K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2012, 22:58   #11
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
hov hov jeg er bestemt ikke misundelig! Jeg kender personen rigtig godt, hun står mig meget nær og jeg under hende alt godt. Er IKKE misundelig. Jeg skrev om det udelukkende som kommentar/eksempel til hvorvidt kontanthjælpen er passende i størrelse eller ej. Og det mener jeg at den er, når man har råd til at have bil og leve ganske anstændigt samtidig med.

Jeg skrev så også at jeg kun kendte til dette tilfælde, så jeg kan kun have en mening baseret på min venindes situation. Kan være at andre i samme situation har langt sværere ved at få det hele til at hænge sammen, det ved jeg ikke noget om.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 23:44   #12
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvis de halvere den som sagt bliver vi jo hjemløse mange af os!!!! og var det ikke kun dem der ikke er syge de ville ta fra? de kan sku da ikke ta halvdelen af alles os syges kontanthjælp! vi ville jo gå fra forstanden og blive hjemløse vi kan jo ikke tage et job!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 23:51   #13
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hvis de halvere den som sagt bliver vi jo hjemløse mange af os!!!! og var det ikke kun dem der ikke er syge de ville ta fra? de kan sku da ikke ta halvdelen af alles os syges kontanthjælp! vi ville jo gå fra forstanden og blive hjemløse vi kan jo ikke tage et job!
Du milde, hvor læser du dog det henne?? At de vil halvere kontanthjælpen??
Det nægter jeg alligevel at tro på de vil gøre bare sådan uden videre.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 23:59   #14
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
de snakker om at den lave sats unge under 25 år får den skal rykkes til 30 år, hvis det sker bliver jeg ihvertfald hjemløs
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 00:10   #15
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
åh, ja den havde jeg ikke lige fanget. Det må vi krydse fingre for ikke sker. Satsen er uanstændig lav for dem under 25.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 00:55   #16
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
de snakker om at den lave sats unge under 25 år får den skal rykkes til 30 år, hvis det sker bliver jeg ihvertfald hjemløs
Jeg tvivler kraftigt på at de rykker nuværende kh-modtager ned på en lavere sats, det kommer højest sansynligt til at gælde fremtidige kh-modtagere.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 03:17   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mener også at have læst, at det vil være fremadrettet - altså, kun skal gælde for nye ansøgere.......

Men tanken er jo, at få kontanthjælpen ned på SU satserne. Venstre mener jo, at vi folk kan overleve på SU - også med børn, så kan alle andre også-

Venstre glemmer måske bare, at der findes SU lån, og at de fleste på SU også kan arbejde - og også arbejder i fritiden, og ellers er fuldstændig raske.
Der er også mange hjemmeboende, og mange der bor på kollegier og studieværelser mm - de fleste kontanthjælpsmodtagere er jo ofte ældre end de studerende og har etableret sig med lejlighed, faste udgifter, muligvis medicin og har måske ikke lige en forælder der kan bidrage til lysregningen, eller nogle måltider mad et par gange om ugen osv.
Hermed ikke sagt, at alle på SU har sådan nogle forældre, men rigtig mange har, det ved jeg da fra min søn.

Hvis man kigger på kontanthjælpssatsen, så er den helt klart for lav. Uanset om man har børn eller ej.
Det er korrekt man kan leve nogen lunde godt, hvis man har børn pga de andre beløb der også tikker ind. Men selve kontanthjælpssatsen er for lav!

Og er man enlig uden børn, så er den i særdeleshed for lav, og her så jeg personligt meget gerne et løft, for jeg føler virkelig at enlige ikke forsørgere på kontanthjælp vitterligt ER fattige!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 09:53   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
selve kontanthjælpssatsen er for lav.

Der hvor nogle har et andet overskud, handler om de tilskud enlige mødre får, med eller uden arbejde.

Derfor bliver denne disk. ofte farvet og blandet på et forkert grundlag.

Enlige uden børn, får for lidt, i de fleste situationer. Og er der sygdom/handicap, som årsag, får man ofte ikke hjælp til disse økonomiske udgifter, fordi man jo ikke under serviceloven, kan postulere at tilstanden er varig, alternativt kan man jo ikke få kontanthjælp.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 27-12-2012 kl. 09:56.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 16:24   #19
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
De radikale: Der er ændringer af kontanthjælpen på vej
Citat:
Og reformen vil betyde, at nogen bliver skåret i kontanthjælpen fremover, slår Malene Borst Hansen fast, selvom hun ellers ikke vil komme med konkrete bud på, hvordan en kontanthjælpsreform skal udformes.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/27/140409.htm

De radikale har talt! Træk det økonomiske tæppe væk under folk - så skal det nok opstå arbejdspladser til dem...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 17:10   #20
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis de vedtager den med gensidig forsørgerpligt, ja så forbliver jeg singel i den tid jeg er på kontanthjælp, for der er da ingen nye kærester der skal ind og forsørge mig... Nok heller ikke nogen der ønsker at forsørge mig..


Denne reform kan betyde endnu flere enlige forsørgere..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp & Boligsikring for juli 2013 ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-06-2013 12:41
Fra kontanthjælp til ledighedsydelse pga. ny reform Marolle Spørgsmål ang fleksjob 9 15-02-2013 10:46
Ny førtidspensions reform først fra 1/4 2013 viento Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-11-2012 22:20
Ftp 2013 Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-10-2012 07:03
ftp i 2013 ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-07-2012 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension