K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2008, 08:31   #1
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
Red face kopi af min sag

Hej allesammen .Jeg skriver for at få et råd om hvad jeg skal i øjeblikket er jeg på reva 2 timer om dagen men skal helst op i 3 siger min behandler. nu til spørgsmålet. jeg ved ikke hvad der er blevet skrevet i min sag siden jeg underskrev min recurseprofil skal jeg bede om agtindsigt eller kopi af min sag enden den skal til møde om flexjob eller skal jeg vente og se på om jeg får et afslag og så be om en kopi af min sag til klagenævnet , håber at nogen kan give mig et svar da jeg ikke er så meget inde i der konunale system før nu..
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 08:32   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Du skal da bede om aktindsigt nu.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 08:49   #3
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
Red face

Jeg er bare bekymret for om det vil lyde som om at jeg ikke stoler på at de vil mig det godt. min sag skal til behandling om ca en måned og jeg håber på et flexjob jeg kan ikke klare et almindligt job mere på grund af store rygsmerter og det samme siger de på rygcenteret og hos sociallægen men jeg er ikke så tryk ved min sagsbehandler . skal jeg virklig bede hende om at få en kopi af det hele eller agtindsigt hvad er forskellen . undskuld dumt spørgsmål

Der vil jo nok også blive skrevet mere i min sag enden afgørelsen om ca en måned ...Hvad med det hvad gør jeg jeg aner virklig ikke mine levende råd ... Håber på hjælp fra en der ved hvad jeg skal gøre...
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 09:16   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Aktindsigt er da hele sagen.

Hop op og fald ned på, hvad de tror, det kan du ikke bruge til noget.

Du har ret til aktindsigt og når der skrives mere i din sag, så får du bare de nye papirer.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 13:49   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Yes, du skal have Fuld aktindsigt allerede nu, så du har en mulighed for at følge med i " dit eget liv" og er på forkant, med Komm. evt. afgørelse.

Dette er nødvendigt i dagens Danmark, ellers er du på rø... ifald du ikke får fleks, da du så først skal til at bede om aktindsigt, og skrive dine evt. rettelser/ egen mening om faktiske forhold ind.

Så bed om det, hellere idag end imorgen.

Ps du skal ikke op på flere timer, end du selv føler du kan magte!!

Det er blot endnu et middel, fra din sagsbehandler, til at presse dig, du skal jo gerne have noget livskvalitet efter " arbejde", og husk at skrive dagbog.

Mange Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 14:17   #6
kathrin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Albertslund
Alder: 56
Indlæg: 17
Styrke: 17
kathrin er ny på vejen
Ja, bed om Fuld aktindsigt, og gør det skrifteligt. Og bed også om kopier af udtalelser fra speciallæger mm. hvor du har været.

Jeg har af bitter erfaring lært, hvor rodet og ukorrekt kommunen sjusker og skriver ukorrekte ting. Selv har jeg nu lavet en mappe med ALLE udtalelser og kommune ting. Det er dejligt at have det hele samlet.

Den største ting du kan gøre for dig selv, er at ha fingeren på pulsen og følge med i, hvad der sker i din sag.
Og ja, skriv dagbog, og gerne med smerte skema eks fra 0-10 hvor store dine smerter er. Jeg er begyndt at tegne små mænd forfra og bagra i min kalender, og så markerer jeg med en rød kuglepen, hvor jeg har ondt. Det giver mig et bedre overblik

Pøj pøj med det
kathrin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 23:13   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej muntha

Det er en svær situation at stå i men du har altid ret til at se den profil, kommunen har lavet sammen med dig, for det kunne jo godt være at de har formuleret det på en anden måde som det er. Jeg skulle da også mene, at du får profilen tilsendt, så du kan fortælle om der er noget der er misforstået ved samtalen, så det kan rettes af dig. Du skal bede om at få den tilsendt, så du kan læse den igennem. Hvis du ikke selv kan overskue dette er det en god ide at invitere en som kan hjælpe dig. Giv jer god tid.

Held og lykke fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kopi af lægekons. udtalelse Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 27-02-2011 00:24
skal arbejdsprøvningsstedet have en kopi af ressourceprofilen? sane Alt det andet 3 04-11-2009 20:31
Blevet nægtet kopi af min lægejournal. forvired Dit og Dat 14 19-08-2009 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension