K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2013, 22:57   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Blå Fimanslov

Hvad synes i om dette....er det okay eller er regeringen gået for langt væk fra deres egen politik..

Ved godt jeg er lidt tidligt på den....da de ikke engang er kommet ud endnu....men det er et faktum at det bliver en blå finanslov med v og k
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 23:11   #2
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Afventer også med bange anelser hvad de vil præsentere.

opdaterer DR's hjemmeside ofte lige nu for at se når de skriver mere.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 23:43   #3
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Jeg håber altså ikke at det er rigtigt!!!
Hvad f..... skal man så med en rød regering, hvis de laver aftaler med de blå???
De spænder da ben for sig selv.... Det var jo ikke det de blev valgt ind for!!!

Nå ja, vi kan jo så kalde det for lilla politik!!!! :-[
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 01:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er problemet at det ikke engang er lilla politik....det er blå politik...

Igen igen igen har dronningen Margrethe Vestager slået sin klamme hånd ned og valgt at fuldstændig tilsidesætte resten af regeringen og EL politik...

Ja ja ja de vil gerne have det til at lyde som om at det er EL skyld at det ikke blev til noget og at EL skulle have slået til....om ikke andet bare for at få genneført lidt af deres politik...

Men jeg kan desværre ikke se det....at det skulle være EL´s skyld....

Hvem kan bebrejde EL i at ikke stole på at de ældre faktisk ville få de flere bad pr uge....

Vi har set det flere gange før...der bliver sat penge af til noget bestemt....kommunerne vælger at bruge det til noget andet...

Ja ja ja vi har kommunalt selvstyre...men hvad skal man gøre når pengene ikke bliver brugt af kommunerne på det som er tiltænkt....

Ja det eneste man kan gøre...det er at gøre som EL ville gøre....skrive det direkte ind i lovgivningen...

Man kan i den grad undre sig om hvorfor regeringen er så uvillig til at skrive det ind....

Det eneste jeg kan komme på....ja det er fordi de mener at kommunerne selv skal have lov til at beslutte sig til at bruge de penge til de ældre....på alt muligt andet end de ældre...

Jeg synes godt nok at det er en sort dag for Danmark i dag....ja og fremover...for det er sgu efterhånden rigtig svært at finde noget lys for enden eller ude i fremtiden...

Det eneste mulighed man efterhånden kan se....ja det er at der kommer en regering....blå regering....og den blå regering skal slå så hårdt ned på alm mennesker....så det en gang for alle går op for dem hvad det er for nogle politikere de har med at gøre....og ikke mindst hvem de er sat i verden for at hjælpe....

Og det er bestemt ikke alm mennesker som de har tænkt sig at hjælpe....og det er ligegyldigt om de mennesker er i job eller uden job....raske eller syge...

De velhavende....virksomheder....direktørene....ja alle dem som har i rigelig mængder af penge i forvejen....ja det er dem de vil hjælpe til mere...

Det sørgelige er så at den regering vi har nu....ja de giver dem frivilligt en hjælpende hånd med for at opfylde de blå´s våde drøm....

Puha jeg skal have en pause fra det politik.....det hænger virkelig en langt ud af halsen...

Man forstår efterhånden heller ikke hvorfor EL bliver ved med at holde hånden under regeringen...

Før kunne man sige at jo jo EL ville dog trods alt lave finansloven sammen med regeringen....en finanslov hvor de kunne få bare lidt igennem....

Men dette kan man ikke sige mere....den ene mulighed som var der for EL....ja den er fuldstændig væk nu....

Hvilken forskel ville der være hvis de stillede et mistillidsvotum til regeringen og fik dem væltet....

Tja der ville næppe være den helt store forskel....

For får vi en blå regering...ja så vil der være en DF som ville stoppe de mest vanvittige ideer fra blå side....

Så selve politikken vil være nogenlunde ens....men det EL ville lære fra sig til nuværende regering ved at stille et mistillidsvotum nu....det er at man skal tage dem alvorligt fremover og ikke bare automatisk regne med dem som regeringen gør nu...

De (regeringen) har i aften tydeligt vist at de er så pisse ligeglade med EL.....deres ellers parlamentariske grundlag....

Regeringen har her til aften kl 22.18.....tydeligt rakt EL fingeren...

Det bliver spændende at se om S og ikke mindst SF....hvordan deres respektive bagland tager den denne blå finanslov...

Gad vide hvordan man har det hvis nu man havde stemt på S eller igen ikke mindst SF ved sidste valg...

Kan man bare se igennem fingrene med at de hopper med på en blå finanslov...

Kan man blive ved med at stemme på dem....evt være medlem hos dem...

Kan man ikke dette....ja så ser det sgu omend endnu værre ud i fremtiden...med hensyn til at få en rigtig rød regering.....

Det vil sige helt uden de radikale og uden dronning Margrethe...i ved hende den virkelige statsminister....

I dagens anledning hejser vi flaget på halv..

__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 01:31   #5
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Åhhh... Hvor er jeg dog enig Web....

Jeg tror bare, at jeg i protest, nu og i fremtiden, vil stemme på EL.... Og jeg som mente at SF kunne lære S noget om social politik.... Suk...

Hvordan kan S få sig selv til at sælge deres sjæl???
Alle de valgløfter de kom ind i regeringen med..... Det er jo alt det modsatte de gør!!!

Ja, jeg interesser mig ikke altid lige meget for politik, men det her er stik i mod alt fornuft!!
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 05:38   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Lad os se hvem der bliver mest blå i roen som tiden går og det hele går op i skidt & møg ...


EL er vel heller ikke helt kede af, hvis der evt snart kommer et valg ... jeg vil gætte på, at EL ca. vil kunne fordoble deres aktuelle mandattal, hvis der kom et valg inden for den nærmeste fremtid.

Problemet er selvf., at rød blok måske ikke ender med at kunne tælle til 90 eller flere mandater ...


Det man kan sige er: at hvis man interesserer sig for sin egen hverdag og dens udfordringer, så kan man derigennem ikke undgå at beskæftige sig med politik, for man ramler løbende ind i konsekvenserne af de politiske beslutninger.

Fremtiden vil se på den aktuelle tidsepoke og undres over det lokale og globale fællesskabes syn på socialøkonomisk stabilitet og voldtægt af naturressourcerne på samme vis som vi aktuelt forholder os til og undres over "den mørke middelalder" og dens tankeunivers.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 07:23   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
EL er vel heller ikke helt kede af, hvis der evt snart kommer et valg
Man skal ikke se bort fra den helt personlige interesse Johanne Schmidt-Nielsen har i at udskyde folketingsvalget mest muligt pga. partiets interne rotationsprincip.

Var der udskrevet valg i år eller sidste år , kunne hun se frem til at beholde taburetten 3-4 år længere. Men bliver valget udskrevet i maj 2015 kan hun beholde taburetten op mod 6-7 år længere.

Jeg har af denne årsag længe ikke fundet det sandsynligt Johanne Schmidt-Nielsen vil trække tæppet under regeringen , før tidligst engang i andet halvår af 2014 af karriere mæssige årsager. Og jeg er bange for hendes ord vejer særdeles tungt i partiet.

Tilgengæld finder jeg det overvejende sandsynligt hun vil gøre sit for at "fremprovokere" et valg i andet halvår af 2014 eller første halvår 2015.

Finanslovsforhandlingerne næste år vil være oplagt.

Sidst redigeret af halse; 27-11-2013 kl. 07:34.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 10:17   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Rød eller blå... det er jo totalt ligegyldigt... Et S der hellere vil lave finanslov med de blå end at give gamle et retskrav på at de kan få et bad 2 gange om ugen siger vel alt...

Der er ikke noget socialt i det og demokratiet er til grin...S dækkede lige sin egen grav til... Løkke lavede en taktisk genistreg og er tilbage i førertrøjen, den lille lommesvindler...
Enhedslisten er parlamentarisk grundlag for en regering der ikke vil lave finansloven med dem... tag konsekvensen og træk stikket eller vær til grin...

Dansk politik er en parodi på demokrati efterhånden




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 10:41   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hvor er borgernes demokratiske rettigheder henne?

Hvorfor har vi stemmeret?

Det er mig aldeles ubegribeligt, at vores "demokrati" fungerer på en måde. ("Fungerer", what a Joke!) så når regeringen ikke ubestridt får sin vilje, så kan man alliere sig med oppositionen og lave en aftale med dem ud fra hvad deres politik byder dem.

Oppositionen! Dem vi IKKE stemte ind, fordi vi IKKE ønskede deres politik, er så den valgte regeringens foretrukne forligspartner.

Finansgeniet Bjarnes åbenlyse foragt og arrogante måde at opføre sig og tiltale Enhedslisten hører ingen steder hjemme. Hvad bilder han sig ind? Er han overhovedet folkevalgt, eller bare trukket op af hatten.

Sidste batalje de havde stod han på åben skærm og spurgte Johanne hvornår hun egentligt var født?

Den nedladende, hadske retorik hører ingen steder hjemme. Manden lader sin personlige holdninger smitte af i en finansforhandling og på Politiken generelt.

Bjarne Corydons massive had til Enhedslisten, gør at vi danskere skal finde os i at regeringen gang på gang at alle forlig bliver indgået med blå blok.

Er Bjarne blevet mobbet i børnehaven af datteren til en rødstrømpe?

Manden går jo helt ned i de primitive, ned på "grøn stue"-niveau hver gang han skal forholde sig til Enhedslisten.

Gad vide hvornår Bjarne bestemmer, at der kun må være et parti. Og at dette parti der 100% følger hans humør, luner og personlige holdninger?

Hvem er det han minder mig om? Mugabe? Gaddafi? Bashar al asaad?

Ja, ja ,der var den! Det er syriens diktator Bashar al Asaad Bjarne Corydons dispositioner minder om i alle henseender.

Føj, at du kalder dig rød. Føj.

Jeg forstår ikke, at man tre dage efter et kommunalvalg pludselig kan skifte så meget holdning, at man vælger at skifte parti.
Oveni det så har man den frækhed, at tage sit mandat med, så det kommer det nye parti tilgode.

Det er jo en form for valgfusk, hvor man påvirker valgresultatet ved at skifte parti.

Hvordan kan man gå til valg et et partis holdninger, for så når man bliver valgt, sige; "det mente jeg ikke, alle mine holdninger har ændret sig" og så bare skifte parti?

Det ville svare til at jeg stillede op for dansk Folkeparti, under hele valgkampen gik jeg arm i arm med Morten Messersmidt og udbredte DF' politik.

Den dag jeg så blev stemt ind for DF, grinede vi, ønskede hinanden "tillykke med sejren", vi holdt en dejlig fest om aftenen, hvor jeg holdt en tale hvori jeg lovpriste partiet og dets sejr.

Men hvad de ikke vidste, var at jeg havde bare meldt mig ind, for det var det parti jeg mente jeg kunne hente flest stemmer, så det var et strategisk træk.

Så efter et par dage annoncerer jeg, helt omkostningsfrit for min politiske karriere, at nu tog jeg mine stemmer og mandater og rykkede over til Enhedslisten.

Hvordan kan det være lovligt? De kan jo ligeså godt viske det kryds ud, der sidder på stemmesedlen, og så sætte krydset der hvor de mener det skal stå.

Det er stemme-manipulation, snyd og valgfusk.

Og igen mærker vi denne her totalt respektløse holdning overfor vælgerne, for man gør alligevel hvad der passer en.

Hvor er vores demokratiske retssikkerhed?

Hvor længe bliver folk ved med at tro de lever i et demokrati, med et demokratis rettigheder?

Hvor er mit elskede Danmark?

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 10:45   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ligger her med influenza og nikker med hovedet - hvor ER jeg bare enige med jer!!!
Jeg kan ikke lige overskue selv at gå i dialog pga feber, men det i skriver, tænker jeg også.

Dog kan jeg lige over at pæn rød løber er rullet ud for grim blå mand.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension