K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2013, 15:29   #1
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
Elektrochok og børn

Søger ligesindede der har fået børn efter elektrochok.
Fik et dybt handicappet barn efter elektrochok for mange år siden.har siden ikke turdet at få børn.
hvis der findes nogen må de genre skrive til mig [email protected]
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 16:29   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Modtog du elektrochok da du var gravid?
- eller hvordan skal det forstås??

Jeg har fået elektrochok behandlinger og har født 4 helt normale og velfungerende børn mellem behandlingerne.

Ved du/man med sikkerhed at det skyldes elektrochokbehandlingerne, eller er det noget i formoder?

Min ældste blev underlig efter en MFR vaccine - jeg VED det var vaccinen, men kunne ikke få medhold. Han gik fra at være super motorisk til klodset, og fra at være glad og talende, til ikke at kunne udtrykke sig. Det kom efter han gik i krampe og fik feber pga en reaktion på vaccinen. Men det var som at møde modstand alle vegne.

Forestiller mig, at du også har haft svært ved at slå igennem mht elektrochok og det at få et handikappet barn.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 16:51   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg googlede "Elektrochok og børn"

http://www.google.dk/#output=search&...w=1024&bih=574

Mange informationer

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 17:51   #4
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
Jeg fik først elektrochok og da behandling var overstået blev jeg gravid kort tid efter og fik ved kejsersnit et barn med vand i hovedet og stort hjerte.Hun døde ½ time efter fødslen.Hun vejede 2700 og var 41 cm lang så hun var ikke undervægtig.Ligner et barn med downs syndrom.Har lige siden været overbevidst om at jeg ville få et lignende barn.Derfor har jeg ikke fået børn...hvilket er en stor sorg.
Man kan ikke google Elektrochok og evt børn...kommer intet relevant
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 18:10   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- er det for sent for dig at få børn nu, Curly? Du behøver ikke at svare hvis det overskrider en grænse.

Jeg kender flere der har fået elektrochok og som har født helt normale børn efterfølgende.
Måske er det ikke din behandling der har resulteret i omtalte defekter, men måske været et af naturens luner....eller pga noget psykofarmaka.

Og nej, det er yderst sparsomt hvad man kan finde af oplysninger på nettet der angår dette.

I England og USA tilbydes elektrochok endda til gravide, da det anses for at være relativt ufarligt. Modsat psykofarmaka.

http://www.ect.org/resources/pregnancy.html

ECT has also been shown to be relatively safe during pregnancy and may offer some advantages over antidepressants in minimizing exposure to psychotropic medications during pregnancy. (Kasar et al 2007, Miller 1994, Repke and Berger 1984). Extra precautions have been suggested for ECT treatment in pregnant patients, including the addition of an obstetrician to the psychiatrist and anesthesiologist team. Before ECT, a pelvic examination should be performed on the patient to check for vaginal bleeding or cervical dilation. Because pregnancy increases the risk of gastric regurgitation and pulmonary aspiration during ECT, some anesthesiologists prefer to intubate the patient after the first trimester in order to maintain a clear airway. Additionally, a pregnant patient should be kept well-hydrated throughout the ECT procedure. A fetal heart monitor is often used, and oxygen administration adjusted accordingly. (Miller 1994, Walker and Swartz, 1994).

Overall the risk to the fetus is low

http://www.womensmentalhealth.org/ect-and-pregnancy/

ECT should be considered more often to treat pregnant woman, Kimberly Yonkers, first author on the report and a professor at Yale University told the Health Blog. “ECT happens to be one of the most effective treatments we have in our treatment armamentarium,” she said. “ECT is safe, it’s fast and it’s not contraindicated in pregnancy.”

http://blogs.wsj.com/health/2009/08/...shock-therapy/

Så, det er ikke noget jeg selv ville bekymre mig om - heller ikke under graviditet.

Sidst redigeret af Ninja; 05-06-2013 kl. 18:21.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 14:39   #6
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Remember, Correlation does not imply causation.
("En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!")

Helene den er til dig
http://www.youtube.com/watch?v=b0IvM8c-Pew

Sidst redigeret af hejhejhej; 06-06-2013 kl. 15:08.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 18:25   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs up

Jamen tak for den

Har kun fået set 10 minutter, men tager den senere....


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob kræver elektrochok Vej86 Politik og Samfund 27 08-03-2012 13:01
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Det er ikke for børn. forvired Dit og Dat 3 05-08-2009 09:23
Syg/gravid/børn frida Dit og Dat 12 27-05-2009 14:32
Børn Forsyg Dit og Dat 4 28-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension