K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2015, 12:26   #1
Stine1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
Stine1979 er ny på vejen
Hjælpemidler - afslag

Hejsa

Jeg har for et par mdr siden fået en blodprop i benet. I den forbindelse har sygehuset "ordineret", at jeg skal gå med støttestrømpe de næste 2 år, hvilket også er nedfældet i de papirer, kommunen har set.

Jeg har lige fået afslag på betaling til disse fra kommunen med, at der ikke er tale om følgeskader, varig funktionsnedsættelse eller en blivende kredsløbssygdom. Der er såmænd blot tale om, at jeg i 6 mdr skal tage blodfortyndende og så som sagt bruge støttestrømpe 2 år.

Kan det passe, jeg selv som ledig fleksjobber skal finde de 6-700 kr?

MVH

Stine
Stine1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 13:02   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv i samråd min din egen læge at finde ud af, hvad der er behov for.

Nogle kan "nøjes" med et par støttestrømper fra apoteket eller Matas beregnet til fx flybrug og de er ikke så dyre og betragtes nok ikke som tilskudsberettigede.

Tager du til en bandagist, er det formentlig en anden pris.

Du kan føli klage over afgørelsem, men genbehandling tager tid.

Men find ud af dit behov.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 13:18   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kompressionsstrømper kære Stine 1979

http://www.handicapbiler.dk/lovstof/vejledning.pdf

Reservehjælpemidler side 21/167

42.
Normalt vil der ikke være behov for reservehjælpemidler. Ved personlige hjælpemidler som kompressionsstrømpe, brystprotese, støttekorset, fodtøj og andre kropsbårne hjælpemidler kan der dog af hygiejniske hensyn være behov for et reserve hjælpemiddel.

Kompressionsstrømper Side 52/167

Ank din afgørelse inden 28 dage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 17:48   #4
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stine1979 Se meddelelser
...sygehuset "ordineret", at jeg skal gå med støttestrømpe de næste 2 år, hvilket også er nedfældet i de papirer, kommunen har set.
Da støttestrømperne Ikke er en varig foranstaltning, men har et behandlende formål, er der IKKE tale om et hjælpemiddel.

Din kommune har dog pligt til at vejlede dig, i forbindelse med deres afslag, i forhold til hvilke paragraffer du ellers kan søge under.

Er der tale om at du ikke kan anskaffe strømperne af økonomiske grunde, kan de som alt andet nødvendigt søges som engangsydelse.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 20:56   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Prøv i samråd min din egen læge at finde ud af, hvad der er behov for.

Nogle kan "nøjes" med et par støttestrømper fra apoteket eller Matas beregnet til fx flybrug og de er ikke så dyre og betragtes nok ikke som tilskudsberettigede.

Tager du til en bandagist, er det formentlig en anden pris.

Du kan føli klage over afgørelsem, men genbehandling tager tid.

Men find ud af dit behov.
Det er rigtigt, de findes i mange forskellige kvaliteter, og dermed forskellige priser.

Jeg kender en som har dårligt hjerte der købte sine støttestrømper på internettet.
Ved ikke hvilken internetbutik han brugte men jeg fandt et tilfældigt link her:
http://stottestrompen.dk/?gclid=CJ2n...FUbmwgod718FaA da jeg søgte efter støttestrømper.

Dem han købte var ikke særligt dyre, men han nøjedes med at købe et enkelt par til en start og da de viste sig at være acceptable, købte han flere af samme type.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 17:23   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man får kun hjælpemidler i kommunen, hvis der er tale om svære og varige funktionsnedsættelser, og ikke til forebyggelse.

Når du skriver 2 år lyder det mere som forebyggelse. Synes ellers at hospitalerne udleverer kompressionsstrømper.

Men der er så også forskel på kompressionsstrømper og støttestrømper (mere kun til forebyggelse).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension