K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2013, 17:26   #1
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Den Regionale Tandpleje(hjælp)

Håber det er nyt(tigt).

”Specialtandplejen tilbyder forebyggende og behandlende tandpleje til fysisk og psykisk udviklingshæmmede og sindslidende. ”
http://www.regionsyddanmark.dk/wm180635


Kan man få tilkendt hjælp til tandlæge af kommunen, ens egenbeløb kan så maks. udgøre ca. 1700 årligt.

Jeg selv skulle igennem en process hvor 2 sagsbehandlere, en der kendte mig og en anden hvis ressort der hørte under, plus en speciallæge erklæring hvor specifikt dette blev anbefalet.
(så det er ikke nem at få)

Jeg hentede et ansøgningskema hos den lokale børnetandpleje.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 18:16   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg vil gøre alt for at undgå omsorgstandplejen i København.

I København hedder det omsorgstandplejen og dem skal man ikke ønske at komme i kløerne af.

Jeg har qua mit tidligere arbejde ledsaget patienter der skulle behandles der, og er under en indlæggelse også selv blevet henvist til behandling der.

Dem jeg ledsagede fik den mest skrabede model af en behandling man kunne tænke sig, efter princippet "hvis vi hiver nok ud kommer der ikke problemer med de tænder igen"

Da jeg selv blev behandlet der brugte tandlægen konsekvent forkerte typer plast der ikke samarbejdede med tanden, hvilket sener ved min egen tandlæge viste sig at skyldes at tandlægen ikke havde blandet de rigtige produkter til at lime fyldningen i med.
Jeg fik efterfølgende lavet en krone på den tand, hos omsorgstandplejen, fordi den var blevet ødelagt af det dårlige arbejde.
Tanden havde et meget lille hul som der blev lavet for en sikkerheds skyld da hele denne process begyndte.
Jeg var der inde 8 gange fordi hun hverken kunne slibe tanden korrekt til (hun troede gang på gang at det var rigtigt) eller finde ud af at lave et stabilt aftryk.

I det store hele betød det at jeg fik behandlet et meget lille hul der måske slet ikke behøvede det, i en tand der aldrig var lavet noget på før.
Det endte op med over 12 besøg og en krone.
Senere er tanden bleve rodbehandlet hos min egen tandlæge.

Havde jeg vidst den gang at man kunne klage over behandlingen selvom den var meget billig, så havde jeg gjort det.

Man skal virkelig være obs på den behandling man får, om det er den rigtige, og det kan jeg ikke rigtig acceptere når man står overfor en person med en 5 år lang uddannels... så skulle de gerne være "den kloge af os to"
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 12:09   #3
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Hej, hvor var det du blev behandlet?

interessant!
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 12:15   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
Hej, hvor var det du blev behandlet?

interessant!
Som jeg skriver, København.
Der er flere klinikker men personalet er på skift rundt omkring, det var de i hvert tilfælde dengang.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 12:16   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er absolut min oplevelse, at der generelt er lige så mange tandløsninger som der er tandlæger. Det den ene synes er toppen er bunden hos den anden - og alt bør laves om. Når det offentlige skal ind over, bliver det som regel skrabede løsninger, da mange kunder og få ressourcer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension