K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2014, 23:00   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mistereu Se meddelelser
kan jeg som førtidspensionist med den mellemste ordning fra før 2003, blive thailandsk statsborger, i så fald hvad kræver det, kan jeg osse beholde min bolig her hjemme vis jeg osse bliver borger der nede?.
De kræver du har fast arbejde, og har boet mindst 5 år i Thailand, samt at du skal have kendskab til sproget. Endvidere er det en fordel (men ikke et must), at du er gift med en Thai og har børn i Thailand.

http://www.thaiguide.dk/tips/leveith...borgerskab.htm

Der er jo også permanent opholdstilladelse!


Basis krav

1. Ansøgeren skal have haft tilladelse til årlige ophold i Thailand, de årlige forlængelser af ophold, i mindst 3 sammenhængende år forud for indlevering af ansøgningen. Ophold på non immigrant visa med multiple entry tæller ikke med her. De 3 år skal være sammenhængende uden afbrydelser.
2. En ansøger skal være i besiddelse af et non-immigrant visum på tidspunktet for indleveringen ansøgning.
3. Have betalt skat i Thailand de seneste tre år.
Hvem kan søge

Alle udlændinge der opfylder følgende kan søge:

1.
Har et pas af hans / hendes nuværende nationalitet, dmed non-immigrantvisum og viser at ansøgeren har haft lov til at ophold sig Thailand i mindst 3 sammenhængende år på 1 års forlængelser af et non-immigrant visum.
2.
Har personlige kvalifikationer, som opfylder et eller flere af følgende kategorier:
1) Investeringer (minumum 3 til 10 Mil. Baht investering i Thailand)
2) Arbejde / Business
3) Støtte en familie eller Humanity Årsager: Han / hun skal have forbindelser med en thailandsk statsborger eller en udlænding, der allerede har en opholdstilladelse, som følgende:

En juridisk mand eller kone
En juridisk far eller mor
Et barn, der er under 20 år på indleveringsdatoren af ansøgningen og skal være single
4) Ekspert / akademikere
5) Andet
Ad 2:
Have 3 års sammenhængende 1 års visa forlængelser,eller

Gyldig arbejdstilladelse, eller

Månedlig indkomst på 30.000 baht (for personer gift med en thai i min. 5 år), eller

Månedlig indkomst på 80.000 baht, OG

Kunne vise kvitteringer for betaling af personlig skat i tre år med ovenstående indkomst krav.

En dansk ansøger vil som regel kunne få en permanent opholdstilladelse, da der næsten ikke er nogle danske ansøgere og samtidig har et kvotesystem.

http://www.thaiguide.dk/tips/leveith...tresidence.htm

Jeg ved ikke hvor mange bath en pension på mellemste sats svarer til?
Og ved heller ikke hvordan man skal kunne betale skat i Thailand over en 3 årig periode på en pension, eller om det i det hele taget kan lade sig gøre på en pension
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 10:53   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hov nu blev linket væk....

Fandt det igen.

Måske dette også kan bruges - visumregler...

Detaljeret information om visumreglerne til Thailand

Turistvisum - max. 30 dage
Visum ikke nødvendigt for personer med dansk pas og dansk statsborger. Se evt. www.thai-consulate.dk for at være overbevist! Er du bosiddende i Danmark, men har ikke dansk pas eller ikke er dansk statsbroger, så kontakt den Thailandske ambassade for at være sikker.

Turistvisum - max. 60 dage
Turist visum er gyldigt i 60 dage. Turist visum kan udvides med yderligere 30 dage på Immigrationskotoret i Bangkok eller immigrationskontorer i andre provinser. Prisen er 1000 Baht.

Op til 90 dage visum
90-dages "Non-Immigrant Visa" skal du have lavet udenfor Thailand. Besøg hos venner, familie, arbejde, studier er alle gode grunde til at få visa.Du skal da forlade Thailand hver 90 dag. Udvides kan søges på Immigrationskotoret i Bangkok. Prisen er 1000 Baht.
Visum kan tidligst ansøges 90 dage før indrejse i Thailand.

Ansøgning om visum
Visum til Thailand kan søges ved Den Kongelige Thailandske Ambassade i København eller Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande. Ansøgning om visum kan ske ved personlig eller skriftlig henvendelse til Ambassaden eller Konsulatet.

http://www.phuketportalen.dk/visum_thailand.php

Sidst redigeret af Ninja; 15-07-2014 kl. 10:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension