K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2012, 20:04   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej L.S.

Du skriver ikke noget om kapitalpensionen enten er privat el. arbejdsmarked, og yderligere relevant: hvis det er sidstnævnte, om den i det hele taget kan hæves.

Adi har tidl. herinde linket til DUKHs skrivelse af § 102 anvendelsesområder:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...nytnr52011.pdf

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 18-11-2012 kl. 20:24.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 01:41   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej L.S.

Du skriver ikke noget om kapitalpensionen enten er privat el. arbejdsmarked, og yderligere relevant: hvis det er sidstnævnte, om den i det hele taget kan hæves.

Adi har tidl. herinde linket til DUKHs skrivelse af § 102 anvendelsesområder:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...nytnr52011.pdf

Mange hilsner
Gunvor
Halløj Gunvor - det er vist en privat Kapitalpension, der ikke er indbetalt på længe - ejeren er nu ftp.

Det undersøges på mandag - og hvad konsekvensen er/om der kan hæves i det hele taget.

§102 - ak ja - den glemte paragraf.

INGEN jeg har haft kontakt med, kender den, eller er så meget som villig til at kigge på den.

Tak for post af meget 'officielt' link - det vil nu blive mailet rundt, samt printet ud, og ikke mindst: taget med på diverse møder fremover.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 22:17   #13
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Tjek lige afgørelse: A-10-3 på Ankestyrelsens hjemmeside. J.nr. 2000518-02. Find den på Ankestyrelsens hjemmeside - http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/- i feltet fritekstsøgning skriver du § 82 - emneord "kapitalpension" og upti vupti så kommer den frem.

Tror den er ret sammenlignelig med din vens situation - og den åbner op for at kommunen faktisk kan se bort fra kapitalpensionen.

Når jeg forsøger at linke til afgørelsen hopper den ind på en helt anden afgørelse... har ikke den fjerneste anelse om hvad jeg gør forkert. Så vidt jeg kan se, så er afgørelsen er fortsat gældende... så jeg forstår det simpelthen ikke.

Der er også en anden afgørelse omkring formue men peger i en anden retning... men situationen her er lidt anderledes end din vens situation.

Jeg må erkende at jeg ikke kendte denne afgørelse før nu..... ak ja, man skal lære så længe man lever

ups... glemte at tænke mig om.... hermed direkte link: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19819
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 01:55   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Frk.M: tak for link - straks sendt videre!

Gunvor: det er så en privat Kapitalpension, der ikke har været indbetalt på i +/- 20 år...., så det er da muligt principafgørelsen i Frk.M's link kan finde anvendelse.

Lige nu ventes også på, at høre fra Boligsikringen, OM den bliver påvirket negativt, af den der latterlige pensionsudbetaling...


Om ikke andet har hele balladen fået vedkommende til at overveje, at melde sig ud af SUPP.

Fordi h*n tænker, at den kan ramme én på samme måde, når man bliver folkepensiont - altså det der latterlige månedlige udbetalte beløb, som lige præcis vil gøre, at man ikke kan få hjælp til dit og dat.



Og jeg genovervejer det faktisk også selv....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsopsparing ? Humlebi07 Spørgsmål ang fleksjob 12 04-02-2013 14:19
Udbetaling af min pensionsopsparing Menneskebarnet Alt det andet 18 24-10-2012 10:54
Pensionsopsparing som fp? flora Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 07-02-2012 14:20
Pensionsopsparing til førtidspensionister? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-04-2011 18:50
Pensionsopsparing Krammemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-11-2006 11:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension