K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2013, 21:49   #1
Nina19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nina19 er ny på vejen
Kreditorbeskyttede penge

Hej

Jeg er sygemeldt og går dermed på kontanthjælp.
Jeg har fået et lille erstatning, som står på en kreditorbeskyttet konto.
Jeg vil nu ud og købe hest, for de kreditorbeskyttede penge. Spørgsmålet er så om jeg kan gøre det, uden det påvirker kontanthjælpen?
Nina19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 07:52   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det kan du roligt gøre ,men gør det sådanne at man ikke er i trivel om at pengene til hesten er taget fra den kreditorebeskyttet konto.

Jeg er lidt i trivel om det skal være en advokat med eller et vidne kan skrive under på hvor pengene kommer fra det .
Kanken skal også kunne rådgive ,stol dog ikke på dem hvis du skylder dem pengen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 10:03   #3
Nina19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nina19 er ny på vejen
Mange tak for svar
Jeg har bare hørt at det kun er bolig og køretøj man må købe for kreditorbeskyttede penge når man er på kontanthjælp. Så det var det jeg ville sikre mig
Nina19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 11:50   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal altså lige være opmærksom på at man godt kan blive bedt om at leve af sine kreditorbeskyttede penge, frem for kontanthjælp !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 12:03   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er 3F nu ikke helt enig i
http://www.3f.dk/midtlolland/nyheder...%20rettigheder
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 12:31   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nøgne tæer, der er jeg uenig..

Kreditorbeskyttet bettyder at hverken banken, forretninger du skylder, kommunen kan gøre udlæg i pengene..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 12:46   #7
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man skal altså lige være opmærksom på at man godt kan blive bedt om at leve af sine kreditorbeskyttede penge, frem for kontanthjælp !
Det passe med 100 % IKKE!!!!

De kreditorbeskyttede penge er 100 % beskyttet fra alt og alle !!

Når man køber noget ,det kan være alt fra en hest til et hus skal du sikre dig en kvittering fra sælger. Når du overfører pengene til sælger skal beløbet på kvitteringen og beløbet du hæver være 100 % ens ! så hvis hesten koster 10523,00 kr. SKAL beløbet du hæver være 10523,00 og ikke 10500,00
Dette er bevis nok så ingen kan gøre krav på hesten efterfølgende !!

Jeg vil nødigt gøre dig ked af det men har du tænkt tanken om at købe en hest helt igennem ? Det koster ca. 3000,00 kr. i måneden at holde hest . din erstatning vil jo hurtigt forsvinde (du skriver det er et lille beløb). Og så står du jo bagefter på kontanthjælp og med en hest du ikke har råd til at have. Det ville da være ærgeligt at købe en hest som du vil nå at blive glad for og så være tvunget til at sælge den om x antal tid
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 12:48   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror heller ikke at de må modregne i kontanthjælpen...så længe pengene står på en beskyttet konto,,,

Men spørgsmålet er om de kan bede om at man sælger hesten efter den er blevet købt hvis den er af en vis værdi...

Jeg ved ikke om en sådan bliver regnet for det samme som fx friværdi i hus....eller hvis man har en bil man kan sælge...

Man har da hørt om at folk bliver bedt om at sælge huset eller bilen....medmindre der skyldes mere i disse og man ikke vil få penge ud af salget...

Jeg ville helt sikkert ikke bare daffe ud og købe en hest....uden at være 100 % sikker...

Du kunne evt skriftligt spørge dem om du må eller om de vil bede dig om at sælge den...

Har du et svar på skrift at der ikke er nogen problemer i at købe den hest...ja så kan du være sikker i din sag...

Hvis de fx kan bede dig om at sælge hesten igen og så leve af disse penge...ja så har du muligheden for at vente med at købe hesten indtil du evt ryger på fleksjob eller andet hvor de ikke modregner...

Men uanset...så sørg for at være helt sikker inden du bare gør det...det ville være rigtigt surt hvis du først får den købt og de så evt siger at du skal sælge den..

EDIT

Nielsen17...du havde skrevet samme tid som mig...
Har du noget man kan se...evt link til regler eller andet...at den ting man køber for de penge...at de ikke kan bede en om at sælge den igen...
Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig...det ville bare være rart med noget dokumentation på det som man evt kan give til andre som spørger om samme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 12:51   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Som webmaster siger, du skal være helt sikker..

Men man hører gang på gang, at folk siger at man kan købe en bil/hest/hvad end du har tænkt dig at købe, beløbet skal bare passe 100% med udbetalingen fra kreditorbeskyttet konto..

Der mangler noget lovstof, som støtter op omkring det..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 13:05   #10
Nina19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nina19 er ny på vejen
Jeg har fået min far til at betale opstaldningen. Så det problem er løst
Ridningen hjælper mig rigtig meget til at jeg kan få det bedre

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg tror heller ikke at de må modregne i kontanthjælpen...så længe pengene står på en beskyttet konto,,,

Men spørgsmålet er om de kan bede om at man sælger hesten efter den er blevet købt hvis den er af en vis værdi...

Jeg ved ikke om en sådan bliver regnet for det samme som fx friværdi i hus....eller hvis man har en bil man kan sælge...

Man har da hørt om at folk bliver bedt om at sælge huset eller bilen....medmindre der skyldes mere i disse og man ikke vil få penge ud af salget...

Jeg ville helt sikkert ikke bare daffe ud og købe en hest....uden at være 100 % sikker...

Du kunne evt skriftligt spørge dem om du må eller om de vil bede dig om at sælge den...

Har du et svar på skrift at der ikke er nogen problemer i at købe den hest...ja så kan du være sikker i din sag...

Hvis de fx kan bede dig om at sælge hesten igen og så leve af disse penge...ja så har du muligheden for at vente med at købe hesten indtil du evt ryger på fleksjob eller andet hvor de ikke modregner...

Men uanset...så sørg for at være helt sikker inden du bare gør det...det ville være rigtigt surt hvis du først får den købt og de så evt siger at du skal sælge den..

EDIT

Nielsen17...du havde skrevet samme tid som mig...
Har du noget man kan se...evt link til regler eller andet...at den ting man køber for de penge...at de ikke kan bede en om at sælge den igen...
Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig...det ville bare være rart med noget dokumentation på det som man evt kan give til andre som spørger om samme...
Jeg har prøvet at spørge kommunen, min de spurgte indtil hvor meget jeg har på den konto, fordi jeg ikke må have over 10.000. Også selvom jeg skrev det var en kreditorbeskyttet konto. Så de ved tydeligvis heller ikke noget.
Jeg vil bestemt heller ikke gør det uden at være sikker.
Nina19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension