K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 21:06   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hold da op.. jeg ønsker mig sådan et kort til jul

For nogle år siden ønskede mit barnebarn et dankort.... for så kunne han købe hvad han ville.. det skulle bare være sådan et kort som hans mor har.. sådan et "På beløbet kort"

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 21:10   #12
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er altid synd, når dem der ikke har så meget, skal trækkes i deres i forvejen lave ydelser - ofte uden hensyntagen.
Jeg ved at flere af dem med mega gæld (mange millioner) har helt andre muligheder for at undgå træk, og jeg har ofte tænkt, at jo større gæld, jo mindre træk...

Det går altid ud over dem der fx skylder de der 3000 - 100.000 kr. De andre der skylder de mange millioner, kan lettere åle sig uden om.

Men ok, måske er det generelt bare lettere at kvase den lille mand på gaden, end de store kanoner??
Ja Helene... men hvis man kommer op og skylder 100.000,- i restskat, mon så ikke at man har lidt mere en en kontanthjælp....

Men skat ved jo også godt at man ikke kan plukke hår af en skaldet... så det er om at få lavet en aftale med dem...

Uha.... det lyner og tordner og stormer.. så jeg vender tilbage om lidt...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 21:29   #13
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hold da op.. jeg ønsker mig sådan et kort til jul

For nogle år siden ønskede mit barnebarn et dankort.... for så kunne han købe hvad han ville.. det skulle bare være sådan et kort som hans mor har.. sådan et "På beløbet kort"

Knus Lone
Haha et "på beløbet kort". Hvor sødt

Angående artiklen om de forgyldte kort til forsvarscheferne, så undrer det mig altid, at ministre og chefer anses som værende så vigtige og fornemme overmennesker. Det er pisse dyrt for befolkningen at den holdning eksisterer.
Herregud de er bare mennesker med et ansvarsfuldt arbejde. Hvorfor skal de partout sættes op på en piedestal af alt og alle. Jeg forstår det ikke.

Jeg arbejdede btw i Forsvarsministeriet i perioden, hvor dette fandt sted. Det var jeg dog ikke klar over på daværende tidspunkt.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 21:38   #14
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja Helene... men hvis man kommer op og skylder 100.000,- i restskat, mon så ikke at man har lidt mere en en kontanthjælp....

Men skat ved jo også godt at man ikke kan plukke hår af en skaldet... så det er om at få lavet en aftale med dem...

Uha.... det lyner og tordner og stormer.. så jeg vender tilbage om lidt...
Knus Lone
Når en person skylder til skat behøves det ikke kun at være restskat, det kan også være indskudslån, børnepenge, for meget udbetalt boligsikring, ikke tilbagebetalt SU, daginstitution. Så det kan godt være en kontanthjælpsmodtager der sidder med en gæld på 100.000 kr
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 22:24   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg skulle have skrævet i en anden tråd.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 22:38   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Når en person skylder til skat behøves det ikke kun at være restskat, det kan også være indskudslån, børnepenge, for meget udbetalt boligsikring, ikke tilbagebetalt SU, daginstitution. Så det kan godt være en kontanthjælpsmodtager der sidder med en gæld på 100.00kr
Nemlig. Licensrestance, ubetalte bøder mm kommer også ind under opkrævningen fra SKAT.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 23:57   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Når en person skylder til skat behøves det ikke kun at være restskat, det kan også være indskudslån, børnepenge, for meget udbetalt boligsikring, ikke tilbagebetalt SU, daginstitution. Så det kan godt være en kontanthjælpsmodtager der sidder med en gæld på 100.000 kr
Hvis man har eller får så mange hængepartier... så burde man efter min mening... ligeså snart man opdager at det går bagud istedet for at kunne betale...kontakte dem der nu skal kontaktes.. Det er så let at lade stå til..

Det kan godt ske at jeg støder et par stk på manchetten ved at ha den holdning .. men jeg vil altså mene at hvis man hele tiden er på forkant med ens økonomi.... ja beløbet kan godt ryge op på 100.000,- men hvis du man har lavet en aftale med de forskellige.. så kunne det jo være at det beløb, der skulle indbetales pr mdr, ville være mindre end hvis man lader stå til og lader skattefar selv tage af kassen...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 05:48   #18
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hvis man har eller får så mange hængepartier... så burde man efter min mening... ligeså snart man opdager at det går bagud istedet for at kunne betale...kontakte dem der nu skal kontaktes.. Det er så let at lade stå til..

Det kan godt ske at jeg støder et par stk på manchetten ved at ha den holdning .. men jeg vil altså mene at hvis man hele tiden er på forkant med ens økonomi.... ja beløbet kan godt ryge op på 100.000,- men hvis du man har lavet en aftale med de forskellige.. så kunne det jo være at det beløb, der skulle indbetales pr mdr, ville være mindre end hvis man lader stå til og lader skattefar selv tage af kassen...

Knus Lone
Det er nu engang mange gange nemmere sagt end gjort.
F.eks. når man nu står med en SU gæld på små 200.000,- og man har været på kontanthjælp siden man måtte droppe ens studier fordi man blev (psykisk) syg. Når du knapt nok kan få tingene til, at løbe rundt i hverdagen, rent økonomisk, så er der ikke meget man kan afdrage med til den side (og der er ret faste regler med hvor meget man skal betale for, at kunne afdrage gælden på det nominerede årsantal). Smid deroveni manglende overskud til, at kontakte mange offentlige instanser og frygten for, at man får nej og bare har, at betale ved kasse 1 (ellers tager de selv), så kan det blive et nærmest uoverskueligt problem for nogen.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 10:16   #19
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Det er nu engang mange gange nemmere sagt end gjort.
F.eks. når man nu står med en SU gæld på små 200.000,- og man har været på kontanthjælp siden man måtte droppe ens studier fordi man blev (psykisk) syg. Når du knapt nok kan få tingene til, at løbe rundt i hverdagen, rent økonomisk, så er der ikke meget man kan afdrage med til den side (og der er ret faste regler med hvor meget man skal betale for, at kunne afdrage gælden på det nominerede årsantal). Smid deroveni manglende overskud til, at kontakte mange offentlige instanser og frygten for, at man får nej og bare har, at betale ved kasse 1 (ellers tager de selv), så kan det blive et nærmest uoverskueligt problem for nogen.
Her vil jeg give dig ret, det kan være så svært at overskue bare det at at have overskud til at kontakte det offentlige kræver et stort overskud. Engang havde folk jo før de kom på kontanthjælp en ok løn, når de så kommer på kontanthjælp har de måske mistet ½ delen af deres indtægt. Det kan være svært at få tingene til at hænge sammen økonomisk, og så er der ikke plads til afdragsordninger.

Desuden er kommunen/skat ret hårde på det punkt, så tilbydes der afdrag på 200 kr så siger kommunen nej det er for lidt, de vil have det der svarer til 10 % af lønnen ( kontanthjælp ).
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 22:32   #20
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Det er nu engang mange gange nemmere sagt end gjort.
F.eks. når man nu står med en SU gæld på små 200.000,- og man har været på kontanthjælp siden man måtte droppe ens studier fordi man blev (psykisk) syg. Når du knapt nok kan få tingene til, at løbe rundt i hverdagen, rent økonomisk, så er der ikke meget man kan afdrage med til den side (og der er ret faste regler med hvor meget man skal betale for, at kunne afdrage gælden på det nominerede årsantal). Smid deroveni manglende overskud til, at kontakte mange offentlige instanser og frygten for, at man får nej og bare har, at betale ved kasse 1 (ellers tager de selv), så kan det blive et nærmest uoverskueligt problem for nogen.
Kan du ikke ansøge om en bostøtte til at hjælpe med den slags?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet skylder hver dansker kr. 120.000 halse Politik og Samfund 3 28-06-2013 12:18
Vigtigt at vide hvis du skylder penge.. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 20 05-03-2011 18:30
Så meget skylder de unge i Norden væk brøkpensionist Politik og Samfund 0 18-12-2010 22:26
skylder for børnehave frupia1 Alt det andet 9 11-09-2010 10:01
Socialrådgivere skylder jobcenter 482.540kr buster Politik og Samfund 2 05-09-2010 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension