K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2011, 11:33   #61
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej igen....

Har lige modtaget brev fra SB, og vil høre Jer ad om det mon er en standart skrivelse hun har sendt, for ellers ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre.

Hun indkalder til opfølgningssamtale om 2 uger, med henblik på at vi i samarbejde får udarbejdet en plan for mit tilbagevenden til arbejdsmarkedet..... Jeg er tilkendt fleks i 08, med 2-3 timer om dagen og 1 ugentlig fridag.

Jeg er lidt paf over at hun stadig mener jeg kan vende tilbage til arbejde igen, efter den Arbejdspsykologiske test der blev lavet for 3 uger siden, mon jeg skal maile og stille et par spørgsmål eller skal jeg vente til opfølgningssamtalen.

Jeg er sgu lidt ked af det lige nu, for det er som om hun slet ikke hørte eller forstår noget, jeg synes jo netop den Arbejdspsykologiske test viser at der er noget galt og han har jo netop skrevet at

På baggrund af ovenstående kan det således sammenfattende kun konkluderes, at klientens kognitive funktionsniveau ses så mærkbart negativt påvirket af de fysiske gener og smerter som hun plages af, at det må antages at have en svært begrænsende betydning for hendes funktionsniveau og dermed arbejdsevne.

Der kan ikke peges på skånehensyn som kunne tænkes at, så at sige kompensere for eller imødekomme disse reduceringer, ligesom der ej heller kan peges på relevante behandlingsmuligheder.


Men skal jeg kontakte hende inden mødet eller ??

Det skal lige siges at min sygedagpenge er forlænget efter §27 skt 1, nr 4
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 15:19   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej igen....

Har lige modtaget brev fra SB, og vil høre Jer ad om det mon er en standart skrivelse hun har sendt, for ellers ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre.

Hun indkalder til opfølgningssamtale om 2 uger, med henblik på at vi i samarbejde får udarbejdet en plan for mit tilbagevenden til arbejdsmarkedet..... Jeg er tilkendt fleks i 08, med 2-3 timer om dagen og 1 ugentlig fridag.
Det kan meget nemt være en standardskrivelse, det er slet ikke sikkert, at det er sb, der har skrevet den.

Når jeg modtog sådan en sendte jeg en mail til sb hvori jeg skrev, at "medmindre dagsordenen for mødet er, som det fremgår af indkaldelsen vil jeg gerne have oplyst hvad mødet skal handle om."

Og så fik jeg mail retur med oplysning om den korrekte dagsorden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 16:24   #63
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er lidt paf over at hun stadig mener jeg kan vende tilbage til arbejde igen,

hun mener ikke almindeligt arbejde
men at du kan vende tilbage til et flexjob
der kan du så påpege af din situation er blevet dårligere og måske skal sættes ned i timer i forhold til timer du er blevet tilkendt flex på
tror ikke de peger direkte på pension, udfra den undersøgelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 16:45   #64
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg er lidt paf over at hun stadig mener jeg kan vende tilbage til arbejde igen,

hun mener ikke almindeligt arbejde
men at du kan vende tilbage til et flexjob
der kan du så påpege af din situation er blevet dårligere og måske skal sættes ned i timer i forhold til timer du er blevet tilkendt flex på
tror ikke de peger direkte på pension, udfra den undersøgelse
Jeg er godt klar over at det er tilbage til fleksjob igen.

Hun har skam adskellige gange fået at vide jeg har fået det dårligere, jeg har trods alt været sygemeldt siden dec. 09.
Og ja hun har snakket om mindre timer, fra 2-3 timer om dagen til ca.1 time om dagen. Og så kom pludselig den psykologiske undersøgelse....

Jeg er kommet til at tænke på at hvis jeg "bare" skal tilbage på arbejdsmarkedet, så kunne hun jo sagtens nå det indefor de 52 uger. Forstået på den måde, at jeg senest skulle varsles på lørdag, i overmorgen, så er det jo lidt spøjst at hun vælger at forlænge, når hun flere gange har sagt at jeg ikke blev forlænget og det skulle nås inden de 52 uger...

Jeg har skrevet og spurgt til om det er rigtig forstået at det drejer sig om at vende tilbage til arbejdsmarkedet og hun har svaret at det er står der altid i indkaldelsesbrevet, og det drejer sig om min fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet på baggrund af psykologens erklæring.

Sidst redigeret af Susanne2412; 14-04-2011 kl. 18:25.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 21:13   #65
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har skrevet og spurgt til om det er rigtig forstået at det drejer sig om at vende tilbage til arbejdsmarkedet og hun har svaret at det er står der altid i indkaldelsesbrevet, og det drejer sig om min fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet på baggrund af psykologens erklæring.
D.v.s., at det var en standardskrivelse.

Jeg håber du har en bisidder, der kan tage med, og under alle omstændigheder bør du optage samtalen så du efterfølgende kan referere til jeres møde i en mail og bede om bekræftelse på evt. påstande.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 13:51   #66
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ja så har jeg netop være til møde med sagsbehandler, det tog 15 min, så havde hun fortalt at lægekonsulenten mener det hedder FP.

Så senest på fredag kl. 10 skal vi havde opdateret Ressourceprofilen, godkendt den, og sendt den til det team der skal afgøre om den er god nok til Pensionsteamet.

Hvor lang tid har dette team til at afgører om den skal sendes videre??
Og hvis de sender den videre, hvor lang tid har Pensionsteamet så til at godkende den endeligt, og kan de afvise den?

Hvis nogen vil skære ud i pap hvordan det foregår fra nu af vil jeg blive meget glad....

Det føles vildt mærkeligt at det er det der skal ske nu... kan ikke rigtig forstå/tro det....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 20:59   #67
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ja så har jeg netop være til møde med sagsbehandler, det tog 15 min, så havde hun fortalt at lægekonsulenten mener det hedder FP.

Så senest på fredag kl. 10 skal vi havde opdateret Ressourceprofilen, godkendt den, og sendt den til det team der skal afgøre om den er god nok til Pensionsteamet.

Hvor lang tid har dette team til at afgører om den skal sendes videre??

Dette har jeg lige læst lidt om her: http://www.k10.dk/showthread.php?p=161027#post161027

Og hvis de sender den videre, hvor lang tid har Pensionsteamet så til at godkende den endeligt, og kan de afvise den?

Hvis teamet lader din sag overgå til behandling efter reglerne om pension, altså til pensionsnævnet, så har pensionsnævnet 3 mdr. til at træffe en afgørelse.

Hvis nogen vil skære ud i pap hvordan det foregår fra nu af vil jeg blive meget glad....

Det føles vildt mærkeligt at det er det der skal ske nu... kan ikke rigtig forstå/tro det....
Når rp'en er skrevet skal du have den til partshøring og eftersom lægekonsulenten og sb nu mener, at du skal have fp, så burde der ikke være så mange problemer med rp'en, men kig den alligevel grundigt igennem og skriv kun under hvis du er enig i de ting der står.

Stort tillykke med, at du nu er nået så langt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 07:51   #68
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Så har jeg lige på mail fået at vide at min sag er sendt videre til Pensionsnævnet... pyha jeg har en meget mærkelig følelse lige nu, har på en måde lyst til at tude og på den anden side fortælle det til gud og hver mand...

Jeg er blevet tilbudt en "opsparing" til når jeg bliver folkepensionist, den går ud på at jeg selv indbetaler 150kr. og kommunen 300kr som så bliver udbetalt når jeg bliver folkepensionist, det har jeg aldrig hørt om før, har I? Den hedder SAP ordning...

Hilsen en forvirret og glad Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 08:00   #69
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg krydser fingre.

Jeg har sagt ja til den "opsparing", så bliver der da en smule ekstra, når man når den alder.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 09:01   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Så har jeg lige på mail fået at vide at min sag er sendt videre til Pensionsnævnet... pyha jeg har en meget mærkelig følelse lige nu, har på en måde lyst til at tude og på den anden side fortælle det til gud og hver mand...
Puuha, det er spændende.

Håber den går igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne i forhold til fleksjob Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 17 28-04-2010 12:25
kursusbeløb til fastholdelse i fleksjob Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 5 15-04-2010 14:52
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03
Venter på afklaring fleksjob/pension Chanel Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2009 23:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension