K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2009, 11:39   #31
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror ikke vi skal regne med at det nytter noget at vi skriver og beklager os over at debatten er væk... presseområdet er lige så råddent i dag, og fører ikke disse debatter og nyheder for vores blå øjnes skyld, de fører den fordi der er læsere at hente, og måske lidt sensationsjournalistik... hvis debatten vurderes at "skade" dem, flytter de det bare, og mit bud er at de er flintrene ligeglade, eller som minimum prioriterer deres image højere end deres menneskesyn.

Som Heidien skrev helt til at begynde med, så ser vi ingen bedring før regeringen skifter. Jeg er efterhånden nået derud, hvor jeg med god overbevisning kan sige om regeringen, at den er uden for pædagogisk rækkevidde, og det har de i særdeleshed vist ved den sidste debat i folketinget... eller rettere; manglen på debat.

Det eneste vi kan gøre er at kæmpe for at lovgivningen bliver overholdt, og at der ikke skabes for mange nye i den periode vi skal vente ind til næste valg kommer, for bedringer tror jeg simpelthen bare ikke på længere.

Dansken er blevet spist af med for meget opsving og skattelettelser, og politikerne er slet ikke bare NÆR ved at komme ud af deres "successrus" endnu... men det er selvfølgelig også svært at skulle vænne sig til at spænde livremmen ind når man har sidet på fedtet de sidste 8 år...

Koste hvad det koste vil, skal man holde pamperiet og forbrugsfesten i gang... det er realitetsbenægtelse af første grad, og så længe man kan trampe på de svageste og fattigste og lade dem holde deres røv over vandskorpen, så er det åbenbart det man gør.

Vi trænger seriøst til luftforandring i taburetklubben... der stinker af selvfedme og ligegyldighed så det er en gru.
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 11:47   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan jo deltage i denne debat i stedet for.

Det er en yderst interessant artikel og nogle yderst interessante kommentarer.

Der er IKKE sparet på kritik og rammende beskrivelser.

http://www.information.dk/187829

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 13:35   #33
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ved ikke hvor mange af jer der så folketinget i går efter at man var færdig med statsministerens tale, jeg gjorde og da en ting der var til afstemning var afskaffelse af 300 timers reglen , tænkte jeg at det skulle da blive fedt at høre de nye ministers holdning til det...

Men ak ak der har ikke været tid nok endnu til at de har kunne nå at få dikteret deres meninger og derfor ville de ikke på talerstolen heller ikke selv om der sad en på tilhøre pladserne der var hårdt ramt på pengepungen...

Men et eller andet sted var det der gjorde mig mest arrig , den summen og murren der kom over fra kaffebordet hvor regering og DF ikke kunne holde deres K*** for at sige det mildt, mens de andre socialeordføre snakket , men da det kom til at man skulle stemme for eller imod afskaffelse kastede de sig fluks over deres røde knapper....

Vildt malplaceret når man tænker på den tale som statsministeren lige havde holdt og om ikke andet så fik vi set DF kamp for de svage ... og det var så den velfærd ...

Hold da kaje hvor er det et fattigt samfund hvor de folkevalgte tager så let på de mennesker som er helt nederst i hierarkiet at de ikke engang har et ord med på vejen omkring det .. så hermed kan vi slå fast ...

Alt er ved det gamle og intet ændres før vi får en ny regeringen og vi skal ved gud holde dem op på at de har lovet at det første der skal ske når de kommer til magten er ...

afskaf starthjælp
afskaf kontanthjælps loftet
afskaf 300 timers reglen

Læs mere om vores såkaldte velfærds regering her
http://www.information.dk/188098
JEG SÅ DET GODT OG GUD HVOR PINLIGT...disse mennesker der sidder på magten er totalt ligeglade med folk ...de sidder derinde på borgen og tæller deres kæmpe lønninger og hygger sig med at være noget ved musikken...de er GRÅDIGE og egotrippere af værste rang.

Line barfod og SF og S og selv Jelved prøvede desperat at trænge igennem til Inger Støjberg som bare sad og spillede arrogant og var totalt ligeglad med Gro P. som var i salen ...sikke en møg.......

JEG GRÆMMES over Danmarks regering. og dem der stemmer på dem ligeså for de er da en hån mod al anstændighed.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 14:18   #34
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
JEG SÅ DET GODT OG GUD HVOR PINLIGT...disse mennesker der sidder på magten er totalt ligeglade med folk ...de sidder derinde på borgen og tæller deres kæmpe lønninger og hygger sig med at være noget ved musikken...de er GRÅDIGE og egotrippere af værste rang.

Line barfod og SF og S og selv Jelved prøvede desperat at trænge igennem til Inger Støjberg som bare sad og spillede arrogant og var totalt ligeglad med Gro P. som var i salen ...sikke en møg.......

JEG GRÆMMES over Danmarks regering. og dem der stemmer på dem ligeså for de er da en hån mod al anstændighed.
Man kan jo så stille sig selv det spørgsmål, om den opførsel de stillede op med for åben skærm, er det billede vælgerne har af området?... jeg tror det ikke, og skal jeg være ærlig tror (og håber jeg), at det ligegyldighedscirkus de der viste kommer til at printe sig fast i vælgernes sind som direkte usmageligt.

Er dette debatmøde ikke blevet optaget så man kan se det et eller andet sted? ... ærgrer mig over at jeg ikke fik set det, selv om det nok ikke lige giver den bedste stemning at se det.
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 14:21   #35
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sad også lige og så det igennem. Føj for en gang VKO politikker der kun sidder og hæver deres fede hyre Og overhovedet ikke sætte sig ind i hvad der sker ude i dagens Danmark.

Men forbavses ikke, det var ikke mange der stemte, hvor var resten henne???
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 14:30   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan læse ordret her, hvad der blev sagt, og så kan man sagtens selv lave billeder på nethinden af, hvordan det foregik.

Gå ned til B75, hvis I kun vil læse om det.

Det er cirka klokken 13.49 (der står klokkeslet ude til højre).

Citat:
Det næste punkt på dagsordenen er:

13) 2. (sidste) behandling af beslutningsforslag nr. B 75:

Forslag til folketingsbeslutning om afskaffelse af fattigdomsydelser.

Af Özlem Sara Cekic (SF), Thomas Adelskov (S), Marianne Jelved (RV) og Line Barfod (EL) m.fl.

(Fremsættelse 18.12.2008. 1. behandling 06.02.2009. Betænkning 18.03.2009).

Forhandling

Kl. 13:49



http://www.ft.dk/forhandlinger/20081...04-14_1300.htm

Gro, som det bl.a. handlede om, har en blog om oplevelsen her:

http://www.bistandsbums.dk/blog/grop...r_fulgte_efter

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 17:02   #37
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Så kom svaret

Kære Morten Lundgaard,

Vi har ganske rigtigt lukket for debatten, da der onsdagen igennemfortsatte eed at komme stærkt ubehagelige personangeb på artiklenshovedperson. Information er ikke og skal ikke være en platform for ureflekteret galde og hadsk omgang med andre mennesker. Vi redigerer debatten på information.dk og det vil vi fortsætte med at gøre. Og det kan vi netop fortsætte med fordi vi er uafhængig af partipolitiske og økonomiske interesser.

Mvh. Nikolai Thyssen

Efter dette svar sendte jeg følgende mail til Nikolai Thyssen.

>Hej Nikolai> >Tak for det hurtige svar, naturligvis bør den slags angreb på hoved personen ikke finde sted, og naturligvis skal, information ikke være platform for den slags, så langt er vi enige. Jeg vil så sige at ud af de mange indlæg jeg læste fandt jeg nogle få stykker som efter min mening gik over stregen, det er synd og skam at i en tid hvor svage mennesker virkelig trænger til at få en håndsrækning, en debat som denne bliver slettet, jeg mener der var så mange gode indlæg at debatten sagtens kunne fortsætte selv om de hadske indlæg blev slettet. Det burde nok være muligt at redigere uden at slette det hele over en kam.
Mvh. Morten Lundgaard

Så kom der svar på den mail også.

Hej Morten, Vi gør som regel, hvad vi kan, for at fjerne de værste indlæg, og lade detvæsentlige stå. Men det hænder at visse artikler tiltrække så megenaggressivitet, at det ganske enkelt bliver mere end et fuldtidsarbejde. Jeg har efter din mail fået vores moderator til at slå kommentarerne tiligen, så man kan læse de indlæg, der allerede var skrevet (og som ikke er blevet slettet), hvilket nu fremgår af det sidste indlæg i tråden.

Alt godt, Nikolai

Der er nu åbnet så man igen kan læse de indlæg der er skrevet, dog er de indlæg med direkte person angreb slettet hvilket jo i og for sig vel også er mere end rimeligt.
Forsyg

Sidst redigeret af Forsyg; 16-04-2009 kl. 17:31. Årsag: Så kom der gang i debatten igen (Næsten)
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 18:10   #38
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser

JEG GRÆMMES over Danmarks regering. og dem der stemmer på dem ligeså for de er da en hån mod al anstændighed.
Så må du jo græmmes over mig, det er jeg skisme ked af at høre. Men ak det er sjovt som man tit skal høre for,fordi man ikke stemmer på S-SF eller Radikale Vesntre så er man enten hjerteløs,eller så væmmes folk over en.

Undskyld mig lige. Vi stemmer også med hjertet og vi er ikke grimme onde mennesker fordi vi stemmer anderledes end jer.Det synes jeg nogle gange godt man kunne have i mente.

Desuden så stemmer jeg altid med hjertet og stemmer kun på det parti,som jeg har flest holdninger tilfælles med. Og det er så ikke S-Sf eller Radikale.Derfor er jeg vel ikke en person som man skal væmmes over.
Jeg har bare mine egne holdninger,og de er tilfældigvis ikke de samme som jeres.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 19:02   #39
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lone t, og Optimist...

I glemmer at nogen her inde har fået NOK af dette system som VKO er fortalere for, og derfor ser rødt meget nemt. Jeg kan også selv komme til at generelisere lidt for meget en gang imellem.

Når man skriver sådan (for mit vedkommende i hvert fald) er det ikke et angreb på de borgerlige liberalister som stadigvæk har sund fornuft når det gælder medmenneskelighed, det er et angreb på alle borgerlige liberalister som mener at det jeres regering gør i øjeblikket er OK og retfærdigt... overfor disse borgerlige liberalister kan jeg kun sige REND MIG I R***N! De er ikke værd at bruge tid på...

Hvad vi så nogen gange kan undre os over er, hvad man som medmenneskelig borgerlig liberalist egentligt gør for at påvirke sine politikere derinde? ... hvis man mener det ER et umenneskeligt system, hvorfor tager borgerlige vælgere så ikke til genmæle?

Jeg kan KUN tolke den "skyklap politik" som at man holder sig for ørerne og er ligeglad... og er man ikke, ja så forstår jeg bare ikke borgerlige, så nemt er det.

Det er mig STADIGVÆK en gåde hvordan man kan være langtidssyg borgerlig, befinde sig her inde, være tilhænger af regeringens politik på området og stadigvæk se sig selv og andre i øjnene... jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen.

Husk også på, at hver stemme i lægger i den "blå box", kommer os andre til skade (og jer selv), da samme politikere vil blive på posterne hvis de vinder valget næste gang... med det i baghovedet KAN man godt nogengange føle at borgerlige her inde mest af alt påvirker os som en blå myre i en rød tue.

Men med det sagt skal vi alle være her inde ja... uden tvivl.

Sidst redigeret af Razmo; 16-04-2009 kl. 19:06.
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 20:07   #40
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Lone t, og Optimist...

IDet er mig STADIGVÆK en gåde hvordan man kan være langtidssyg borgerlig, befinde sig her inde, være tilhænger af regeringens politik på området og stadigvæk se sig selv og andre i øjnene... jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen.
Og det forbliver det nok ved med at være,og for mig fint nok.
Men nogle gange må nogle godt tænke sig om før de straks kalder folk hjerteløse eller væmmes over dem, pga af de ikke stemmer som flertallet herinde.

Lone Der kan se sig selv i øjnene hver evig eneste dag,fordi jeg efter min overbevisning gør det som er rigtigt for mig.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp mig med at råbe op! Rygsmerter! ajka Din historie 3 19-09-2013 10:42
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Pernille Frahm forsøger at underminere Søvndal & co. på landsmødet halse Politik og Samfund 10 15-04-2012 15:08
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46
saftbyen forsøger sig som Advokat Kaftbyen Dit og Dat 3 29-01-2008 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension