K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2010, 11:00   #1
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Har jeg mulighed for fp?

Jeg har været i arbejds prøvning i en længere periode, og kan ca klare 2 timer dagligt med lidt god vilje. Har svært ved at sige fra, vis jeg skulle stoppe når smerterne satte ind kunne jeg max holde til 1 time . Det svært for mig at indse jeg ikke kan mere i så ung en alder.

Jeg er 25 år, og kørte galt for 3 år siden.

Har et voldsomt piskesmæld, er blevet opereret i skulderen- men der slet ingen styrke i min ene skulder, kan ikke engang ligge og sove på den.

Er blevet opereret i ryggen fordi den os er/var skadet.

Min erhvervsevne er nedsat kraftigtl, og har fået varige mën både i nakken, skulder og ryg. Jeg kan knap nok kører en halv time i min bil uden jeg er helt smadret.

Tror i det vil være muligt for mig at få fp??
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 11:11   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er desværre ingen der kan sige noget om hvorvidt det vil være muligt for dig at få pension , men mange kommuner hælder til fleks (især når du ikke er ældre ) og så tager de den derfra , men ok din arbejdsevne er ikke så stor , det du skal kigge mest på for at finde ud af hvad vej det hælder for dig er din ressourceprofil altså hvad din sagsbehandler skriver om dig og de udtalelser der kommer fra stedet du var i arbejdsprøvning ...

Og hvis det skulle ske at du ryger i en arbejdsprøvning igen så husk for gud skyld at skrive jobdagbog og lyt til din krop gå når du ikke kan mere, vi har alle svært ved at sige fra men det er nok det eneste der duer...

Men spå om en pension det er der nok ikke nogen der kan , men være lidt på forkant med tingene det kan vi alle så har du ikke aktindsigt så vil jeg råde dig til at få det med det samme (skema til det kan du finde under nyttige link ) på den måde kan du se hvad de har om dig hvad de skriver om dig og hvad de mener om dig og det er lidt nemmere at skabe sig et overblik
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 11:20   #3
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Tak for svarene. i min ressourceprofil bliver der skrevet meget om hvordan jeg er rent personligt. jeg fik slået mit hoved kraftigt, og fik indre blødninger i hovedet.

Hvilket har gjort jeg har en meget kort lunte, er utrolig irretabel.

De er begyndt at snakke flexjob på komunen, så jeg venter og ser hvad der sker.

Bliver frustreret over at være låst fast i det her system.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 03:14   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej og velkommen til

Som sagt er der ingen der kan spå om pension....men der er klart nogle ting som du kan gøre for at lette tingene...

Sørg for en løbende aktindsigt i din sag...

Gør alt skriftligt og husk at få kvitteringer på alt hvad du aflevere på kommunen...

Optag dine møder...evt på en mp3 optager...og husk at du ikke skal oplyse dem om dette...da de ellers vil mene at de har lov til at sige til dig at du ikke må...
Det er lovligt at optage sine møder ifølge straffeloven....også uden at du fortæller dem om det...
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126465#K27 §263 nr. 3

Undlad at tage de ting de siger personligt....for alt på en kommune bliver styret ud fra deres økonomi...og den er stram i disse tider...

Sørg evt for at have en bisidder med til dine møder...

Kommer du i arbejdsprøvning....så sørg for at møde op hver dag....også selv om det kun er for at sige at du er syg den dag....

Skriv dagbog....over det meste du laver...også om dine smerter...

Her til sidst kommer der lige et råd ud fra at du selv skriver at du let tænder af.....

Prøv at se din egen sag oppefra....og gør kun de ting som gavner dig og din sag....

Overholder du disse råd....ja så er du langt bedre stillet end mange herinde...

Håber at du kan bruge disse råd....også selv om du måske ikke lige kan se ideen med dem nu...men tro mig...du vil blive glad for det senere....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 11:41   #5
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Det prøver jeg, tak for dine råd.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mulighed for flex E.A Spørgsmål ang fleksjob 6 25-06-2013 14:14
Ny komunikations mulighed Webmaster Politik og Samfund 6 11-05-2013 08:52
Mulighed for førtidspension. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 99 24-08-2010 00:13
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension