyndte at bruge dette sov jeg højst 5 timer i træk, nu kan jeg sove 8 timer i træk uden at vågne pga smerter eller en fastlåst ryg.
tak for oplysningen ddet vil jeg helt klart prøve selv det med det uld tæppe takker igen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 12:04   #33
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg ved godt det lyder ondsvagt

men sidste sommer da jeg sad/lå ude i haven og så på ungerne der legede i badebassinet, slog det mig pludseligt, hvorfor jeg ikke tog en af deres baderinge og sad på den, så det prøvede jeg og nu kan jeg rent faktisk ikke undvære den da den aflastede min ryg så meget at jeg kunne holde til at sidde ned længer tid da der ikke var det samme tryk på rygsøjlen som der var tidliger
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 12:06   #34
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
jeg ved godt det lyder ondsvagt

men sidste sommer da jeg sad/lå ude i haven og så på ungerne der legede i badebassinet, slog det mig pludseligt, hvorfor jeg ikke tog en af deres baderinge
nej det gør det ikke for har du brækket halebenet ellerh vad det hedder får man jo også sådan en slags ring bare fidne mange side rigne eller hvad de hedder
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 12:48   #35
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hiver lige denne frem

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=3546

Citat:
Scanma pude
Varenr:
331142 HMI: 16352 iso: 180930

Scanma siddepude formindsker belastning på siddeknogler, ryg og haleben. Den korrigerer ligeledes højde ved skæv ryg, hofte, siddestilling og forskellig belastning på hvert ben. Puden består af to skummoduler, som har en variabel kileform, blød fortil, hård bagtil Betrækket reflekterer kropsvarmen og fjerner sveden fra sædet. Renden i midten fjerner rygsøjlens kontakt med hårde stolesæder, uanset hvor langt fremme man sidder på sædet. Komplet incl. 1 stk. betræk. Bredde 45 cm, dybde 45 cm, højde 7 cm.
http://www.scan-med.dk/shop/category...rent=78&page=2

Sidst redigeret af Odenseaneren; 23-02-2010 kl. 12:50. Årsag: supplerende
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 16:14   #36
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
hjælpemiddel

Jeg har en køkkenstol der hedder "In charge" som er lavet i roskilde. Den er uegnet til mænd. Er en god hvilestol i køkkenet for bækken hofter og med smerter i lænd der følger med..

Man kan selv besøge hjælpemiddelcentraler der er flere steder i landet eks. en i Rødovre hvor der er kyndig vejledning og man kan se alle mulige hjælpemidler som man ikke selv har tænkt på. Få skrevet ned hvilke numre disse har og kontakt derefter kommunene de foreslår nemlig ikke de ting...og man skal jo vide hvad der findes.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Magnet til ryggen Trex Alt det andet 11 20-10-2012 21:57
Skruer i ryggen (lænd) energizer Den nyttige viden vi alle har 5 02-01-2012 22:54
Jeres bedste råd mod ondt i ryggen?? Ninja Alt det andet 36 27-09-2010 22:47
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension