K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2011, 11:15   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der findes computerpogrammer som oversætter tale til tekst, hvor godt (eller dårligt) de så fungere ved jeg ikke, ud over at gratis udgaverne ikke dur, men jeg har hørt en enkelt være temmelig glad for sit program (foe en del år siden) netop fordi vedkommende så kunne bruge en computer, som arbejdsredskab, i dette tilfælde på trods af massiv ordblindhed.

Måske det var en ide for dig at undersøge det nærmere?? Måske DUHK kan hjælpe lidt? eller ordblinde et eller andet (aner ikke hvad de hedder)

Bare en tanke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 13:30   #12
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Personlig assistance

Det kunne se ud som om du kunne have brug for en assistent?? Du kan læse om reglerne her:

http://vidensnetvaerket.dk/ordninger...dereuddannelse
Held og lykke - måske kunne du også få hjælp til at gøre din uddannelse færdig?

Du kan læse om de tekniske muligheder for at taæe med computeren her
http://www.pdc.dk/dictus/
Jeg har ikke selv erfaring med teknikken
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 02:37   #13
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Gekko

Du skriver bl.a. flg.:

Hvilket får mig til at tænke:

1. du bør komme i en bred arbejdsprøvning, dvs. tidl. revacenter
hvilket din sætning m. hvor der er en lægekonsulent tilknytter også tyder på, men

2. sidste sætning, der omhandler et område, hvor jeg vil kunne passe ind, får mig også til at tænke på, at der jo ikke forud for en bred arbejdsprøvning skal peges på hvilket arbejdsområde du kan passe ind i, hvorfor det får mig til at spekulere over om det er praktik?

Misforstå mig ikke jeg synes det er fint, at du får lavet brainstorm på evt. arbejdsområder, men dette kan faktisk også gøres under en bred arbejdsprøvning via netop de steder, som er tidl. revacentre

Og samtidig ved jeg ikke om der er vendt,at man kan få en personlig assistent til at lave det arbejde man ikke kan udføre, f.eks. pc'er arbejde.

Men du bør få en konkret afklaring omkr. intentionen er en bred arbejdsprøvning og m. hvilket formål, og ikke langtrækken i din sag, ved på forhånd at have en helt klart job i sigte.

Mangle hilsner

Gunvor
Jeg ved faktisk ikke hvad kommunen har i tankerne, og når de får den senste prognose fra hospitalet, kan det jo være at de helt ændrer mening, men min sagsbehandler har bedt mig om at komme op med nogle forslag til interesseområder, som også kunne tilgodese mine skånehensyn. Efter det jeg kunne forstå på sagbehandleren har de ingen ide til hvad de lige skal sende mig ud i. Tidligere talte de om praktik og så blev det til revalidering også blev det til en forlængelse af sygedagpengeperioden, hvis vi fik lavet en handlingsplan og nu har jeg lige få en meddelse om at mine sygedagepenge stopper om et par måneder - så synes at det er noget rodet.. Jeg ved er ikke så meget inde i hvad forskellen er på praktik og revalidering samt hvordan det fungerer i praksis.

Jeg er klar til at prøve det hele fra bunden af og har ikke sat mig fast på et konkret område, men det er et lys i hverdagen at have noget at sigte imod også selvom det ligger langt ude i fremtiden og det måske ikke lykkes i sidste ende.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 02:42   #14
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Når du har et handicap kan du få bevilget en hjælper på arbejdet - jeg kan ikke huske, hvad ordningen hedder, men det var lidt på tale ifm min arbejdsprøvning. Undervisning ville måske være et godt emne, hvis du kan have en hjælper til at lave det skriftlige arbejde for dig, bære de ting du skal have med til undervisningen osv.
Det lyder klart spændende hvis det kunne være muligt. Hvordan var forløbet i din arbejdsprøvning? - jeg ved ikke så meget om, hvordan systemet fungerer på det punkt udover at arbejdsprøvning er som ordet siger, en afprøvning af hvor meget og i hvor lang tid man er i stand til at arbejde.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 02:44   #15
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Der findes computerpogrammer som oversætter tale til tekst, hvor godt (eller dårligt) de så fungere ved jeg ikke, ud over at gratis udgaverne ikke dur, men jeg har hørt en enkelt være temmelig glad for sit program (foe en del år siden) netop fordi vedkommende så kunne bruge en computer, som arbejdsredskab, i dette tilfælde på trods af massiv ordblindhed.

Måske det var en ide for dig at undersøge det nærmere?? Måske DUHK kan hjælpe lidt? eller ordblinde et eller andet (aner ikke hvad de hedder)

Bare en tanke.
Det lyder da bestemt som noget jeg vil se nærmere på. Hvad står DUHK for?
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 02:49   #16
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Det kunne se ud som om du kunne have brug for en assistent?? Du kan læse om reglerne her:

http://vidensnetvaerket.dk/ordninger...dereuddannelse
Held og lykke - måske kunne du også få hjælp til at gøre din uddannelse færdig?

Du kan læse om de tekniske muligheder for at taæe med computeren her
http://www.pdc.dk/dictus/
Jeg har ikke selv erfaring med teknikken
Det vil jeg da bestemt se nærmere på og nævne for kommunen for at høre om det kunne komme på tale på et tidspunkt :0)
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 10:16   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gekko

Du skriver flg.:
Citat:
Jeg ved faktisk ikke hvad kommunen har i tankerne
hvilket er noget foruroligende at læse, idet SB og dig skal samarbejde om sagsbehandling, og der bør være en plan fremadrettet.

og videre:
Citat:
Efter det jeg kunne forstå på sagbehandleren har de ingen ide til hvad de lige skal sende mig ud i.
, hvilkelt ikke peger på en bred arbejdsprøvning af dig, idet det ville blive afklaret under et forløb på et tidl. reva-center. Det lugter mere af en praktik el. lign.

Og videre skriver du yderligere, som også er bekrymnrende, sorry:
Citat:
Tidligere talte de om praktik og så blev det til revalidering også blev det til en forlængelse af sygedagpengeperioden
.

Og ikke mindst også flg.:
Citat:
nu har jeg lige få en meddelse om at mine sygedagepenge stopper om et par måneder
. Er dette en skriftlig afgørelse m. en partshøring??

Og du har helt ret i det er noget rod!!!

Hvis du har brug for hjælp i dette forum, bør du skrive en kronologisk rk.flg. af dit SPD-forløb, gerne m. datoer og hvilken paragraf du pt. er under. Men hjælp har du uden tvivl brug for, har du en fagforening el. andet?

Du bør straks gøre flg.:

1. bede om aktindsigt, se under nyttige links herover, hvor du kan finde en formular lige til at kopiere, afl. den personligt i skranke medbringende eget kopi, hvor du får underskrift for modtagelsedato samt underskrift m. navn for denne modtagelse.

2. alt bør fremover ske skriftligt eft. samme procedure som ovenfor

3. du bør have bissider m. til dine møder el. optage skjult, således at du har dokumentation for disse møder

4. afkalring om meddelse af SDP-stop er en partshøring og frist for dit svar på dette, hvis det er en sådan, og ikke mindst dato for stop, samt ankemuligheder.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 15:08   #18
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
DUKH - Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet



http://www.dukh.dk/

"DUKH rådgiver om handicapkompenserende ydelser i sager mellem en borger og typisk en kommune. Du kan ringe til os og få rådgivning, men du kan også få finde hjælp til selvhjælp her på siden."
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 22:11   #19
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Hej Gunvor,

Puha jeg kan godt mærke, at jeg er på dybt vand i alt det her med kommunen og en total novice på området.

Hvad angår en fremadrettet plan, så synes jeg ikke rigtigt, der er sket noget, men det kan også hænge sammen med at jeg ikke har været istand til at foretage mig noget som helst pga. smerter, og lægerne mente at jeg skulle holdes i ro i et langt stykke tid - dvs. siden sept. 2010 har lægerne løbende vurderet, at jeg ikke har været i stand til at blive 'aktiveret' eller på andenvis forsøgt sendt ud i et af de tilbud, som kommunen råder over.

Hvad angår et egentlig samarbejde ved jeg faktisk ikke, hvad min sagsbehandler har i tankerne udover en 'arbejdsprøvning', som du mener lyder lidt som en praktik med en lægekonsulent tilknyttet - jeg har mødt op til alle indkaldte møder - trods store smerter og vist mig samarbejdsvillig og fremlagt ønsket om igen at komme ud på arbejdsmarkedet i en eller anden form, men er gået hjem igen uden videre viden om fremtiden andet end nogle forkølede udtalelser, om ting der muligvis kunne sættes i værk, men det er aldrig blevet til noget - igen pga. smerter og at jeg, ifølge lægerne, ikke ville være i stand til at blive sendt videre i systemet pt.

Sidste gang jeg var til møde med sagsbehandleren, mente denne at jeg forhalede min sag ved ikke at udlevere nogle lægedokumenter, som sygehuset havde tilsendt mig - dog havde jeg oplyst kommunen alt hvad der stod skrevet i papirerne. Jeg havde fået at vide på hospitalet, at kommunen selv skulle indhente deres oplysninger, og jeg ikke måtte udlevere det jeg fik på skrift fra hospitalet. Efter et meget ubehageligt møde - der til skal sige at jeg er et meget roligt og omgængeligt menneske - kontaktede jeg hospitalet og fik at vide at jeg åbenbart godt måtte udlevere de skriftlige oplysninger, hvilke jeg så tog hjem og fik kopieret og min mand fik den afleveret næste dag ved sagbehandleren.
Utroligt at en sagsbehandler kan tillade sig at blive så ubehagelig under et møde.

Jeg har en fagforening, og de har været med lige fra begyndelsen, hvor jeg fik min skade og har bakket mig op hele vej. Dog har jeg endnu ikke haft en bisidder med til møderne med kommunen endnu, men jeg kontakter min fagforening imorgen ang. bisidder til det næste møde, for ellers ender det da med at jeg bliver taget ved bagdelen, kan jeg forstå på det hele.

Hvad der står i brevet om sygedagpenge stoppet fik jeg kun skimmet hurtigt og det ligger nu i en taske, som min mand har med sig - glemte at få det op derfra, så har det først i hænde imorgen eller tirsdag, men hvad betyder en partshøring?

Det er skisme svært at gennemskue kommunen, når jeg ikke ved hvad rettigheder jeg har, hvis jeg overhovedet har nogle efter deres mening.

når jeg får denne aktindsigt vil jeg tage en smut fordi fagforeningen og snakke med dem om hvad jeg gør derfra - og vil prøve at få lagt en samlet beskrivelse ud af forløbet, så jeg måske kunne høste nogle guldkorn herinde fra.
Jeg vil følge dit råd med aktindsigt og har fået den printet ud. Jeg går udfra, jeg skal aflevere den på det socialkontor, hvor jeg er tilknyttet? Synes jeg læste at kommunen mange gange 'glemmer' at medsende forskellige vigtige papirer, så er der et bedre sted at søge om det end ved den 'sociale skranke'?

Gekko :0)
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 22:14   #20
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Hej L.S,

Det lyder alletiders - har lige surfet lidt rundt på sitet, men vil bestemt kigge nærmere på det over de næste par dage :0)

Gekko :0)
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har i nogen ideer på hvad jeg skal gøre? Nogle råd Dit og Dat 17 24-04-2013 07:05
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Partshøring i forbindelse med ftp. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-11-2010 22:27
gode råd og ideer søges nille Spørgsmål ang fleksjob 13 11-12-2007 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension