K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 11:18   #1
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Privat jobcenter får fyreseddel

Så er der endnu en skandale i den borgerlige regerings korstog for privatiseringer af velfærdsstaten. Endnu en gang viser det sig at privatisering er både dyrere og langt mere ineffektivt end hvad den offentlige sektor selv kan yde.
Hvorfor fortsætter den borgerlige fløj med deres ideologiske korstog på trods af at det er en eklatant fiasko? Pragmatikere er de ihvertfald ikke.

Citat fra artiklen:

"De fleste kommunale jobcentre bruger private firmaer til bestemte målgrupper af ledige. Men landets to eneste privatiserede jobcentre i Køge og Gribskov har så dårlige resultater med at få ledige i job, at det ene er blevet fyret, mens det andet skal betale 3,8 millioner kroner i bod til Gribskov Kommune.."


Link:
http://politiken.dk/erhverv/article889072.ece
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 14:34   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg kender MANGE Agnes bruger der bliver mere end lykkelige nu , utroligt at man kan længes efter det kommunale http://www.sn.dk/artikel/42090:Koege...obcenter-Agens
  Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 16:51   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
De fleste kommunale jobcentre bruger private firmaer til bestemte målgrupper af ledige. Men landets to eneste privatiserede jobcentre i Køge og Gribskov har så dårlige resultater med at få ledige i job, at det ene er blevet fyret, mens det andet skal betale 3,8 millioner kroner i bod til Gribskov Kommune.."
frederikshacn komune har endelig opsagt samarbejde med AS3 de har endelig fundet ud af det er penge ud af vindiet lool efter 10 år + jaja bedre sent end aldrig hovasa 10 år + det vil sige social radikal reginring der startede ops
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:06   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan du ikke lige vise mig noget dokumentation på at det har stået på i 10 år Superkok
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:09   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hmm skal se om jeg kan finde det et eller andet sted med det med as3 fik jeg avide fra min jobkonsulent hun sagde de havde stopped samarbejdet med dem da de ikke levede op til deres forventninger.hmm må nok ringe til min jobkonsulent imorgen aner ikke hvor jeg har papir osv hende rodehoved

Sidst redigeret af superkok; 28-01-2010 kl. 22:21.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:12   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror gerne at de har stoppet samarbejde med dem....men det var mere det at det skulle have stået på i 10 år som du siger....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:32   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
lol nu faldt 5 øren tja bliver nok svært at fidne bevis på det.men som jeg sagde de 10 år som de har været ehr i frederikshavn har været der desvære som en af de første da de startede og sidste år fik nada ud af det samt generalt alle der var klædr på.men skla aligevel snakke med min konsulent imorgen så skla jeg fidne ud af hvornår jeg startede der.eller om det bare er min hukomelse der driller da jeg sagde smidt ud af vinduet var det jo min mening samt fleste jeg kender der har gået der min konsulent sagde hun de ikke levede op til deres forventninger men rigner til hende imorgen hvis jeg alså kommer ud af sengen har sikkert skrevet en masse volapyk har ikke hoved med mig ligept
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 02:44   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SUK!!!

Private aktører tjener penge på at aktivere ledige, som HAR fået arbejde.

Og kommunerne forgyldes i hoved og r... af ideologiske årsager, hvis man bruger private aktører... samme princip som private sygehuse.

Citat:
At private jobkonsulenter har større interesse i at score kassen end i at hjælpe arbejdsløse i beskæftigelse, har Frank C. Larsen fra 3F Aalborgs a-kasse konkrete eksempler på.

- Vi havde to erfarne murere, der blev sendt i aktivering. De fik besked om at møde op til vejledningskursus, selvom de kun kunne være med i den første uge. På den måde kunne aktøren score gevinsten uden at have rørt en finger. Det er svineri med skatteborgernes penge, siger Frank C. Larsen til Arbejderen
http://arbejderen.dk/index.aspx?F_ID...S_ID=1&C_ID=27

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 04:14   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
46.000 kroner på en uge for at lade to personer sidde blandt andre i bunkeaktivering i et luset lokale, hvor man kan deles om pc'ere og bekræfte, at man søger arbejde.

Hvor mange skatteprocenter mon det kan betyde?

Citat:
Af udbudsmaterialet fremgår det, at aktørerne skal have fokus på hurtigste vej tilbage i beskæftigelse, hvilket regeringen motiverer til gennem en 75/25 pct. refusionsordning og en beløbsramme på ca. 23.000. kr. pr. ledige. Dvs. at hvis den ledige kommer i job inden et år, udløses hele beløbet, ellers kun de 25 pct.

Problemet er, at aktørerne bliver for fokuseret på at skubbe de ledige ud i job uden at skelne til uddannelsesniveau og kompetencer. Dertil kommer, at en hurtig søgning på jobindsats.dk viser, at uddannelse og opkvalificering siden 2002 er sat på smalkost, da det er begrænset, hvor meget uddannelse aktørerne kan købe for 23.000. kr., når f.eks. et kørekort til bus koster knap 30.000. kr. Regeringen sidder således for bordenden for det såkaldte frie marked og svinger den liberale taksstok.
http://www.information.dk/222456

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 02:05   #10
mantrordetikke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mantrordetikke er ny på vejen
Jeg var til samtale med Ramsdal, min faglige sekretær fra a-kassen var med som bisidder og det var også bisidder der formidlede kontakt til virksomheden.

RAMSDAL er en pengemaskine!!
mantrordetikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privat jobcenter floppede buster Politik og Samfund 0 08-11-2010 09:23
Jobcenter underkender privat aktiveringsfirma buster Politik og Samfund 0 01-11-2010 10:48
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Privat hospital rose Dit og Dat 1 28-07-2009 11:08
Fyreseddel!!! sommer75 Spørgsmål ang fleksjob 1 11-07-2007 10:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension