K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2010, 12:35   #1
felikse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
felikse er ny på vejen
Ledighedsydelse og sygemeldt

[SIZE="2"]Dette er mit første indlæg på K10. Jeg har læst på siden flere gange og synes den er til stor hjælp for mennesker med nedsat arbejdsevne.
Mit spørgsmål går på ledighedsydelse og sygemelding:
Kort fortalt blev jeg efter sygemelding opsagt fra mit kommunale job som dagplejer igennem 6 år. Derefter blev der lavet ressourceprofil og arbejdsprøvning som i okt. 2008 medførte visitation til flexjob.
Jeg er snart 57 år. Jeg har flere fysiske skavanker og de psykiske problemer er blevet forværret de sidste ca. 3 år. (jeg ved ikke, om det er nødvendigt at nævne mere omkring sygdomme/skavanker, for ellers vil jeg gerne gøre det)

Efter visitation til flexjob gik jeg ledig og kom i aug 2009 i 14 dages kort vejlednings- og afklaringsforløb (LAB §32/INL §23a) som hjælpevikar på en skole. Det blev efter 1 uge klart for mig, at det var alt for meget - jeg kunne slet ikke magte at stå med så mange børn på en gang, for meget støj mm, så jeg måtte sige fra/var - på vej til at gå ned psykisk.

Efter flere samtaler med jobkonsulent og sagsbehandler blev det i slutningen af 2009 aftalt, at jeg til feb 2010 skulle starte i en ny virksomhedspraktik §42 (KLE 15.20.04.G01) i 3 mdr. med 18 timer/uge for afklaring af arbejdsopgaver og timeantal (lette arbejdsopgaver på et plejehjem).

Efter ca. 8 uger blev det rigeligt og arbejdstiden sat ned til 15 timer. Efter disse første 3 mdr. blev det, efter kommunens opfordring, forlænget med yderligere 3 mdr. frem til 1 aug (det blev aftalt at jeg afholdt 3 ugers ferie i juli).

Jeg begyndte at "balancere på kanten", havde en del sygedage, men hang på - jeg ville give det en chance - til sidst var jeg meget nedkørt psykisk og kunne kun holde den gående fordi jeg vidste, at der var 3 ugers sommerferie forude.

Kort før aftalens udløb (nu 6 mdr praktik) opfordrede kommunen igen til yderligere 3 mdr.s forlængelse, men denne gang måtte jeg tage det forbehold, at jeg ville se, hvordan det gik efter min ferie/ om det havde forbedret min tilstand.
Det blev aftalt, at jeg skulle svare tilbage sidst i min ferie (inden 1. aug.) mht til forlængelse.
Jeg havde det dårligt hele ferien og fik mere og mere ondt i maven - måtte på mavesårsmedicin - ved slutningen af min ferie var jeg stadig fuldstændig kørt ned og jeg meldte mig syg via mail og senere via telefon (til min jobkonsulent).

Nu kommer så her mit store spørgsmål - for jeg er ved at være en del forvirret omkring min situation:
Jeg modtager fortsat ledighedsydelse fra kommunen skulle det være sygedagpenge istedet?
På et tidspunkt, efter jeg havde meldt mig syg, foreslog jobkonsulenten at hun ville indhente en statuserklæring/attest fra min læge - jeg tror ikke kun har gjort dette.

Forleden dag fik jeg en indkaldelse fra min sagsbehandler (sådan en man får hver 3. mdr.) til jobsamtale, hvor vi skal tale om jobsøgning, samt muligheder ifølge lov om aktiv beskæftigelsesindsats. § 74b og §73a.
Hvad skal jeg nu gøre, jeg har ikke meldt mig rask?
Hvad er der sket med den mail/besked om sygemelding?
Uha det blev en lang smøre, men jeg ville fortælle lidt om baggrunden.[SIZE="2"]
PÅ FORHÅND MANGE TAK FOR EVT SVAR
felikse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 22:08   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er ikke sikker på alle reglerne,men jeg ville ringe til den sagsbehandler du skal møde hos,og forhøre mig om de er klar over at du er sygemeldt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på ledighedsydelse hvor længe molly_molly Spørgsmål ang fleksjob 20 12-03-2014 09:33
Sygemeldt på ledighedsydelse - ret til ferie Ninja Spørgsmål ang fleksjob 50 20-07-2013 12:13
Ledighedsydelse og sygemeldt Tak Spørgsmål ang fleksjob 10 26-02-2013 17:17
Fra sygemeldt til raskmeldt, på ledighedsydelse energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-10-2012 14:58
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension