K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 15:48   #21
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvorfor skulle man ikke kunne blive indstillet til og ikke mindst tildelt førtidspension hvis man tidligere er godkendt til flexjob???????

En flexjobber kan jo sagtens få det væsentligt dårligere, så de bliver berettiget til pension.

Og det samme gælder vel den anden vej rundt:

Der er heldigvis nogen som efter en længere årrække på førtidspension får det væsentligt bedre end da de blev tildelt pension, så de bliver klar til et flexjob.

Man er vel ikke TVUNGET til at være på hvilende førtidspension resten af sit liv selvom man bliver klar til arbejdsmarkedet (flex)...?

Så vidt jeg ved kan kommunen efter et vist stykke tid på hvilende pension tage sagen op til revurdering - altså om man fortsat er berettiget til den.
Jeg taler ikke om fleksjobbere overhovedet, selvfølgelig kan en fleksjobber overgå til pension, når og hvis helbreddet ikke kan holde til fleksjob.

Men reglerne ER firkantet, NÅR pension er bevilget, derfor er det så svært at få. Som udgangspunkt er ens tilstand/helbred jo stationært, og man får simpelthen ikke pension er der den mindste chance for at man hen af vejen bliver bedre, allerhøjest kan man få "midlertidig" pension i de sjældne, meget sjældne tilfælde, hvor fremtidsprognosen om arbejdsevne er usikker, og bliver dèn bevilget er der chance for et fleksjob senere. Men her i tråden var der ikke tale om "midlertidig" pension.

Alle andre, der får pension, - kan kun gøre pensionen hvilende og så prøve kræfter på arbejdsmarkedet, eller tage et skånejob.

Trods alt er det ikke et "tag selv bord" hvor man kan hoppe på den/de ordninger der nu aktuelt kan passe bedst.

Da du tog mit og en andens svar og svarede under èt, har jeg tilladt mig at svare dig samlet.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 09:36   #22
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Helt fint Sibt. Tak for dit svar.

Tror at jeg er nervøs i forhold til pension, fordi jeg kun er 33 år gammel .

Man ved jo aldrig, hvad der sker i fremtiden. Mine piskesmælds skader går jo aldrig væk, men de psykiske følger efter mange år i systemet. Kan måske forsvinde, hvis jeg for ro
Det har man jo lav til at håber.

Hvor er det hele meget svært og uoverskueligt,når jeg for alt i verden bare vil have ro
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:22   #23
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Helt fint Sibt. Tak for dit svar.

Tror at jeg er nervøs i forhold til pension, fordi jeg kun er 33 år gammel .

Man ved jo aldrig, hvad der sker i fremtiden. Mine piskesmælds skader går jo aldrig væk, men de psykiske følger efter mange år i systemet. Kan måske forsvinde, hvis jeg for ro
Det har man jo lav til at håber.

Hvor er det hele meget svært og uoverskueligt,når jeg for alt i verden bare vil have ro
Nej, spå om fremtiden kan ingen.

Men får du pension, og så senere hen, MÅSKE, får lidt flere kræfter eller føler du er klar til arbejde - så er der netop muligheden, enten ved at gøre pensionen hvilende eller også et skånejob, som jo netop er beregnet på os der ikke magter et fleksjob men alligevel har en vis arbejdsevne i behold som man måske gerne vil udnytte, for pengenes skyld eller for det sociales skyld.

Skal jeg råde dig, så lad være med at tænke på hvad der MÅSKE kan ske ud i fremtiden, men hold fokus på din situation NU. Måske kan de helbrede piskesmældskader om 10 år eller 100 år - men det hjælper ikke på din situation lige nu, er du blandt de få piskesmældsskadede der får permanente alvorlige følger, så må det være dit udgangspunkt lige nu - at det er uhelbredeligt og permanent.

Fik selv en meget alvorlig WP, med en alvorlig hjerneskade og voldsomme psykiske mèn til følge, plus en kronisk smertetilstand som udløste en alvorlig fibromyalgi - det er dèt der skal "deales" med nu og her, og ikke hvad der muligvis sker om 10 år.

Du ved vel og bør undersøges for det, at langvarige smertetilstande og psykiske følger KAN udløse fibro, er man uheldig nok.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 13:56   #24
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Hej Sibt.

Tak for dit søde svar. Det du skriver, er nok helt sikkert sådan jeg har det indrni. Man jeg kan bare ikke slippe håbet
Det er 16 år siden jeg fik WP, så må nok kalde kroniske følger

Jeg vil meget gerne undersøges for fibermyalgi, men hvordan for jeg gjort det?? Har tit tænkt på, at jeg har udviklet det. For der er ikke det sted, jeg ikke har ondt.
Mit helbred er blevet markant dårligere på de 16 år.

Vil du hjælpe mig med, hvor jeg kan finde oplysninger om det, og hvordan/hvor jeg evt. kan få det konstateret
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks/førtidspension niklukda Alt det andet 41 23-12-2012 18:50
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Førtidspension med til Sverige...hvad siger reglerne ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 15-05-2011 03:16
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13
Jens Vibjerg vil derfor have ændret reglerne for førtidspension Stella Midlertidig Førtidspension 7 10-02-2009 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension