K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2011, 01:29   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
personlig livsførelse og ødelagt øre (nu tinnitus og lydfølsomhed)

hej

er der nogen der har erfaringer med arbejdsskader og personlig livsførelse.

kom til skade i januar 2011 hvor min trommehinde blev sprunget i atomer. fik akut tinnitus og lydfølsomhed og en lille nedsættelse på øret. problemet er meget min lydfølsomhed. er i virksomhedspraktik, startede i midt august med 15 timer og har stadigvæk 15 timer, da jeg hver uge har en syge dag eller må gå hjem tidligere. mit problem er når jeg bruger mit øre begynder der efter kort tid at stramme, blive brændende, hvis jeg ikke lytter efter de signaler eller signaler fra tinnitus går det over i følelsesløshed i venstre side, svimmelhed og hovedpine. er tjekket for blodprop i hjernen heldigvis ikke. er ikke tjekket for nervebaner...
er der nogen der har erfaringer indenfor dette område...

det er min første virksomhedspraktik.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 20:32   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Nielsen69.

Ja, du får 31 års erfaring med tinnitus og arbejdsskade. Men jeg har gæster så jeg skal nok vende tilbage til dig i begyndelsen af næste uge.

Arbejdsskade:

Har du på SKRIFT fra ASK, Arbejdsskadestyrelsen at de har anderkendt det som en arbejdsskade?

Hvilket fag arbejder inden for?

Hvilket hospital er du tilknyttet med dit øre?

Tager du medicin i anden forbindelse?

Virksomhedspraktik..... i hvilken anledning? forklar lidt mere.

Nu får du en opgave som du skal øve dig på og tænke nærmere over: I løbet af din dag skal du adskillige gange fokuserer på din tunge.

Hvis din tunge er klistret til din gane...... er du anspændt i ansigtet eller af anden grund.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 22:46   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej.

Jeg har selv nedsat hørelse... og har tinnitus som kommer af og til... Med nedsat hørelse kan man godt bruge meget mere energi end alle andre mennesker, fordi man anstrenger meget for at høre, hvad der bliver sagt. Det kan trætte én meget. Jeg er utrolig glad for at få bladet fra Høreforeningen... De har store erfaringer indenfor bla. tinnitus... Deres hjemmeside er her:
http://hoereforeningen.dk/
Der er bla. debatforum - har set nogen skrive bla. om lydoverfølsomhed.

Og så er der kommunikationscentret, som kan tilbyde hjælp:
http://www.handicap-regionh.dk/komce...oere/Hoere.htm

Hvis du får brug for nogen hjælpemidler, som skal bruges til en arbejdsplads, så kan jobcentret være behjælpelig med dette.

EDIT:

Har fundet en tråd om lydoverfølsomhed fra debatforum fra høreforeningen: http://hoereforeningen.dk/saerligt-f...itus/795337484 - her nævner en om den her sundhedsklinik med lydoverfølsomhed: http://www.houseofhearing.dk/ og http://sundhedsklinik.dk/

Sidst redigeret af curls; 10-12-2011 kl. 22:58.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 18:29   #4
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Smile Hvad siger ørelægen?

Jeg har selv haft en sprængt trommehinde, men kan ikke genkende de symptomer.

Derudover hører jeg marginalt bedre end en dør, og at man får lav støjtærskel og bliver træt i hovedet, er noget af det første, der sker, når hørelsen bliver dårlig.
Få et høreappaart, de nye er meget bedre end de gamle. Og jo, man bliver også træt i hovedet- de første 14 dage.

Da jeg fik mine gamle digitale apparater, var jeg lige ved at jokke over fo rødt: FOr hvor ER der der meget LYD i Verden.
At skylle ud i wc-et lød som Niagaravandfaldet.

Første gang nogen gik og snakede 10-15 væk, måtte jeg lige se mig tilbage, det lød som om de gik LIGE bag mig.
Jeg elsker mine ørekrykker!

Jeg har kun tinnitus med høje toner, der giver en kimelyd i mit hoved. Jeg hader derfor høreprøver med toner, der udløser den der høje lyd i mit hoved. Men: I min sidste høreprøve var der 0 % skelnetab. Det er jeg mest bange for, at høre men ikke kunne forstå tale. Nu er jeg bare middelsvært tunghør.

Jeg har en arvelig sygdom, hvor man bliver gradvis mere og mere tunghør.

Mvh
Pinny

Sidst redigeret af Pinny; 11-12-2011 kl. 18:36. Årsag: Tilføjelse og rettelse
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 02:30   #5
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
høre nedsættelsen er så lille at der ikke er behov for hjælpe midler. min skade opstod pga. en jernpind. jeg bliver frarådet en tinnitusmaske pga. lydfølsolmhed
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 02:33   #6
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
Arbejdsskade:

Har du på SKRIFT fra ASK, Arbejdsskadestyrelsen at de har anderkendt det som en arbejdsskade?
ja og tildelt 5 procent pga. det hele, vil medsende dagbog og henvise til personlig livsførelse

hvilket fag: jeg var pædagog. og arbejde nu mest med kontor området

Hvilket hospital er du tilknyttet med dit øre? vejle

Tager du medicin i anden forbindelse? psykisk dag jeg fik en depression pga. skaden

Virksomhedspraktik..... i hvilken anledning? forklar lidt mere. arbejdsafprøvning om jeg kan holde til at komme tilbage til arbejdsmarkdet og med hvor mange timer eller noget helt andet
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tinnitus og lydfølsomhed nielsen69 Alt det andet 9 22-08-2012 22:39
Tinnitus jeg er ved at blive skør ? c.l.e.o. Dit og Dat 25 02-04-2012 10:58
Syg fik ødelagt to knæ i aktivering buster Politik og Samfund 0 01-12-2010 02:05
Meniere, tinnitus og balanceproblemer jonas Alt det andet 1 18-09-2009 08:26
Vores land bliver ødelagt. Stella Politik og Samfund 14 12-02-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension