K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 23:22   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Efterfølgende kontakter du...

Kære Jytte57

Rådgivningen her http://www.dukh.dk/radgivning/hvorda...efonradgivning hvis du efterfølgende vil lægge pres på kommunen.

Eller/og kontakter Borgerrådgiveren
http://kk.dk/Borger/Borgerraadgiveren.aspx

fordi jeg er enig i din mistanke om at de vil trække tiden ud til 2013.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 01:10   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du behøver slet ikke være i tvivl om at de vil lave den ressourceprofil....for det vil de...det kan du være helt sikker på....

Kommunen kan ikke holde til at aflevere en sag uden at der bliver lavet en RP...da de godt ved at de får sagen lige i hovedet igen ved en evt klage over afslag....

Det er derfor man altid kan....hvis man er på kontanthjælp....og de ikke vil lave ens ressourceprofil....ja så kan man altid søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Man kan nemlig ikke klage over at der ikke er en ressourceprofil...i løbet af ens sag......men man kan klage over at ressourceprofilen mangler hvis de afgøre en sag uden at der findes en sådan...

Sagen vil altid være ugyldig i Ban hvis kommunen har lavet en afgørelse uden en ressourceprofil...og sagen vil blive hjemvist med ordre om at der straks skal laves sådan en...

Dette har kommunerne lært...

Så du kan roligt så den paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Og husk nu for Guds skyld....at skrive at det skal være på det foreliggende grundlag....og husk den kvittering med dato og underskrift på at i har afleveret ansøgningen...

Som andre har skrevet....så skal i have dokumentationen i orden...så i kan bevise hvornår ansøgningen er afleveret...

Som vovse også skriver...så skal de lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbart tilknytning til tidspunktet i ansøger...

I kan sikkert...hvis jeres sag køre som mange andres sager herinde....regne med at de vil sige at i får et afslag og de vil gøre meget for at i ikke søger....

Men glem alt hvad de siger og ansøg....

Det værste der kan ske...er at der mangler noget i sagen og han så får et afslag på det....men i kommer tættere på at vide hvad der videre skal ske i hans sag...

Når i bliver partshørt i den ressourceprofil....så er det super vigtigt at i får alle rettelser med i den....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 04:45   #13
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Det lyder jo yderst fornuftigt webmaster -)

Jeg skal nok sørge for at der bliver skrevet "på foreliggende grundlag" i min søns §17. Hvorfor er det iøvrigt dette er så vigtigt? Er en rp ikke bare en rp ?.. Har siddet og læst, men kan ikke finde nogle andre typer af rpèr..

Hvor sent kan man vente med at ansøge.. Jeg mener fra min søn ansøger til pensionsagen bliver startet, går der vel lidt tid.. Kan han risikere de strækker det indtil efter 1.januar, eller kan man godt give sagsbehandleren en chance for at "blive rask" (Skriver "rask" i kolon pga jeg er af opfattelsen, det er noget kommunebøvl for at forlænge sagsbehandlingstiden).
Bør min søn hoppe direkte ud på dybt vand med det samme, og søge §17 eller er det bedst at vente 1 mnd`s tid yderligere og se tiden an..

Jeg ved godt der ikke er noget endegyldigt korrekt svar, men ønsker naturligvis det bedste, og har læst herinde, at det tit er en dårlig ide at søge om §17 med mindre det er absolut sidste udkald.

Puhh.. Aner ikke hvad der er det rigtige..

Mange tak for alt den hjælp vi har fået herinde indtil videre. Virkeligt dejligt!
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 06:53   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal træffe beslutningen nu...

Kære Jytte57

.... fordi pludselig blive du forkølet og kan måske ikke få fat i din søn. Så går tiden og du kommer i tidsnød.

Tag det roligt og gør som vi anbefaler dig.

"på det foreliggende grundlag" har den konsekvens at kommunen omgående og uden forsinkelse SKAL sende sagen videre til AFGØRELSE. Her findes så også en lovbunden frist på 3 mdr., hvor der inden SKAL foreligge en afgørelse.

Her har du/I så stadig mulighed for at rette i RP hvis det skulle blive nødvendigt, men efter hvad du har oplyst er der orden i tingende.

Nu skal du afslutningsvis bare beroliges ved at du gør som vi anbefaler med at få RP i orden og underskrevet hvis I er 100% enig i hvad der står.

Efterfølgende fremover gemmer du også konvolutterne med poststempel fra kommunerne.

Ring til dem jeg har anbefalet og forklar situationen. Så finder du ro til at tage den sidste beslutning. Lad os hører nærmere om udfaldet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 07:00   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttep57 Se meddelelser
Jeg skal nok sørge for at der bliver skrevet "på foreliggende grundlag" i min søns §17. Hvorfor er det iøvrigt dette er så vigtigt?
Når man søger "på det foreliggende dokumentationsgrundlag" må kommunen ikke indhente nye papirer, sagen bliver afgjort på baggrund af de oplysninger der ligger i sagen på ansøgningstidspunktet.

Det har ikke nogen betydning for rp'en.
Der findes kun én type rp (som også hedder en arbejdsevnevurderingsjournal).

Hvis man blot søger en §17, så kører det på samme måde som når kommunen lægger op til en §18. Der kan iværksættes nye lægeundersøgelser, arbejdsprøvninger (det må de så ikke med din søn) o.s.v. D.v.s. det kan tage årevis.

Men som phhmw skriver, så er det en god idé, at få aktindsigt inden man søger.
I kan benytte denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Så har kommunen 10 kalenderdage til at sende jeg kopi af alt hvad der findes i din søns journal.

Ved at få aktindsigt kan i tjekke, om kommunen nu også har alle relevante akter, f.eks. div. lægepapirer.


Og som web allerede har skrevet, så behøver i ikke, at spekulere så meget på det med rp'en, for den skal kommunen såmænd nok sørge for, at få lavet hvis i søger en §17 på det foreliggende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 02:27   #16
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Problem løst ;-)

Hej alle,

Det utrolige skete så idag.
Jeg ringende, og oplyste om at jeg (på vegne af min søn), gerne ville anmode om aktinsigt, med henblik på at søge en §17.
Kvinden i tlf kendte tilfældigvis lidt til sagen, og havde lige fået en afbudstid til fredag, så nu ville hun give denne tid til os pga alt det bøvl der har været i denne sag. Jeg håber inderligt ikke at der så kommer nye unerlige "sygeperioder" eller lign, for hun virkede meget hjælpsom og interesseret i at løse problemet, og syntes det var: citat "komplet vanvittigt at søge om §17 når han er så tæt på afslutning af hans lange forløb".

Håber virkelig der så kommer til at ske noget nu.

Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 07:04   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det lyder godt, at der begynder at ske noget fornuftigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatere skal ikke løse alle problemer Webmaster K10 Nyheder 0 01-03-2012 23:20
Operation ja/nej ? + det løse hobby4me Spørgsmål ang fleksjob 13 15-02-2010 20:28
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension