K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2012, 17:52   #1
janden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2012
Lokation: Glostrup
Indlæg: 11
Styrke: 12
janden er ny på vejen
Nyt job - nye regler - maksimum løn?

Hej, jeg er ikke helt sikker på de nye regler omkring fleksjob, så kommentarer modtages med tak.

Jeg er i fleksjob på 5 år, på 1/3 tid. Nu skal jeg imidlertid til jobsamtale på et 25 timers job og der er flere ting jeg er usikker på. Er det korrekt, at man efter de nye regler kan være i fleksjob på et 25 timers job?

Jeg er en af dem, så har udsigt til en stor lønnedgang hvis jeg skifter job og derved skal ansættes efter den nye fleksjobordning, så mit spørgsmål er: Må arbejdsgiveren betale en højere løn for de arbejdstimer jeg reelt arbejder og overenskomst-løn for de tilskudsberettigede timer?
janden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 19:23   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Der er IKKE vedtaget nogle nye regler endnu.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 20:23   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og det der er vedtaget, starter først Januar 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 20:31   #4
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jeg husker ikke om der står noget om maks. time antal men din arbejdsgiver må betale dig lige så meget som de vil. De ekstra penge skal de bare selv betale fuldt ud så hvis de gerne vil det er der ingen problemer.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 08:48   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan IKKE ansættes i mere end 1/3 som dit fleksbevis er godkendt til.

hvis du har fået større arbejdsevne, skal fleksbevis tilrettes.

Dog skal du være opmærksom på, at man ikke er berettiget til fleksjob, hvis du har over 50% i restarvejdsevne.

Du skal derfor gå efter deltidsjob.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 10:15   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af janden Se meddelelser
Hej, jeg er ikke helt sikker på de nye regler omkring fleksjob, så kommentarer modtages med tak.

Jeg er i fleksjob på 5 år, på 1/3 tid. Nu skal jeg imidlertid til jobsamtale på et 25 timers job og der er flere ting jeg er usikker på. Er det korrekt, at man efter de nye regler kan være i fleksjob på et 25 timers job?

Jeg er en af dem, så har udsigt til en stor lønnedgang hvis jeg skifter job og derved skal ansættes efter den nye fleksjobordning, så mit spørgsmål er: Må arbejdsgiveren betale en højere løn for de arbejdstimer jeg reelt arbejder og overenskomst-løn for de tilskudsberettigede timer?
Du arbejder i flexjob nu på 1/3 tid så må din arbejdsevne være max 50% hvad du har af timer i 1/3 tid kan jeg ikke vide,men hvis du arbejder 12½time nu og tager job på 25 timer er det da betænkligt at du pluslig kan arbejde så mange timer,
Men er som skrevet i trivel om hvad du mener med arbejde på 1/3 tid.skulle der stå tilskud ?

Man kan jo have mange skånehendsyn og vare langsom i et job at det er muligt at arbejde 37 timer i flex job ,det kummer jo an på hvordan man vudrer arbejdsevnen. hvis eks. de 37 timer kun er 12 timer hver for en mulig arbejdsskiver så bør man have flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 10:21   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I nyt job efter 1. januar, skal din arbejdsgiver kun betale for de timer du er effektiv arbejdskraft..

Hvis du er der 25 timer og du bedømmes til at være 50 % effektiv, skal han betale dig løn for 12 ½ time.
Han må selv bestemme hvor meget han vil give dig for de 12½ time, men du bliver modregnet med en procentsats i det beløb du bliver suppleret op med fra kommunen.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx

"Regeringen lægger op til en tilskudsmodel, hvor
tilskuddet aftrappes med en modregningssats
på 30 procent i takt med, at lønnen stiger indtil
en løn på ca. 13.000 kroner pr. måned. Det
betyder, at når den arbejdsgiverbetalte løn øges
med 1.000 kroner, modregnes der 300 kroner
i tilskuddet, og den samlede indkomst for den
fleksjobansatte bliver dermed 700 kroner højere.
Herefter er modregningssatsen 55 procent.
Tilskuddet er fuldt aftrappet ved en lønindkomst
fra arbejdsgiveren på ca. 36.500 kroner om
måneden for medlemmer af en a-kasse og
ca. 33.500 kroner om måneden for ikkemedlemmer. "

Så hvis han giver dig en høj løn for de timer du er effektiv, vil der blive modregnet i dit supplerende tilskud med 30 % for de første 13.000 af din løn og 55 % af resten af din løn.

Sidst redigeret af Pip; 18-07-2012 kl. 10:28.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 10:34   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
I nyt job efter 1. januar, skal din arbejdsgiver kun betale for de timer du er effektiv arbejdskraft..

Hvis du er der 25 timer og du bedømmes til at være 50 % effektiv, skal han betale dig løn for 12 ½ time.
Han må selv bestemme hvor meget han vil give dig for de 12½ time, men du bliver modregnet med en procentsats i det beløb du bliver suppleret op med fra kommunen.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx
Hmm det bliver spændene at se arbejdsskivers reaksion på denne her for lige nu arbejdsprøves vi med resutatet så og så mange timer og vi kan virklig bruges men desvære har "de" ikke lige rød i bygetet til at ansætte nogle i flex.

2013 skal de vudere hvad de ville give i timer for denne arbejdsevne,mon der vil være nogle der vuderes langt laver arbejdsevne,og skal man så til at kæmpe mod systemet og en arbejdsskiver der evt. øjner en rigtig billig arbejdskraft.

For har man en evne på 10 timer og arbejdskiveren siger 5 timer og ja tak til at beholde en ,så har man jo relt ikke noget valg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 10:36   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hmm det bliver spændene at se arbejdsskivers reaksion på denne her for lige nu arbejdsprøves vi med resutatet så og så mange timer og vi kan virklig bruges men desvære har "de" ikke lige rød i bygetet til at ansætte nogle i flex.

2013 skal de vudere hvad de ville give i timer for denne arbejdsevne,mon der vil være nogle der vuderes langt laver arbejdsevne,og skal man så til at kæmpe mod systemet og en arbejdsskiver der evt. øjner en rigtig billig arbejdskraft.

For har man en evne på 10 timer og arbejdskiveren siger 5 timer og ja tak til at beholde en ,så har man jo relt ikke noget valg.
Jep..

Det er den direkte vej til billig arbejdskraft.... vi bliver rene skruebrækkere med statens accept, virkeligt socialdemokratisk...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 10:46   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det virkelig til at over.

Måske ville det være en ide nu at være i fagforeningen,for man kunne virkelig få brug for dem,eller vil de blæse på skrugebræker så længe de ikke skal udletale nogt til os ved ledighed .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler??? TMARK Spørgsmål ang fleksjob 6 30-07-2013 22:11
Nye regler ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 09-03-2013 01:41
De nye regler ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 25-02-2013 14:48
De nye regler ??? Dancer Politik og Samfund 4 30-09-2012 12:48
nye regler???? laicapigen Spørgsmål ang fleksjob 3 03-06-2009 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension