K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2011, 13:27   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Kommunen nedsætter min §34

fordi de har haft henvist mig en anden bolig....i stedet for det lille lejet hus på 74 m2...vil de jeg skulle have en lejlighed i en by hvor man ikke kender nogen som helst på 38m2 som var ca 800,- billiger i husleje.

Så nu vil de lave beregning efter den lejlighed...også selv om den var udlejet til anden side da jeg efter et par dages ringen til udlejer...fik at vide at den var udlejet,,,,til en anden.

SB siger at det vigtigt...at vide...at jeg ikke skal flytte...men at de nedsætter § 34 ret kraftigt....lige som boligsikringen bliver nedsat....

Dette har nu stået på i flere måneder...da jeg i maj fik brev..om at der var gået 6 måneder...og jeg i følge loven...skulle dokumenter for mine boligudgifter....og fik derefter så nyt brev om at jeg fra 01-07-2011 ville få nedsat §34....men det først nu her 14-07-2011 at økomomiske SB har haft tid at beghandle min sag...og efter genbehandling...hvor borgerservice, kontanthjælpskontoret ... fastholder beslutningen..og har derfor sendt min sag vidrer til Beskæftigelsesankenævnet til endelig afgørelse.

Jow tak for kold kaffe.....hvor lang tid går der så med at...og det ved de jo også godt...at der går lang tid.

Forstår bare ikke at de kan lave beregning ud fra en lejlighed ...som er udlejet....til en anden end mig....Den var ikke udlejet da de ringede på den.....eller det mener de ikke at den var....de siger de har ringet og fået oplyst hvad varme .lys og vand kostede i den lejlighed.

Så lige nu er jeg gooodt træt af det hele.......
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 15:32   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den generelle regel er, at een person lan få boligstøtte til max 65 m2.
Hjælpen efter § 34 er afhængig af boligudgiftens størrelse, og det er sådan, at når man har modtaget kontanthjælp i 6 sammenhængende måneder, er der et loft over hvor meget man kan få i kontanthjælp, boligsikring og § 34 hjælp. Hvis man rammen dette loft, skæres der først i § 34 hjælpen, og det kan også være årsagen til, at du får mindre eller ikke længere får hjælpen,men det bør din sagsbehandler kunne forklare, hvis du spørger. Du kan ikke komme til at betale eventuelt for meget udbetalt hjælp tilbage, med mindre du selv er skyld i, at pengene er fejlagtigt udbetalr, og det vil du kun være, hvis du selv med vilje har givet forkerte oplysninger, eller hvis du har undladt at give oplysninger om ændringer. Hvis kommunen "helt selv" er skyld i fejlen, har du intet ansvar, og kan ikke få krav om tilbagebetaling.
(det meste af teksten er fra SR-Bistand, som blev anvendt i et tidligere tilfælde.)
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 17:59   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Kom på kontanthjælp efter sygedagpengestop........og har fået § 34 i ca 4 år.

Så det er ikke fordi jeg rammer loftet det bliver sat ned...men udelukkende fordi kommunen havde set en lejlighed i ugeavisen...og henviste til den.

Og nu vil lave beregning ud fra de boligudgifter der ville være i den pågældende lejlighed....også selv om den er udlejet til anden side.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 12:12   #4
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
§ 34

Lejre Kommune har oplyst mig at man max kan få § 34 i 6 mdr.

Du skriver at du har fået det i 4 år...hmmmm .... hvorfor den forskel.

Jeg har spurgt ind til reglerne på området i begyndelsen af juli mdr men endnu ikke modtaget svar. Jeg venter spændt på svar. Jeg har fulgt flere tråde her inde omkring §34 og lige som dig, har andre modtaget denne ydelser i flere år. Jeg har sprugt Lejre Kommune om det er dem som er forkert på eller det de andre kommuner....

Jeg var i en periode på kontanthjælp efter jeg mistede retten til sygedagpenge. Idag er jeg på førtidspension.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 15:57   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

skal hver 6 månede kunne dokumenter for mine bloig udgifter.....i følge loven....om andre skal det samme ved jeg så ikke.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 16:20   #6
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
§34

Tror ikke der er nogen begrænsning på hvor længe du kan modtage §34 støtte så længe du ikke rammer kontanthjælps loftet. Jeg modtager et brev hver 6 måned med det skide kontanthjælps loft og senere får jeg så et brev med der ingen konsekvenser er.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 22:45   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
sourceful

vil det sige at, du slet ikke skal dokumenter for dine boligudgifter ?.....

det er hvad kommunen siger man skal ifølge loven...

og der skal undersøges om der kan henvises til anden rimlig billiger bolig...hvilket så kommunen mener at have gjort i mit tilfælde.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 09:57   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er her filmen knækker.

Jeg vil dog mene at du skal klage videre over dette.
Altså til Det sociale Nævn.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 10:06   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Måske man frem over både du og andre i den sitiuation skal sørge for at man kan dukenmentere at have søgt på den henviste bolig,med dato og tid.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 10:23   #10
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Der er ingen tidsbegrænsing på §34. Har selv fået det i knap 5 år. Skulle dokumentere mine boudgifter én gang om året. Eneste begrænsning er, hvis man får det forhøjede beløb. Dét kan man så kun få i 3 måneder. Ved så ikke lige om reglerne er lavet om inden for de sidste ca. 6-10 måneder.

Har selv også haft problemer med kommunen, fordi de hele tiden lod mig forstå, at de til hver en tid kunne anvise anden bolig og så ændre på størrelsen af §34'en. I mine øjne noget svineri at behandle borgere sådan...

På det tidspunkt, hvor jeg havde problemer med kommunen, havde en anden bruger herinde, Dorah, også problemer med §34. Hendes tråd er her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8596&highlight=Dorah Hun fik medhold i hendes klage over kommunen. Måske du kan finde noget dér, som du kan bruge...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Hvilke forsikringsselskaber nedsætter præmien til pensionister? hansemand Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 22-06-2010 15:49
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
kan kommunen det ??? bullermus Dit og Dat 6 14-11-2008 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension