K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 17:18   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvilke nye regler, har du et link?? Jeg har nemlig ikke hørt om nogen nye regler om kontrol...

Har du ikke adgang til internet og tv?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:20   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, jeg har også en sagsbehandler i familien, og hun har også fortalt mange historier fra den virkelige verden på kommunen mht socialtbedrageri. Både hvordan 'nogen' er sendt i marken for at holde øje med givne adresser (både nat og dag), og sågar hvor nogle er gået med ''ud og handle'' for at tjekke om de handlede ind SAMMEN eller hver for sig. Og hvordan nogen er sendt ud på feks loppemarkeder (og andre erhverv) og den slags, for at holde øje med om nogen bestemte anmeldte personer arbejder sort, eller fusker med arbejdsevnen mht fleks og eller førtidspension osv.
Og det fortalte hun allerede om for 15 år siden, så det er vel det samme nu.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:32   #13
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Men denne tråd er kørt af sporet.

Sidst redigeret af adbib; 27-07-2010 kl. 17:45.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:46   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Har du ikke adgang til internet og tv?
Jo men jeg ved ikke hvilke nye regler, du snakker om?? Jeg arbejder om dagen og har godt nok hørt om kontrol osv, men ikke om nye regler.... øhhh
Det er jo ikke noget nyt i det, at man skal til at kontrollere borgerne....

For kontrol har altid været der... Derfor spørger jeg, hvilke regler, er der kommet en ny lov eller hvad? Jeg selv bedre kan finde rundt i det her debat, hvis du henviste til en ny regel eller lov.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:49   #15
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Prøv nu at læs hvad jeg skriver og så læs det en gang til og så en gang til. Jeg svare ikke på OT.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 18:15   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jo men jeg ved ikke hvilke nye regler, du snakker om?? Jeg arbejder om dagen og har godt nok hørt om kontrol osv, men ikke om nye regler.... øhhh
Det er jo ikke noget nyt i det, at man skal til at kontrollere borgerne....

For kontrol har altid været der... Derfor spørger jeg, hvilke regler, er der kommet en ny lov eller hvad? Jeg selv bedre kan finde rundt i det her debat, hvis du henviste til en ny regel eller lov.
Adbib skriver IKKE noget med nogle nye regler, men lægger bare op til en diskussion omkring muligheden for at de FÅR ny regler...

Sakser lige dette fra hendes første indlæg:

''Der er meget fokus på social bedrageri for tiden og tale om nye kontrol regler''

Og det er korrekt, der har været TALE om nye skærpede regler i div medier.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 19:06   #17
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
der er ikke nogle nye regler men kommunerne vil gerne have lov til, at lave flere tjek så som bankonto og hvem der sover hvor men folketinget har sagt nej
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 20:30   #18
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Jeg ville ønske der var nogle retningslinier

Der ikke var til at misforstå.

At 5 mænd deler et værelse på 10 kwm er nem nok. Men hvad med alt det andet. Nogle skriver at man selv godt ved om man bedrager- nej ikke jeg. Jeg er f ved at s.... en sprældemand over det og det endda selvom jeg ikke engang har en kæreste.

For hvad må man? Må min veninde som er alene komme på ferie hos mig en uge med hendes børn ? Hvor vi splejser om mad ? eller hvad.

Jeg har en anden veninde der er blevet alene. Hun er seriøst angst for at sove alene med sit barn. I 3 måneder har hendes stedfar (moren er død) hver aften kl 22 kørt de 20 km hen til hende og overnattet-stået op kørt på job og hjem til sig selv indtil kl 22 hvor han så igen tager over til min veninde.

Han har sin egen bolig og køleskab men jeg er sikker på det er ulovligt at han sover der når hun modtager bidrag som enlig.

Min eks har samkvem med vores søn 2 eftermiddage om ugen i MIT hjem. Det er ok, men nu er jeg sku da bange for hvem der ser han kommer som så ikke også ser han går igen. Jeg har da ikke lyst til nogen tror han overnatter, og derved stempler mig som en bedrager. Men jeg kan ski da ikke stå og råbe "se alle naboer nu går han "
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 20:42   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Nu går du da vist lidt i selvsving frupia...

For søren da.. kommunerne snuser ikke mere nu end hvad de gjorde for 10 år siden..
Skulle de endelig komme og ringe på din dør, så bestemmer du selv om du vil åbne for dem... det er da stadig noget der hedder privatlivets fred!!
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 20:51   #20
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
jamen

hvis nu naboerne tror min eks sover her og siger det på kommunen. Har har aldrig sovet her men hvem vil de tro mest på.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension