K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 19:14   #1
janr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2012
Lokation: KBH
Alder: 57
Indlæg: 6
Styrke: 0
janr er ny på vejen
Hjæææælp ;)

Er ny herinde og ville lige stille et spørgsmål, har fået afslag på flex i 2009 og har nu søgt igen, de tvinger mig ud nu i 25 timers arbejdsprøvning selvom tidligere afgørelser har sagt max 20 timer... efter 2009 bad jobcenter om speciallæge attest og jeg fik oveni mine andre diagnoser så 3 nye, DEM vælger de pænt at ignorere, først ville de ikke indhente papirerne fra speciallægen, og derefter lå den i et år i min mappe uden at komme videre, fik blandt andet stillet diagnosen fibromyalgi....
Har fået nok nu og må nok søge professionel hjælp men som andre herinde er det ikke økonomi der er den stærkeste side hos mig ;-)..
Hvor søren går man hen og får hjælp....

Hilsen Jan
janr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:19   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af janr Se meddelelser
Er ny herinde og ville lige stille et spørgsmål, har fået afslag på flex i 2009 og har nu søgt igen, de tvinger mig ud nu i 25 timers arbejdsprøvning selvom tidligere afgørelser har sagt max 20 timer... efter 2009 bad jobcenter om speciallæge attest og jeg fik oveni mine andre diagnoser så 3 nye, DEM vælger de pænt at ignorere, først ville de ikke indhente papirerne fra speciallægen, og derefter lå den i et år i min mappe uden at komme videre, fik blandt andet stillet diagnosen fibromyalgi....

Har fået nok nu og må nok søge professionel hjælp men som andre herinde er det ikke økonomi der er den stærkeste side hos mig ;-)..
Hvor søren går man hen og får hjælp....

Hilsen Jan
Hej Jan,

1, der er ikke noget der hedder tvang i det liv vi lever eller det system vi skal være i. Hvis du ikke magter de timer du stillles for, så er det det.

Magter du ikke arbejdsprøvning overhovedet, så skal du have dine special læger med dig i forhold til afvisning af dette. Alternativt, så ville jeg indgå i en arbejdsprøvning, men kun i forhold til hvad jeg/du magter og dette uden øje for time antal.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:22   #3
janr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2012
Lokation: KBH
Alder: 57
Indlæg: 6
Styrke: 0
janr er ny på vejen
Hej Enteneller..

Ja det rigtig nok, takker for svaret .)
janr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:34   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Janr...

Det kan godt være at de kan tvinge dig ud i 25 timer.....og det vil da også være smart at møde op hver dag...

Men hvis man bliver dårlig, syg eller bare ikke kan klare mere den dag...feks efter 2 - 3 timer....ja så må man jo gå hjem...

Så længe man gør så meget man overhovedet kan....ja så kan de ikke forlange mere af dig...

Men som sagt...det er vigtigt at man møder op hver dag så kommunen har en chance for at kunne vurdere ens arbejdsevne..

Hvis man bare bliver hjemme...ja så vil kommunen kunne afslå alt da de jo ikke kan vurdere din arbejdsevne...

Med hensyn til hvor man kan få hjælp eller gå hen....ja så er det lige det...

Der er ingen steder medmindre man hoster op med en masse penge..

Det var faktisk en af grundene til at K10 blev oprettet....så folk i det mindste kunne hjælpe hinanden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:46   #5
janr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2012
Lokation: KBH
Alder: 57
Indlæg: 6
Styrke: 0
janr er ny på vejen
Hey..

Jamen jeg har bestemt også tænkt mig at møde op hver dag, men det der undrer mig er timerne de vil ha mig ud, november og december stod på telefonsamtaler med jobcenter hvor de ringede vedr. min seneste speciel læge erklæring, den vil de bare udenom ??
Jeg har min baggrund iorden så møder med glæde til en arbejdsprøvning.

Hørte først om K10 idag og syns det en super side og en kanon ide.. :-)

Syns altså det lidt svært og forklare så håber du kan følge mig...
janr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:51   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Har du prøvet at foreslå et lavere timetal som start ? eller prøv måske er de så med på den.

I min sidste afprøvning foreslog jobkonsulent en start på 20 timer jeg sagde 10 timer de første 2 uger, og sådan blev det, og kom aldrig op på de 20 timer.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:56   #7
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
husker fra mit forløb at 15 timer var et mål for kommunen.
Jeg tror at hvis de ser man kan klare 15 - 20 timer på normale vilkår,
så vil de sige at man bare kan finde sig noget deltidsarbejde
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 20:00   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi kan sagtens følge dig Janr...

Men vi ved også alle herinde at kommunerne/jobcentrene prøver alt de kan at få folk op i tid....også selvom man har lægens ord for at man ikke kan det antal timer...

Man kan selvfølgelig forslå som supersus skriver...et lavere antal timer...men mange får ikke noget ud af det...og de fastholder at man skal op på x antal timer..

Det man får noget ud af....det er at møde hver dag og klare det man kan...og når man ikke kan mere...ja så fortæller man det til stedet og så går man hjem...

Så må de måle og vurdere ud fra det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 20:01   #9
janr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2012
Lokation: KBH
Alder: 57
Indlæg: 6
Styrke: 0
janr er ny på vejen
Ja "foreslog" 15 timer i fredags til møde, men hun skulle først snakke med sin teamleder???
Nå men jeg starter og tager en dag ad gangen ;-) og så må jeg finde penge til noget advokat/bisidder.... Men de skal ikke slippe udenom mine diagnoser selvom de gerne vil.
janr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 20:04   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at gøre alt skriftligt...og evt optag møderne....få kvitteringer når du aflevere papirer osv

Søg aktindsigt hvis du ikke allerede har gjort det http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det er vigtigt at kunne dokumentere alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
hjæææælp!!! jordbærmarie Alt det andet 23 20-02-2012 22:51
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25
Hjæææælp.... MissMurphey Alt det andet 30 12-01-2010 18:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension