K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 08:13   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Udbetaling af feriepenge

Hej

Jeg er her pr. 01-06-2011 blevet tilkendt en førtidspension.

Jeg har så i forbindelse med afklaringen optjent feriepenge via sygedagpenge, men også via ledighedsydelse.

Så vidt jeg kan læse mig frem til via HK, har jeg ret til udbetaling af de feriedage jeg har optjent via sygedagpenge. Men jeg kan dog ikke finde noget om dem via ledighedsydelse.
www.hk.dk/feriedagpenge

Er der nogen af jer, som har undersøgt dette.?

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 08:24   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
du skal bare have feriekortet stemplet på borger service, det sørgelige er at de sikkert ikke ved en sk*d om det, så det tager sikkert en 2- 3 timer...........
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 09:45   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tillykke med pensionen....

Og det med udbetaling af feriepenge... du kan kun få feriepenge udbetalt hvis de er optjent hos en arbejdsgiver..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 10:46   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Tillykke med pensionen....

Og det med udbetaling af feriepenge... du kan kun få feriepenge udbetalt hvis de er optjent hos en arbejdsgiver..
Knus Lone
Har man et feriekort, fremgår det hvad man har optjent -det kan man få udbetalt og det kræver KUN et stempel
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 22:02   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Takker for jeres svar.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 23:20   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Tillykke med pensionen.
Man kan kun få feriepenge, hvis de er optjent hos en arbejdsgiver.
Jeg tror vi er mange her, der ikke har holdt ferie i flere år.
Når man er på sygedagpenge, må man jo ikke holde ferie eller rejse væk.
Mine venner ryster på hovedet og siger; JAMEN, MÅ DU DA IKKE HOLDE FERIE?? NEJ.Jeg har lige fået en invitation til at køre med til italien, men desværre det går ikke.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 09:53   #7
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Du kan også få dine optjente feriepenge som sygemeldt...........læs det på feriekortet :

"er du forhindret i at holde ferie ...bla bla bla"

og igen, det skal bare stemples på bs

MEN, korrekt du må ikke som sygemeldt tage på ferie, men de penge der er optjent, ie. det beløb der fremgår af dit feriekort er DINE og eftersom sygdom forhindrer dig i at holde ferie, kan du få beløbet udbetalt

been there done that
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:19   #8
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Jeg har gået sygemeldt i over 2 år og har fået mine ferie penge overført til året efter.

I år sagde min arbejdsgiver så at de skulle bruges inden Maj 10 da jeg ikke kunne få dem overført til 11. Fordi jeg er stoppet på arbejdspladsen.

Jeg spurgte så min socialrådgiver på sygedagpengekontoret om jeg måtte på dem udbetalt, det sagde han at jeg ikke måtte fordi jeg er sygemeldt, men hvis jeg raskmelde mig kunne jeg og så skulle jeg melde mig syg igen når feriedagene var brugt. Dette ville i min stiuation give en masse bøvl og jeg kunne ikke lige overskue det.... nu har jeg lige læst overstående, og er kommet helt i tvivl er det ikke rigtig hvad dagpengekontoret har sagt ???? har jeg lige snydt mig selv for en masse penge :O(
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:58   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Jeg har gået sygemeldt i over 2 år og har fået mine ferie penge overført til året efter.

I år sagde min arbejdsgiver så at de skulle bruges inden Maj 10 da jeg ikke kunne få dem overført til 11. Fordi jeg er stoppet på arbejdspladsen.

Jeg spurgte så min socialrådgiver på sygedagpengekontoret om jeg måtte på dem udbetalt, det sagde han at jeg ikke måtte fordi jeg er sygemeldt, men hvis jeg raskmelde mig kunne jeg og så skulle jeg melde mig syg igen når feriedagene var brugt. Dette ville i min stiuation give en masse bøvl og jeg kunne ikke lige overskue det.... nu har jeg lige læst overstående, og er kommet helt i tvivl er det ikke rigtig hvad dagpengekontoret har sagt ???? har jeg lige snydt mig selv for en masse penge :O(
øhhhhhhhhhh................nej, det har din sagsbehandler
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 13:13   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Jeg har gået sygemeldt i over 2 år og har fået mine ferie penge overført til året efter.

I år sagde min arbejdsgiver så at de skulle bruges inden Maj 10 da jeg ikke kunne få dem overført til 11. Fordi jeg er stoppet på arbejdspladsen.

Jeg spurgte så min socialrådgiver på sygedagpengekontoret om jeg måtte på dem udbetalt, det sagde han at jeg ikke måtte fordi jeg er sygemeldt, men hvis jeg raskmelde mig kunne jeg og så skulle jeg melde mig syg igen når feriedagene var brugt. Dette ville i min stiuation give en masse bøvl og jeg kunne ikke lige overskue det.... nu har jeg lige læst overstående, og er kommet helt i tvivl er det ikke rigtig hvad dagpengekontoret har sagt ???? har jeg lige snydt mig selv for en masse penge :O(
De er simpelthen nogle fjolser.... er man sygemeldt kan man få sin feriepenge udbetalt. Hovedferien, 3uger sommerferie kan man få udbetalt efter 1.sept. og restferien 2 uger, kan man få udbetalt fra 1 uge før 1.maj.
Jeg blev også snydt for mine feriepenge tilbage i 2009, men denne gang har jeg fået dem allesammen.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge udbetaling Te-pigen Dit og Dat 9 12-06-2013 20:54
udbetaling af resten af feriepenge .. havheks Alt det andet 9 16-03-2012 14:51
Udbetaling af opsparet feriepenge... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-05-2011 09:07
Udbetaling af feriepenge Cillenolle Alt det andet 16 20-02-2011 22:50
Feriepenge til udbetaling??????? Berit p Dit og Dat 6 07-03-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension