K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2012, 16:50   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jamen du fortæller jo også, gang på gang, at du har et bosted, og at du har været heldig med dem der behandler din sag, og at du netop har søde og forstående mennesker omkring dig. Du har det jo - for så vidt - trygt.

Den tryghed burde alle jo have...et eller andet sted.

Du er jo ikke desparat og står jo ikke selv med dine egne udgifter, og en mulig udsigt til at miste forsørgelsesgrundlaget, og dermed må gå fra hus og hjem....
Du er jo ikke nedtrådt af systemet.

Derfor er det nemt for dig (og for os andre) at dømme andre.....

ergo så mener du vil også det er helt ok og lave et hjemmerøveri
fordi man mangler penge til sin famile i udlandet
fordi man er desparat og mangler penge

hold da op, har absolut ikke noget til overs for nogen som hakker en sagsbehandler ned med en økse

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-03-2012 kl. 16:56.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 17:42   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du forstår ikke mennesker, og det er okay, for det er ikke alle der har det der skal til for at kunne føle med andre.

Du drejer også pointen, muligvis bevidst, det ved jeg ikke.

Heller ikke jeg er tilhænger af vold, hvilket jeg også skrev i mit første indlæg. Jeg synes det er uhørt at skade andre, uanset årsag. Og uanset hvor langt man er tvunget i knæ.

Men jeg forstår mennesket bag. Der er stor forskel. At kunne forstå hvorfor andre kan blive drevet ud i sådanne gerninger er én ting. At jeg finder det helt uacceptabelt, er en anden ting.

Du blander det hele sammen og tillægger mig tanker og motiver jeg ikke ejer. Lad være med det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 22:04   #23
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Jeg for min egen del, kommer aldrig til at syntes det er i orden, at smadre andre fordi jeg selv er smadret.

Men kender I ikke den om rotten, som bliver trængt op i en krog... Den bider.

Og jeg er ikke mere hellig end at lysten ved gud har været der, fordi magen til umenneskelig og usmagelig opførsel man skal finde sig i på div jobcentre og kontorer i kommunen.

Handler det ikke mere om, at nu er benet nået, og så går vi ind i marven i iver efter at spare, nu også ved diktat fra EU, som vi ved gud selv har været med til at underskive, med H.T´s hånd vel og mærket, og jeg blev ikke engang spurgt

*Et hvert menneske kan blive morder, hvis de rette omstændigheder er til stede.

Jeg syntes at vi som mennesker, skal råbe vagt i gevær og forlange som minimum at der er krise psykologer til stede disse steder, som kan træde øjeblikkelig til, når man slagter et menneske og tager det sidste de har fra dem.

5 krise psykologer var øjeblikkelig kaldt ind til de berørte kolleger for de sidste ofre, for en mand der var blevet sparket til mens han lå ned.

For F.... da, hvorfor ansætter de ikke ordentlige mennesker disse steder? Andet et revl og krat, og alt hvad der vil sælge deres egen oldemor, og deres egen sjæl til FANDEN SELV.

Et hvert menneske har sin grænse, og tirre du et menneske nok , så gør det ligesom rotten bider.

Vi har alle en grænse, bare et spørgsmål om hvornår den kommer. Behandl mennesker med respekt og værdighed, det mangler der virkelig i kommunerne over hele landet.

Så i stedet for at se på, hvordan de kan forskanse sig og bruge millioner på dette, så burde de hellere ansætter folk med pli og menneskelighed og empati.

Mange grimme ting, kan siges på en acceptabel måde. Hvor er det dog mærkeligt at vi får flere og flere kriminelle? Nej måske ikke alligevel, for hvis man tager folks leve brød fra dem, ja så sker den slags jo immervæk.

Vi kan jo bare se, hvor mange romæner og polakker osv, som kommer herop og leder efter guld i vores biler, lommer osv.

Nej, jeg siger ikke det er i orden at slå. Men det er f... heller ikke i orden, at ikke behandle folk på en værdig måde. Og det er der ingen som er ansat til i jobcentre.

De taler ned til en, de er bedrevidende, ignorere hvad du siger med henvisning til sådan er loven. Men så skal den lov F... laves om med det samme. Kh indiansummer
Super formuleret. Og vil så lige tilføje at jeg flere gange har været udsat for sagsbehandlere der har fået orgasme af at opføre sig så nedrigt som overhovedet muligt. Jeg har brudt sammen skrigende i deres kontor.

De påkaldte sig den sædvanlige med at "sådan er loven", men det var slet ikke loven der dikterede at de skulle indkalde mig med dags varsel, nægte min støttekontaktperson adgang, true mig med at sætte min datter på dagbørnehjem så jeg kunne komme i aktivering, osv. Alt sammen for at kyle mig af sdp.

Jeg klagede og ankede sdp-stop og havde fremover deres løgnagtige sæk af en leder med til samtlige møder. Heller ikke hun kendte loven eller besad empati, men jeg vandt da mine slag. De svarede aldrig på mine klager eller anken, men sdp beholdt jeg og fik til sidst min pension.

Jeg synes heller ikke vold er i orden NOGENSINDE, men jeg havde i over et år anfald hvor jeg skreg, smadrede møbler (mine egne), osv pga stress, afmagt, frustration. Jeg tør ikke tænke på hvis det var fortsat eller hvis det havde lykkedes dem at fratage mig mit barn og mit hjem.........
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 01:27   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ergo så mener du vil også det er helt ok og lave et hjemmerøveri
fordi man mangler penge til sin famile i udlandet
fordi man er desparat og mangler penge

hold da op, har absolut ikke noget til overs for nogen som hakker en sagsbehandler ned med en økse

Skal vi ikke bare holde den indenfor landets grænser, og lidt mere overordnet... -for ingen kender vel de aktuelle sager ???

I min verden er der - stor - forskel på, om man begår bankrøveri fordi man gerne vil have en ny bil, båd osv. -eller man mangler penge til de daglige fornødenheder fordi kommunen begår ulovligheder...

Hvordan det er i din verden, ved jeg ikke -men håber den er mere nuanceret end du giver udtryk for


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 09:49   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er selvsagt tragtisk for de det går ud over, men..

Med den behandling, der foregår i kommunerne, mistænksomhed, nedværdigende osv..
Fratagelse af ens levebrød, mistet bolig, manglende muligheder for at betale sine udgifter, få mad på bordet.

Det gør nogen ved folk, hvilket man ikke behøver at være proffessor for at kunne udregne.

det er ikke alle der har psyke, til at kunne holde til dette helt umenneskelige pres, og nogle reagere derfor, desparat.

I stedet for at ansætte vagter, burde man bruge mere tid på borgeres sager, for fair behandling, og undgå især fratagelse af nødvendige ydelser, som bla minimum, kontanthjælpen.

Mange får jo desværre frataget denne, uberettiget, eller af anden årsag.
Begge dele, er bare ikke iorden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 13:29   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er selvsagt tragtisk for de det går ud over, men..
Kun drastiske handlinger åbner folks øjne på hvad der virkelig rører sig i samfundet.
Nu fokuseres det primært på øksemanden mens jeg finder den anden mands forsøg på at sætte ild på jobcenter som noget meget værre.
Ja, i dag er det meget nemt at befinde sig på forkert sted på et forkert tidspunkt….og det må vi alle huske på.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 13:35   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvis man ikke kan få kontanthjælp, så må han jo også have en indtægt eller formue over 10000 kr.

penge eller lang sagsbehandliing kan da aldrig retfærdiggøres at man bruger en økse eller vil brænde et jobcenter ned.

vi bliver nok aldrig enig om det punkt

når den nye kontankthjælps reform kommer i 2012, så kommer raske ud og lave noget fra dag 1. det er vil også i orden, at man skal lave noget for en ydelse.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 13:57   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men hvis man ikke kan få kontanthjælp, så må han jo også have en indtægt eller formue over 10000 kr.

penge eller lang sagsbehandliing kan da aldrig retfærdiggøres at man bruger en økse eller vil brænde et jobcenter ned.

vi bliver nok aldrig enig om det punkt

når den nye kontankthjælps reform kommer i 2012, så kommer raske ud og lave noget fra dag 1. det er vil også i orden, at man skal lave noget for en ydelse.
MTVRV1 , vi kender intet til hans/øksemandens situation men ud fra det som jeg læser så noget passer ikke, fordi han har jo været i aktiveringer og faktisk alle som kendte ham har ingen anelse om hvorfor han reagerede som han har gjort.
Derfor hans sag på jobcenter burde undersøges.
I det virkelige liv ofre kan nemt også være bødler….

pt. Jeg er også imod fysisk afstraffelse...
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 14:18   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi er alle forhåbenlig mod fysisk afstraffelse. Der er intet der retfærdiggør fysisk afstraffelse!!

Men derfor kan man jo godt have en føling med, hvordan nogle mennesker kan komme så galt afsted.

Årsag og virkning er en naturlov.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 14:38   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Vi er alle forhåbenlig mod fysisk afstraffelse. Der er intet der retfærdiggør fysisk afstraffelse!!

Men derfor kan man jo godt have en føling med, hvordan nogle mennesker kan komme så galt afsted.

Årsag og virkning er en naturlov.
Der er mange psykologiske aspekter i den sag og os som har været igennem jobcenters vridemaskine har en vis forståelse for øksemandens handling og det er netop det som er skrammende Ninja.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er reformerne endeligt vedtaget! Ninja Politik og Samfund 36 27-12-2012 11:13
2020 reformen er vedtaget... Pip Politik og Samfund 10 28-05-2011 22:58
Folketinget har den 4. juni 2010 vedtaget L 173: Ruby Nyt om loven 0 11-06-2010 02:59
sp..vedtaget pruttenQ34 Politik og Samfund 13 19-05-2009 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension