K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2013, 11:52   #11
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Det er dog utroligt... De vil ikke færdig vurdere folk til flexjob eller førtidspension og så bliver det kontanthjælp i matchgrupper. Nu skal de gruppe inddelinger så fjernes... Det er da utroligt. Tænk at de kan få lov til det i regeringen.
Hvorfor beder de ikke alle os der er flexjobbere, førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere om at stille op på række så de kan skyde os? Jeg synes det virker som om de driver folk ud mod selvmord. Hvor mange kan blive ved med at klare det pres. Alle os syge bliver jo presset til det yderste og lidt længere ud...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 11:59   #12
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Hvad havde du regnet med? Socialdemokratiet er de gamle nazister som man ikke tog det politiske og retslige opgør med efter 2 verdenskrig. De har ingen problemer med KZ-lejre. Sådan lige på falderebet, så forsvandt de dokumenter om Kaj Munk også fordi mordet blev udført af den Danske Efterrretningstjeneste, på foranledning af Danmarks Regering. Det er så en konspirationsteori, der ikke længere kan dokumenteres. Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen.. flygt før det er for sent, historien gentager sig selv nu hvor ingen husker det længere.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 12:27   #13
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er faktisk meget enig med Majbrit Berlau og jeg kan i og for sig også godt se hvad det er Mette Frederiksen håber på! Men der er bare ikke penge til det!!!

Havde der været massere af penge til de her tiltag, jamen så hang det også rigtig godt sammen. Men vi skal spare, der er færre penge at arbejde med, og så bliver en sådan løsning jo en katastrofe uden lige...mennesker vi gå ned på sådan en omgang, for de tilbud de så kan få, må ikke koste noget, og hjælp til mennesker er ikke gratis. Det koster!!!

Jeg forudser en klapjagt på mennesker der ikke fortjener en klapjagt, men som fortjener kærlig omsorg og en hvis strygen med hårene hvis de skal komme ud på den anden side som en succes - og nu vil regeringen pelse dem!


Det er jo netop lige det


Citat:
- Det er så vigtigt, at vi får gjort alvor af det rummelige arbejdsmarked. Det nytter ikke, at vi kræver folk i arbejde, hvis ikke arbejdsmarkedet kan rumme dem, siger Majbrit Berlau.

Man har ævlet om det rummelige arbejdsmarked i så mange år at det efterhånden er en joke...
Hvad skete der med det grå guld.. he he det blev vist pantsat i finanskrisen

Arbejdsgiverne er ikke... og har aldrig været interesseret i at ansætte syge og svage og gamle i noget job... og at det skulle ske i fremtiden at de ændrer den holdning i praksis er kun noget politikere kan tro på... eller rettere foregive at tro på... for hvis de tror på det for alvor er de altså dummere og mere virkelighedsfjerne end selv jeg tror kan være muligt...



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 13:03   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, regeringen (og den tidligere med for den sags skyld), har det med at blæse store bobler op med varm luft, når de fortæller at ALLE skal være med og ''løfte i folk'' om det er syge, multi handikappede, det grå guld eller de nær døde, så skal ALLE være med. Og det siger de jo kun fordi, at ingen må koste noget, ingen må lægge systemet til last....så hvis man kan drømme om at alle kan arbejde (selvom der slet ikke er nogen jobs!), så kan de forblive i den der illusion de selv stiller for dagen.

Men sådan er verden jo så ikke, for der ER bare nogen der ikke kan arbejde pga sygdom og/eller social sårbarhed...og de vil altid være der. Så istedet for at bekæmpe dem som ukrudt, så skulle de måske gøde dem lidt i stedet......og lade det koste, hvad det nu engang koster.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 13:39   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men sådan er verden jo så ikke, for der ER bare nogen der ikke kan arbejde pga sygdom og/eller social sårbarhed...og de vil altid være der. Så istedet for at bekæmpe dem som ukrudt, så skulle de måske gøde dem lidt i stedet......og lade det koste, hvad det nu engang koster.
Vi er vist enige


Og jeg kan ikke forstå at erhvervslivet i DK ikke kan indse at de ikke kan klare sig uden kunder i butikken...
Det er jo galmatias at fjerne købekraft fra en gruppe mennesker (de fattigste) der er nødt til at bruge rup og stup for at leve... og så give pengene til en anden gruppe der kun betaler af på deres gæld...og ikke bruger pengene... (dem har de allerede brugt før finanskrisen)...

Det er altså molbo i en tid hvor der skal gang i hjulene igen ...

Det eneste der kommer ud af den her reform er en masse ulykke hos dem det går ud over... og så ansættelse af endnu flere til at slæbe papirbunker rundt til 10 minutters klientsamtaler... men det er måske den vej regeringen vil ha gang i hjulene


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 14:13   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er da super dejligt at ingen på kontanthjælp er syge mere
folketinget har åbenbart fundet en mirakelkur

men de bliver nok klogere, når folk som er i gruppe 3 bliver sendt ud
det kan slet ikke lade sig gøre for de fleste, hverken de psykisk syge eller dem med fysiske sygdom.
for hvor er de penge som netop skal bruges for at kunne få bare nogen ud af systemet

hvorfor ikke bare kalde en spade for en spade og sige det er sparereform
man kan sige meget om venstre, men de pakker det ikke ind
men skulle tro folketinget tror at det kun er ufaglærte og nogen som har en IQ på 2
der er på kontanthjælp eller uden indtægt og ikke kan arbejde.

øv siger jeg bare
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 17:20   #17
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Efter lige at være udsluset, fra KH til FPT. Fik jeg næsten kuldegysninger, af at læse det her. Med alle de der nu bliver fanget i reformhelvedet, hvor der ikke er ro at finde nogen steder.
Jeg kan godt følge, at Match 3, ikke skal være en permanent parkeringsplads.
Folk skal afklares om de hører til fleks, FPT, eller hvad det nu måtte være. Og ikke sidde fast der i årevis. På en ydelse der er beregnet til at leve af, men ikke mere end det.
Og skulle man endelig kunne spare op, ja så er formuegrænsen jo utrolig lav, 10.000. Match 3 burde i mine øjne, være sygedagpenge light, altså med de samme rettigheder som folk nu får i ressourceforløb, og har på sygedagpenge. Til at beholde, hus, bil, og opsparing (pensionsopsparing?), Hvis de da kan.
Men men men... Det sparer de jo ikke penge på.

Jeg kom først selv i Match 3 i et år, da alt var prøvet. Og så blev det til FTP.
Det er sådan jeg syntes det burde være. Da det pegede tydeligt mod en afklaring til FTP. Så fik jeg fred i det år det tog, at gøre sagen klar, og få den godkendt. Altså via Match 3 mens jeg ventede.
Men jeg ved fra nogen af jer herinde, at Match 3 har været holdeplads, i rigtig mange år. Og at der ingen afklaring er sket.

Men alt det er unødvendigt at tænke mere over, nu grupperne forsvinder. Men er da spændt på, om der bliver ændret noget, i forhold til at opfylde kravene for at modtage KH. I forhold til de syge. Men en guddommelig naiv tanke sikkert, og ikke andet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 18:30   #18
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
De ville være perfekt hvis den f..... regering så at droppe alt det aktivering - job med løntilskud- skånejob ovs så folk der er ledige uden andre problemmer kunne få et job og være med til at betale noget skat og forbruge nogle penge så der kunne komme gang i omsætningen her i dk

det ville jo så også føre til at der blev råd til at dem der vitterlig er syge kan komme på førtidspension

og dem der så er tilbage og skal hjælpes i job på den ene eller anden måde kunne måske komme igang med at være til hjælp hos vore ældre eller syge med indkøb -hygge-madlavning- have -sne -hovedrengøring ovs

et område som er sparet væk de sidste mange år der er masser af brug for hjælp på dette område som vil styrke de syge/ældre og måske hjælpe de andre igang igen uden at de tar jobbet fra nogen

som det er idag er aktivering mm bare en stor udnyttelse af arbejdsgivere til gratis arbejdskraft
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 19:05   #19
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
De ville være perfekt hvis den f..... regering så at droppe alt det aktivering - job med løntilskud- skånejob ovs så folk der er ledige uden andre problemmer kunne få et job og være med til at betale noget skat og forbruge nogle penge så der kunne komme gang i omsætningen her i dk

det ville jo så også føre til at der blev råd til at dem der vitterlig er syge kan komme på førtidspension

og dem der så er tilbage og skal hjælpes i job på den ene eller anden måde kunne måske komme igang med at være til hjælp hos vore ældre eller syge med indkøb -hygge-madlavning- have -sne -hovedrengøring ovs

et område som er sparet væk de sidste mange år der er masser af brug for hjælp på dette område som vil styrke de syge/ældre og måske hjælpe de andre igang igen uden at de tar jobbet fra nogen

som det er idag er aktivering mm bare en stor udnyttelse af arbejdsgivere til gratis arbejdskraft
HEP for fanden, det har jeg sagt i mange år - det er så svinsk den måde det har kørt på indtil nu
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 19:36   #20
Heidileth
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 13
Styrke: 12
Heidileth er ny på vejen
Hvorforskal man nu jage Kh modtagerne ud i arbejde, der for pokker ikke eksisterer? Set fatter jeg ganske enkelt ikke. Der er 17000 ledige fleksjobbere og en masse der er falder ud af dagpengesystemet.

Hvorfor skal man ikke give arbejdet til de raske og arbejdssøgende først. De vil alle rigtig rigtig gerne arbejde.... Og så lade de syge syge få omsorg,ro og støtte? Det forstår jeg ikke.

Jeg stemmer aldrig mere på socialdemokratiet. Mangen til læssevis af løftebrud ,skal man lede længe efter.

Jeg frygter græske tilstande herhjemme efterhånden....
Heidileth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
Hvordan fjernes forkert oplysning i handlingsplanen? femalen Alt det andet 6 19-05-2010 17:37
Matchgrupper Connie Alt det andet 6 31-10-2008 15:01
De forskellige matchgrupper bantam Politik og Samfund 3 10-04-2006 22:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension