K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2011, 07:06   #31
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du bør omgående skrive til kommunen og REVA, at de skal løse dit kørselsproblem, da du ikke har råd, og ikke mener at arbejdsprøvningen, vil give et korrekt billed af din arbejdsevne, hvis du skal gå frem og tilbage!

Skriv og spørg; sørg for at få skriftlig svar.

Der bør søges efter §82 stk 5.

VH Popiae
Min sagsbehandler er udemærket klar over min økonomiske situation, hun sagde at jeg kun kunne få befordringsgodtgørelse hvis der er 2 zoner eller mere imellem min bopæl og REVA centret, og det er der ikke, der er kun 1 zone imellem.
Men søge kan jeg da forsøge......tak for rådet....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 07:15   #32
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Øster, nu kan REVA være arbejdsprøvningen (et reva-center, det meget normalt) og ikke en revalidering, der er en væsentlig forskæld, de 2 ting har intet med hinanden at gøre.

Er det arbejdsprøvningen, raskmelder du IKKE!!! dig selv, ved at deltage.

Der er kun en undskyldning for at slippe for en arbejdsprøvning, og den har du Bert altså desværre ikke beskrevet.. det er at lægerne siger at ens tilstand vil forværres af arbejdsprøvningen, uden den udtalelse, kommer man bare ikke videre i ens sag uden en arbejdsprøvning, heller ikke selv om at lægerne ikke mener den vil gavne, eller forbedre din funktionsevne eller hvad de nu kan finde på at skrive, kun en forværring af din tilstand, med varige men til følge er grund nok (det hedder et ord jeg ikke kan huske)

Grunden er at fleks og FP gives på baggrund af arbejdsevne, og IKKE på baggrund af lægelige udtalelser (ud over at de nu slet ikke må udtale sig om ens arbejdsevne) Det er kun kommunen der afgør/vurdere om din arbejdsevne er til fleks eller FP og for at finde ud af det, hedder det arbejdsprøvning.

Arbejdsprøvning er nærmest umulig at slippe uden om, på trods af at der intet sted, i nogen lov eller vejledning, står beskrevet at arbejdsprøvning er et must, der står KUN at det er en mulighed for at afklare arbejdsevnen, men alligevel er det blevet lov også hos ankenævne.

FP er super svært at få tildelt, at lægerne siger stationær samtlige behandlingsmuligheder udtømte og afprøvet, det alene... man kan næsten lige så godt droppe kampen, den er nærmest umulig at vinde, har man så mindst en arbejdsprøvning, der siger ubetydlig arbejdsevne, er det mange gange nemmere at få tilkendt FP.... uden arbejdsprøvningen bør man ikke stile lavere end fleks, for der skal nærmest mirakler til FP´en.
Mirakler findes, totalt umuligt er det ikke, men tæt på.

Søg på arbejdsprøvning, her på k10 der findes massere af tråde med tons af guldkorn gode råd og vejledning om emnet arbejdsprøvning, bla den nok mest vigtige, bliv aldrig hjemme, mød op, også selv om at det kun er for at stikke snuden ind og vinke farvel med det samme, den er forbandet vigtig fordi hvis man ikke møder op, bruger kommunerne det til at, jamen så kan du jo slet ikke vurderes, grunden til du ikke er mødt er underordtnet.
En anden vigtig er dagbog og smerteskema.

Og og og... søg på det
Nu vil jeg lige slå fast at jeg ikke prøver på at undgå en arbejdsprøvning, fordi jeg ikke har lyst....eller pga. andre undskyldninger....jeg er meget dårlig, og nogle dage kan jeg ikke komme ud af sengen.....jeg kan ikke overskue det hele.
Min læge skriver i attesten at han ikke kan udelukke en forværring fremover, min tilstand er stationær og alle behandlingsmuligheder er udtømte. Grunden til at jeg skal på REVA er at min SB gerne ser mig i et flexjob, men med mine sygdomme og meget dårligt helbred, kan jeg ikke se mig selv i noget som helst job.....selvom jeg utroligt gerne vil, men ikke kan.

Tak for råd.....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 08:00   #33
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
kontanthjælp=sidde fast i en uendelig række af afprøvninger
da der er et kommunalt stop af tilgangen til fleksjob og førtidspension
Vil bare lige spørge er der kommet nogle nye § eller er der sendt meddelse fra kbh.komune om at de stopper med det ?

Er det kbh der står allene med den afgørele,skal der ikke være samme regler i alle komuner,endnu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 09:26   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den henvidste §, handler om funktionsnedsættelse.

Det betyder, at man kan få dækket hele transport beløbet, enten du kan tage bus eller skal have handicap kørsel evt alm taxi.

Du skal bare have en funktionsnedsættelse der forhindre dig i at cykle eller gå.

Dette vil jeg derfor mene, at du er berettiget til.

Alternativt må du gå den første dag, henvende dig når du kommer frem, og be din ansvarlige sagsbehandler på Reva, om at hjælpe med en løsning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 20:27   #35
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Den henvidste §, handler om funktionsnedsættelse.

Det betyder, at man kan få dækket hele transport beløbet, enten du kan tage bus eller skal have handicap kørsel evt alm taxi.

Du skal bare have en funktionsnedsættelse der forhindre dig i at cykle eller gå.

Dette vil jeg derfor mene, at du er berettiget til.

Alternativt må du gå den første dag, henvende dig når du kommer frem, og be din ansvarlige sagsbehandler på Reva, om at hjælpe med en løsning.

VH Popiae
Okay.....så forstår jeg, jeg har funktionsnedsættelse, kan kun gå ca.20 minutter så begynder benene at svigte, cykle har jeg også opgivet. Dette har min læge også skrevet i den generelle helbredsattest til kommunen.

vh Bertha....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hva hulen skal jeg stille op? Linedk De Unge 4 14-02-2010 19:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension