K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 22:54   #1
Daniel-alf-bo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel-alf-bo er ny på vejen
Hvad skal der ske nu

Hej alle sammen og god jul.

Jeg er en mand på 21, der lige har fået stillet diagnosen paranoid skizofren. Jeg har fået stillet diagnosen efter jeg har været psykotisk i 6-7 måneder. Jeg har ikke kunne passe mit job som vicevært i 2 år nu, fordi jeg har haft en depression.
Jeg vil selvfølgelig give det nye medicin en chance, som jeg har fået i to og en halv måned. Det hedder Xeplion. Her de sidste par dage er det kun blevet være. De siger der hvor jeg går til samtale og for min medicin der mindst skal gå 3 måneder før jeg for det bedre, eller godt igen. Jeg har det bare så skidt jeg ikke kan vente 3 måneder. Jeg er nød til at have en ven boende for jeg tør ikke være alene. Han har boet hos mig i 3 uger nu. Og han vil gerne tilbage til sin kæreste, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre uden ham.

Er der nogen andre, der har været det igennem, som jeg skal til at gå i gennem nu ?
Er der nogen der ved, om jeg for mulighed for førtidpension på et tidspunkt?
Daniel-alf-bo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 00:22   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Daniel-alf-bo.

Lige før sengetid vil jeg bare lige råde dig til at bliver her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere at råde dig og få overblik i din sag.

Det juridiske kan vil vi hjælpe dig efterhånden som spørgsmålene dukker op.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 07:24   #3
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Hej.

Jeg er også ny herinde, er på førtidspension nu så for mig er det mere et chat forum for fornøjelsens skyld.

Men for dig er det hovedsageligt for hjælpen til dig og din sygdom, og som tidligere nævnt skal du blive hængende på den her tråd, da det så blir nemmere for eksperterne herinde i at råde og følge dig i dit forløb fremover.

Du skal være glad for at du har tilmeldt dig herinde, for du vil få rigtigt meget hjælp herinde som du selv ville have svært ved at finde ud af (måske).

Der er jo en del herinde som har været i din situation for år tilbage, og de har jo en masse erfaring som du kan lærer af, ved at hører deres råd/historie.

Ang. dit spørgsmål er jeg ikke en af eksperterne, men hæng ved for jeg ved der kommer mange som kan hjælpe dig fremover.

så lige en tanke jeg havde ang. det med din ven, som bor hos dig pt. som jo er super Hvis han flytter tilbage til sin kæreste og du er bange for at være alene, var det så ikke en mulighed at flytte på et bosted hvor der er mange andre unge som er i din situation.

Ved ikke om det er en mulighed eller hvordan det hænger sammen, jeg har bare læst om en del andre unge herinde som bor på bosteder. Men igen hæng på for der kommer flere til som netop kan råde dig, mit var bare en tanke/forslag.

Ønsker dig kun alt det bedste fremover. Mvh
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 18:15   #4
Daniel-alf-bo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel-alf-bo er ny på vejen
Tak for din fine besked.
Jeg er ikke så meget for bo-steder men har da også tænk på det.
Min ven har lovet mig at være hos mig lidt endnu.
Jeg håber på der kommer en ekspert og hjælper mig
Jeg er nemlig også ny herinde.
Daniel-alf-bo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 18:32   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Hvis ikke du allerede er visiteret til lokalpsykiatrien så få en snak med din læge om en henvisning,de kan hjælpe dig med bostøtte i eget hjem som er en god hjælp til alle de praktiske ting som evt. at søge førtidspension og meget andet.

Der sker meget indenfor behandlingen af skizofrene og det ville da være dejligt om du kunne komme tilbage i arbejde.

21 år og 2 års sygemelding som vicevært,så har du godt nok også været tidligt ude på arbejdsmarkedet..måske sætte et mål mht.noget uddannelse?
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 19:07   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Daniel-alf-bo Se meddelelser
Hej alle sammen og god jul.

Jeg er en mand på 21, der lige har fået stillet diagnosen paranoid skizofren. Jeg har fået stillet diagnosen efter jeg har været psykotisk i 6-7 måneder. Jeg har ikke kunne passe mit job som vicevært i 2 år nu, fordi jeg har haft en depression.
Jeg vil selvfølgelig give det nye medicin en chance, som jeg har fået i to og en halv måned. Det hedder Xeplion. Her de sidste par dage er det kun blevet være. De siger der hvor jeg går til samtale og for min medicin der mindst skal gå 3 måneder før jeg for det bedre, eller godt igen. Jeg har det bare så skidt jeg ikke kan vente 3 måneder. Jeg er nød til at have en ven boende for jeg tør ikke være alene. Han har boet hos mig i 3 uger nu. Og han vil gerne tilbage til sin kæreste, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre uden ham.

Er der nogen andre, der har været det igennem, som jeg skal til at gå i gennem nu ?
Er der nogen der ved, om jeg for mulighed for førtidpension på et tidspunkt?
Hej Daniel,

Det jeg igennem årene med min angst har lært er at jeg ikke tåler forandringer og evt. omlægning af vaner. Små bitte nye ting som ændres fylder utroligt meget.

Det at din ven flytter er jo en kæmpe stor omlægning af dit liv og der er ikke noget at sige til at du reagere som du gør. Kan der være noget der kan hjælpe dig i forbindelse hermed? Evt. at han besøger dig eller ringer til dig op til eller i dagene efter.

Jeg havde selv en periode hvor jeg ikke kunne være alene, den eneste jeg følte jeg kunne kalde over var min eksmand, da jeg var bange for at han ikke passede på vores børn!!

Angst er en meget mærkelig følelse og slet ikke som mange tror den er, den er faktisk meget modsat i forhold dertil.

Dog skal du også formode at din nuværende tilstand er en reaktion i forhold til den krise du er i, for det er jo en krise situation. Du ved ikke hvad du har eller vil få, hvis noget overhovedet.

Den dag i dag er det så for mig vendt til at jeg har det bedst alene, fint nok i nogle perioder vil jeg sige.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 15:14   #7
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hvad skal der ske nu!

Hej Daniel

Har en datter på 21 med samme diagnose, men hun har været syg i mange år

svar på dit spørgsmål

Ja det er muligt at få førtidspension med den diagnose du har, men først efter lang tids sygdom, og mange resurceforløb, hvor der til sidst skønnes at din sygdom ikke bliver bedre

Men det ligger år ud i fremtiden

Hvad der ellers skal ske

Du skulle gerne ind i et forløb hvor du får en medicin, der hjælper dig og på langt sigt måske tilbage til et job

Men det er en sygdom der tager år

Du skal tage kontakt med dem hvor du går til samtale, eller egen læge og fortælle at du har fået det værre

Du skal også fortælle dem at du ikke tør bo alene og at du har brug for hjælp, da din ven flytter ud

Jeg kender dig ikke men udmiddelbart ville det måske være godt for dig at blive indlagt på en psykiatrisk afdeling i en periode

Men afsted til læge eller tag kontakt med dem der har givet dig medicin, det kan ikke gå hurtigt nok

Hilsen
NPH

Sidst redigeret af NPH; 17-12-2012 kl. 15:16.
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 01:10   #8
Daniel-alf-bo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel-alf-bo er ny på vejen
Tak for alle de gode svar. Dem kan jeg bruge til noget.

Min ven er nu flyttet ud, men kommer og hjælper mig med at handle ind. Jeg har kun fået det være og overvejer at lade mig indlægge igen. I håb om det hjælper. Jeg har fået nogle oxabenz som hjælper mig til at sove og sørger for jeg ikke vøgner op om natten med maridt. Som gør jeg ikke kan sove før ca. en halv times tid efter. Jeg drømmer meget om min mor der døde efter sommerferien i år, 49 år gammel. Hun havde været syg med brystkræft siden jeg var 11år. Mine forældre blev skilt 3 måneder inden, så det var en hård barndom. Hvor jeg også flyttede meget og måtte forsøge at finde nye venner før vi flyttede igen. Men nok om min barndom.

Tak igen for de gode svar, håber der kommer flere.
Daniel-alf-bo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 04:00   #9
Daniel-alf-bo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Daniel-alf-bo er ny på vejen
svar til buddha

det vil jeg bestemt prøve at søge om
Jeg er slet ikke parat til at starte på uddannelse endnu, men håber på at komme tilbage på mit gamle job. Det kommer nok bare til at tage en masse tid endnu, før jeg er helt parat til det.Det går nemlig rimlig dårligt fortiden.
Daniel-alf-bo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension