K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2010, 14:20   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Personligt synes jeg det er helt i orden
folk melder ikke hinanden
så skal vi alså leve med en masse der snyder(desværre og det kan vi ikke komme uden om)

en stor grund til dem som er svage og syge bliver tjekket i hoved og R...
sørgeligt men nødvendigt

men er aldrig selv blevet dårligt behandlet af mine sagsbehandler
kun en lægekonsulent som ingen ting ved(har jeg også hørt fra mine andre læger)

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-07-2010 kl. 14:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 15:27   #12
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg synes også kun det er fornuftigt af kommunerne at bruge en lille smule penge, på at få refunderet en større sum penge som kunne være gået til dem der virkelig havde behovet.
Det er almindeligt tilsyn, selvom nogle kalder det for kontrol.

Ikke alt hvad det offentlige laver er formålsløst.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 16:12   #13
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
de må gerne tjekke mig. Dog tror jeg ikke, det ville hjælpe på min angst/paranoia, at blive beluret eller fulgt efter.. Suk. Men ja, nogle snyder da..
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 16:18   #14
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Har I slet ingen forståelse

over folk der snyder.

Hvad med de syge der går fra sygedagpenge til kontanthjælp og som ikke kan få en kr ? Der er der altså sørgelig mange eksempler på herinde.

Eller som rammer kontanthjælps loftet hvor man så virkelig ikke har nok penge.

Jeg har ALDRIG snydt- men jeg forstår sku godt at der er nogen der kan være NØD til det
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 16:54   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
over folk der snyder.

Hvad med de syge der går fra sygedagpenge til kontanthjælp og som ikke kan få en kr ? Der er der altså sørgelig mange eksempler på herinde.

Eller som rammer kontanthjælps loftet hvor man så virkelig ikke har nok penge.

Jeg har ALDRIG snydt- men jeg forstår sku godt at der er nogen der kan være NØD til det
Nej det har jeg stadig ingen forståelse for
så skulle man også synes det er synd for en narkoman der laver indbrud
de mangler penge til stoffer.

snyd er snyd uanset hvilken situation man er i.
hvis kommunen prøver og snyde en, så må man anke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 18:36   #16
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Synes ikke kommunerne har problemer

med at snyde borgerene. Det er der mange eks på herinde.

Jeg forsvarer ikke de borgere der snyder men jeg kan godt forstå nogen gør det. Hvis jeg skulle vælge mellem om mine børn skulle have mad de sidste 3 dage om måneden eller snyde kommunen ja-så snød jeg.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 18:49   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
FruPia, det forstår jeg virkelig godt. Og selvfølgelig kan man blive så desperat at man gør det. Men derfor er det jo stadig snyd. Og der er jo også mange, der ikke mangler noget, der snyder.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 19:25   #18
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
SKAT har jo også en masse folk ansat for at finde ud af om folk snyder, og snydt, det bliver der.

http://nyhederne.tv2.dk/article/31853617/

Store pengesummer forsvinder hver dag ud af Danmark, hvilket også er tilladt uden at informere Skat, så længe beløbet ikke overstiger 75.000 kroner.

Men mange fører endnu større beløb ud af landet. Det viste en skatterazzia i Københavns lufthavn, som TV 2 Nyhederne var med på.

Razziaen viste, at 79 af passagerne på en afgang til Tyrkiet tilsammen havde 2,7 millioner kroner i kontanter på sig.

Samtidig vister Skats undersøgelse af passagerernes økonomiske baggrund, at en del af de passagerer der havde for mange kontanter på sig er på overførselsindkomst i Danmark.

352.000 kroner i kontanter
39 af passagererne havde en kontantbeholdning på sig der ikke stemte overens med deres indtægt.

Fx stoppede tolderne en herboende tyrkisk familie med 352.000 kroner i kontanter. Men ifølge Skat har manden et såkaldt lavindkomstjob. Det vil sige, at han tjener cirka 200.000 om året, og hans kone er på dagpenge.

Det får nu Skat til at undersøge nærmere, hvor pengene kommer fra.

Om bord på flyveren var også fem kontanthjælpsmodtagere. Som kontanthjælpsmodtager må man maksimalt have en formue på 10.000 kroner. Alligevel havde de fem personer cirka 30.000 kroner i gennemsnit på sig.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 19:30   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
med at snyde borgerene. Det er der mange eks på herinde.

Jeg forsvarer ikke de borgere der snyder men jeg kan godt forstå nogen gør det. Hvis jeg skulle vælge mellem om mine børn skulle have mad de sidste 3 dage om måneden eller snyde kommunen ja-så snød jeg.
tro mig er også hammer sur på kommunen
kan faktisk godt forstå de har skal have vagter på de forskellige jobcenter
problemet er bare det ikke er den enkelt sagsbehandler(måske nogle få)
der har skylden. Men systemet er bygget helt forkert op
ingen indtægt, da jeg ikke kan modtage kontanthjælp
skal sikkert vente ydeligere 6-12 mdr på pension
den kan de ikke komme unden om med den sidste læge erklæring de selv har bedt om.
Men derfra og snyde andre skatteborge
nej det har jeg ingen forståelse for

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-07-2010 kl. 19:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 23:48   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vi har også en enkelt ansat hos os til det, og jeg synes det er helt fint... De penge der kan snydes for, kunne snildt bruges meget bedre andre steder...

Jeg ved at hende hos os mest sidder og sammenligner forskellige udtog ift. sådan noget som børnebidrag, adresser, boligstøtte og den slags for at se om der kommer uregelmæssigheder... Og så selvfølgelig følger op på de henvendelser der kommer...

Nogen gange fra os sagsbehandlere, andre gange fra helt almindelige borgere.

Og jeg synes som sagt det er helt fint. Foregår også på en meget lødig måde.
Jeg var med til at melde en mistanke på en af mine borgere, h*n havde altid glemt vores samtaler, sendte næsten kun mails, og da jeg så modtog et opkald der så spøjst ud på vores tlf. begyndte jeg at mistænke, at h*n måske var i udlandet (hvilket man jo ikke bare må). Men det blev da grebet meget stille og roligt an, h*n fik et brev om, at h*n SKULLE dukke op den og den dato, og hvorfor det var så vigtigt, og at hende den anden deltog.
På mødet (hvor h*n dukkede op!) forklarede jeg årsagen til min mistanke, og at h*n sådan set bare kunne modbevise det ved at vise en kvittering fra danmark i den periode og sit pas - hvilket h*n kunne (da det viste sig, at h*n var jobsøgende, hvilket var grunden til at h*n ikke kom til mine møder - jobsamtaler - så heller ikke lovligt, men så blev h*n jo bare raskmeldt i stedet)
Og jeg synes egentlig at det hele foregik i en god tone, hvor personen ikke var dømt på forhånd...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eksperter tror ikke på aftale om 13.500 fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 13-11-2012 03:40
Minister tror ikke på flere unge i job, hvis kontakthjælpen sænkes Webmaster K10 Nyheder 0 06-08-2012 13:10
Man tror næsten ikke sine ører!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 16-11-2010 15:41
Tror min trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-11-2009 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension