K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2012, 21:54   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Oversigt over, hvad nogle af partierne forventer af en kh-reform:

http://www.bt.dk/politik/nu-skal-kon...her-er-ideerne

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 00:00   #22
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Regeringen vil indføre en officiel fattigdomsgrænse, samtidig med at

Kontanthjælps-satsen for alle andre skal sænkes til 70 procent af maksimale dagpenge for forsørgere og 55 procent for ikke-forsørgere over 30 år.

Det vil sige kh for en enlig over 30 år fremover vil blive ca. 9485 kr. brutto

Er da noget spændt på at se den fattigdomsgrænse hvor den vil gå, hvis der osse bliver indført gensidig forsørgelsespligt for samlevende.

Men uanset ser det da rimelig dystert ud i fremtiden - hvis man har nogen .........
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 02:22   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvis de vedtager den med gensidig forsørgerpligt, ja så forbliver jeg singel i den tid jeg er på kontanthjælp, for der er da ingen nye kærester der skal ind og forsørge mig... Nok heller ikke nogen der ønsker at forsørge mig..


Denne reform kan betyde endnu flere enlige forsørgere..
Lige præcis.

Så det de sparer på kh'en, det sætter de til på børnetilskud og boligsikring.

Og boligselskaberne vil sikkert glæde sig, for de slipper sikkert af med problemerne med lejeledighed.

Måske kan de endda få statstilskud til at bygge flere almennyttige boliger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 03:25   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nu har den med råd til bil været oppe at vende mange gange..

Jeg har bil.. det koster 450,- om måneden i vægtafgift og forsikring.

Man kan sagtens finde en bil til 4000,- og når man så skrotter den får man 2500,- i skrotningspræmie..

Jeg kender mange der bruger det samme beløb på medicin...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:15   #25
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Regeringen vil indføre en officiel fattigdomsgrænse, samtidig med at

Kontanthjælps-satsen for alle andre skal sænkes til 70 procent af maksimale dagpenge for forsørgere og 55 procent for ikke-forsørgere over 30 år.

Det vil sige kh for en enlig over 30 år fremover vil blive ca. 9485 kr. brutto

Er da noget spændt på at se den fattigdomsgrænse hvor den vil gå, hvis der osse bliver indført gensidig forsørgelsespligt for samlevende.

Men uanset ser det da rimelig dystert ud i fremtiden - hvis man har nogen .........
Det er nok tvivlsomt hvor meget de vil spare på det for så skal folk jo bare have mere i boligsikring..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 03:22   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Boligsikringen stiger ikke selvom man får mindre i kontanthjælp, er boligsikringen ikke loft bestemt og beregnet ud fra huslejens størrelse, kvadratmeter og evt børn??

Den gang jeg modtog kontanthjælp var det i hvert fald ikke størrelsen på kontanthjælpen der var det afgørende, jeg fik det samme som enlig, og steg først da jeg blev enlig forsørger....og steg kun de 20 kvadratmeter barnet udgjorde.

Men det er måske helt lavet om nu...hmmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 13:50   #27
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Boligsikringen stiger ikke selvom man får mindre i kontanthjælp, er boligsikringen ikke loft bestemt og beregnet ud fra huslejens størrelse, kvadratmeter og evt børn??

Den gang jeg modtog kontanthjælp var det i hvert fald ikke størrelsen på kontanthjælpen der var det afgørende, jeg fik det samme som enlig, og steg først da jeg blev enlig forsørger....og steg kun de 20 kvadratmeter barnet udgjorde.

Men det er måske helt lavet om nu...hmmmm.
Hvis indtægten falder så vil boligsikringen stige, med mindre du rammer loftet på max boligsikring... Jeg får ikke max boligsikring, så hvis min kontanthjælp falder så vil min boligsikring stige...

Boligsikring udregnes efter indtægt ( uanset hvor den kommer fra ) boligens størrelse og antal personer....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 09:30   #28
chillivovse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
chillivovse er ny på vejen
3. Gensidig forsørgerpligt mellem samlevende

vil lige høre om der er andre end mig der går en vanskelig fremtid imøde ... hvis dette træder i kraft så må jeg flytte fra min kæreste vi har simplehen ikke råd til at bo sammen mere . men hvordan skal man finde en lejlighed der er til at betale ? og penge til møbler ? kan slet ikke overskue en fremtid pt. jeg er sygemeldt med stress , depression , ADD . min lever er smadret pga forkert medicin så mine sindslidelser er ikke i behandling . har overvejet at lægge mig til at dø på kkommmunes kontor. hvad fanden er det for et land vi bor i ? velfærd er for de rige i landet. og er man syg vil de ikke røre ved en .....er harm over den behandling man får JEG HAR SKU DA OGSÅ BETALT SKAT HELE LIVET

undskyld mit galde udbrud men er frustret og ved ikke hvad jeg skal gøre.
chillivovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 10:56   #29
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Uha jo jeg kan sagtens følge dig Chilivovse.

Jeg er nu syltet af min kommune på 3.år dvs at kommunen har hidtil nægtet at afklare mig og nu hvor de nye regler er trådt i kraft mht Fleks/FP er det så meningen at os der var blevet syltet før dec. 2012 igen skal starte forfra med indhentning af speciel-læge-erklæringer og status-attester og helbreds-mæsssig udredning osv.

Dvs at vi så ikke kan komme i arbejds-prøvning heller fordi de skal bruge 4 år på at udrede én helbreds-mæssigt i min kommune. Har lige hørt om flere eksempler i min egen kommune så det lyder som om det er deres procedure her hvor jeg bor.

Kontanthjælps-modtagere må heller ikke komme på REVA mere og blive afklaret.
Nu hedder det praktik i private virksomheder og det er uanset om man kan kravle eller gå
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 12:13   #30
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
at kontanthjælpen falder fra 10300 til 9400 som i skriver for voksne over 30
ændre ikke en kr i boligsikringen den vil forblive den samme du vil ganske enkelt få et mindre rådighedsbeløb fremover og ssænker man kontanthjælpen til enlig voksne over 30 så bliver de velfærdtruet da de er på en meget lav sats i forvejen og har svært ved at få råd til daglige fornødenheder og medicen

så jeg nægter at tro på det er denne gruppe der står for skud



tror det er dem men børn der bliver sat ned for har man bare 1 barn er der jo en verden til forskel i hvad man får udbetalt børn er dyre men det er urimeligt at 1 barn giver 1000 kr mere i boligsikring + 3000 kr mere i kontanthjælp + børnepenge + familieydelse mm det ene barn udbetales der jo langt mere til end 1 voksen har til rådighed beløbet er nærmest x 3 månedligt
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp & Boligsikring for juli 2013 ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-06-2013 12:41
Fra kontanthjælp til ledighedsydelse pga. ny reform Marolle Spørgsmål ang fleksjob 9 15-02-2013 10:46
Ny førtidspensions reform først fra 1/4 2013 viento Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-11-2012 22:20
Ftp 2013 Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-10-2012 07:03
ftp i 2013 ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-07-2012 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension