K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 01:10   #1
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Unhappy At sidde fast i systemet

Hej allesammen,

Må nok først og fremmest advare om, at dette site er nyt for mig og det kan derfor godt tænkes, at der er ting der måske burde stå andetsteds eller lign., men gør under alle omstændigheder mit bedste for at undgå disse småfejl, så det er letlæseligt for alle

Jeg er 20 år gammel og i fuld gang med at søge førtidspension - eller egentlig på nuværende tidspunkt blot igang med at få lov til overhovedet at søge
Jeg er det man kalder væksthæmmet (dværg) og dette er en mere sjælden type dværgvækst ifht. den man normalt støder på, hvilket resulterer i meget nedsat funktionsevne og ikke mindst et stort skånebehov. Dette er endda dokumenteret af speciallæge indenfor området, som uopfordret sendte en skrivelse til Jobcenteret for at bakke mig op og understrege vigtigheden i skånebehovet, da min situation ikke er mulig at sætte i bedring og derfor er der kun mulighed for at forsøge så vidt muligt at forhindre forværring. Jeg er, grundet dværgvæksten, hæmmet af både knæ, hofter, ryg, fødder og nakke (og har generelt ikke lige så meget styrke som "andre" i kroppen generelt).
Jeg er derudover opereret for scoliose og har et stativ fastgjort i ryggen langs rygsøjlen, som gør, at jeg udelukkende har bevægelighed i lænden og derfor også meget let overbelaster denne. - Også dokumenteret i mine sagsakter.
Grundet hele min samlede situation, samt opfordring af min sagsbehandler, er jeg kommet frem til, at førtidspension er det bedste for mig, da det er det der skaber stabilitet og samtidigt "respekterer" skånebehovet. Jeg tør ikke engang tænke på et fremtidigt liv på kontanthjælp, som er situationen på nuværende tidspunkt.
Min sagsbehandler har mundtligt, ved møde med hende, udelukket flexjob, da jeg igennem to ganges arbejdsprøvning er vurderet til at arbejde 10 timer - og dette er uden fraværet indregnet, så det må siges ca. alt i alt at være 7-8 timer om ugen - og dette er ikke nok til en flexjob stilling. Denne besked har så siden da låst mig fast midt i ingenting - deraf "fanget i systemet" Yderst frustrerende.

Sagen er på nuværende tidspunkt den, at de der vurderer sagen ikke mener, at jeg kan søge førtidspension på nuværende tidspunkt. Dette er på trods af, at min funktionsevne er varigt nedsat og dette er dokumenteret sort på hvidt og understreget yderligere.
Problematikken ligger i, at jeg er i behandlingsforløb grundet psykisk diagnose og man derfor vurderer, at alle behandlingsmuligheder endnu ikke er udtømt, da jeg er startet på medicin.
Mit spørgsmål til Jer derude, som eventuelt sidder med lidt større erfaring og gåpåmod (som man lidt mister desto mere modstand man møder) - Kan det passe, at det man er nødsaget til at vente pga. den psykiske del af det, når det er den fysiske del der spiller den store rolle og hele tiden vil gøre det, da det som sagt ikke er muligt at forbedre på den front?
Såfremt, at nogle mener, at det er lige så urimeligt som jeg - og alle omkring mig - Hvordan griber man så sagen an nu?

Status er følgende, at jeg har søgt om og modtaget fuld aktindsigt og dermed har alle papirerne som Jobcenteret ligger inde med i sagen.
Jeg er dog hægtet så småt af og mangler gode råd til hvordan jeg griber det an herfra, da mine frustrationer hæmmer mig i at tage mig selv ved nakken og kæmpe videre. Jeg tvivler ikke et eneste sekund på, at jeg bør været berettiget til denne førtidspension - men har bare brug for et spark herfra i den rigtige retning.

Håber, at nogen kan hjælpe
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidder fast i systemet på 8. år Olander Alt det andet 10 20-09-2013 08:56
sidder fast i systemet kenneth1984 Alt det andet 9 15-02-2012 22:32
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
Må lægekonsulenter sidde i pensionsforumet? Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 6 12-06-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension