K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2013, 07:36   #61
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ok du har overbevist mig.

VPN må nok alligevel betegnes som bedste bud på omgåelse af overvågningen.
Så melder næste spørgsmål sig imidlertid , hvilken udbyder skal man vælge.

Her er det nok hjemmesider i torrentmiljøet ( som web linkede til ) , man finder svaret.
Det er dog åbenlyst de ikke må være hjemhørende i EU , Nord Amerika og en hel del andre steder på kloden.
Hide my ass vil jeg på forhånd fraråde.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 13:06   #62
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja VPN vil nok være den bedste løsning....men men....

Det vil være svært at finde en du på forhånd kan stole på...

Det eneste man rigtigt kan gøre....det er at holde sig orienteret på nettet om ens udbyder bryder de løfter de har givet...

Man kan jo godt finde en masse som lover at de ikke logger...men om de så har n*sserne til at stå imod når de bliver presset...tja det er ikke til at vide...

Man kan evt...men det koster betydeligt mere....selv købe en server og sætte en VPN op....der vil du selv kunne sikre dig at der ikke vil blive logget...
(Ovenstående skal man selvfølgelig ikke gøre i eget navn og med sin egen ip...da det så er nyttesløst)

Ang ens egen maskine og diverse software programmer som evt vil sniffe på resten af ens maskine....ja der kan man kører næsten alt i sandkasser....så hvert enkelt program kører på sin egen del af maskinen og ikke har adgang til resten af maskinen...

Det er så straks lidt sværere når det kommer til styresystemer...

Jeg tror også at hvis man vil være helt sikker....ja så skal man gå offline...

Men man kan da godt gøre det vanskeligt for dem at lytte med...hvis man virkelig vil...

Det er bare ikke det der skulle være nødvendigt...for det er de færreste der vil kunne sætte det op...så det er optimalt....eller rettere så optimalt som man nu kan..

Men det bliver nok aldrig anderledes....

Ha ha NSA har lige været på Black Hat for at se om ikke de kan få de deltagende til at give dem noget positiv omtale....da de selv mener at deres image har lidt grundigt bla pga Snowden....

Her vil det måske være passende at give en klapsalve til Rusland for at give ham asyl...om ikke andet for en tid...når nu de fleste andre "frie" lande ikke har ville gøre det
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 16:02   #63
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Ok du har overbevist mig.

VPN må nok alligevel betegnes som bedste bud på omgåelse af overvågningen.
Arrr ... det vil jeg helst ikke tages til indtægt for - for det er faktisk ikke det jeg siger/skriver :-)


1) Som udgangspunkt (indtil andet er bevist) må man gå ud fra, at alle de IT-lag som ens informationer opbevares oven på eller er på transit igennem ER KOMPROMITTERET.

2) Sikkerheden er ikke stærkere end det svageste led


Dvs. du kan bruge VPN, gemme PC'en i mosters kosteskab, sidde med bind for øjnene, installere "firewalls", "virusscannere" og fanden og hans pumpestok, så du bliver helt grøn i roen ... og lige meget nytter det, hvis blot ét af dine informationsbærende lag er kompromitteret.


Eksempel: Du har anskaffet dig en VPN med kryds-bolle-og-slange og tænker, at NU kan du sove roligt om natten ... for super-kratluskeren kan SLET ikke tage dig på r*ven ...

Du glemte bare at dit Windows-crap af et operativsystem, det havde en bagdør med indbygget "ring hjem til mor" funktion ... og det virkede sq også lystigt igennem din VPN-hide-my-ass-forbindelse ... og tænk ... på bla. din harddisk lå alle de informationer, der skulle bruges for entydigt at tilbageføre al din VPN trafik til lige netop DIG ... well well, din CPU's "fingeraftryk", der så igen via indholdet på din harddisk, var direkte tilbageførbar til dig, var blot et ektra plus :-)

Ohh, og så var der liiiiige den email, der var underskrevet:

Halse Halsesen
Halsevej 3
HalseCity
Danmark

Der var Nemid, der "entydigt" identificere dig.

Der var det tekstbehandlingsdokument, hvor du skriver til din kommune om opsætning af et "brændeskur" ... naturligvis med navn og CPR-nr ... mindre kan ikke gøre det ...

Jo, så var der også lige den email, som du sendte til Moster Helga i Australien ... hun havde nemlig glemt din adresse og bad dig lige sende den til hendes Hotmail adresse [email protected] :-)

Mailen tøffer lige i klar tekst igennem din VPN, frem til din mailudbyder (der ikke gider det der TLS fiduseri, for hvem f*nden har noget at skjule) ... fra din mailudbyder videre i klar tekst frem til Hotmail (for hvem f*nden har noget at skjule) ... og ned på Hotmails "lager" ... igen i klar tekst (for hvem f*nden har noget at skjule) og herfra kender du Snowdens version.

Alternativt har du bare været inde og bestille en pizza til udbringning og på en alm. HTTP side opgivet navn og leveringsadresse ...

Så med mindre din VPN IP skifter 4 gange i sekunded (og det gør den ikke... af tekniske grunde), så har man nu en ID koblet op på en IP-adresse ... bare ved at snøkke din VPN trafik ... indtil din VPN-IP skifter ... men så har man sikret sig andre "fingeraftryk".

Så der er rigtig mange løsninger, hvor du TROR (og helst skal blive ved med at TRO), at du skjuler din r*v ... men hvor super-kratluskeren blot sidder og griner og gnider sig i skægget :-)

Og vi kunne blive ved :-)

Det Snowden indtil nu har hostet op med, er kun toppen af isbjerget ...

Så det eneste du kan være 100% sikker på, det er, at du ikke kan være sikker på noget som helst, med mindre DU kontrollerer ALLE niveauer af din IT-infrastruktur ... og så er du endda kun halvvejs ...


BTW: Den her side er interessant ... hvis man interesserer sig for browser fingerprints ;-)

http://panopticlick.eff.org/

Så med mindre man anvender en TOR-browser, så kommer evt. snushaner til det løse nok ret tæt på det r*vhul, der sidder og surfer ...


Jeg løb i øvrigt lige på en side, som - iflg. sig selv - mener at kunne give et bud på en opt out løsning på disse kratluskerprojekter.

https://prism-break.org/

Jeg har lige løbet siden hurtig igennem, og det er nok en tilsnigelse med modifikationer, at hvis man springer på der, at det der her bringes på banen skulle være en garanti for et opt out scenario.

Men langt hen ad vejen er det formodentlig - i princippet - det bedste bud på en opt-out løsning, der er til at komme i nærheden af for almindelige mennesker ... og det går jo godt i tråd med det, som du nævnte om at anvende open source produkter.

Men igen: DU og JEG har næppe en kinamands chance for 100% at gennemskue om, der lige er dumpet lidt ondsindet kildekode ind i hjørnerne af kildekoden ... så skulle vi i hvert fald bruge flere liv på det - og så er der den der med, at sikkerheden ikke er højere end det svageste led.

Og OpenBSD har fx haft ørene i maskinen ...

Måske har du en kommerciel router leveret af dit teleselskab ... der er kompromitteret og fx sender bursts af skjult ID eller har en bagdør, der kan anvendes til at snøkke direkte på din trafik og/eller anvendes til at forsøge at kravle bagud på dit LAN, herunder kravle ind på fx dine Windows og andre datadimser :-)


MEN som jeg tidligere har nævnt: det handler ikke om at skjule sin r*v, MEN om at der findes statsbanditter, eller om du vil: en stat i staten, i såkaldt demokratiske lande, der ikke respekterer demokratiets spilleregler - uanset hvad de ellers måtte bræge op om og hvilke begrundelser de måtte have for at være udemokratiske banditter ...

Det er sammenbruddet af demokratiets spilleregler du her er vidne til - intet mindre!

Længere er den egentlig ikke ... husk det næste gang du deltager i de demokratiske processer, herunder vælger din demokratisk valgte repræsentant for dit lokale demokrati!

Og der skal nok en hel folkebevægelse på verdensplan til at ændre lurepassernes agenda ... om det overhovedet er muligt ...


@Web: Sandkasser kan også være kompromitteret, så imod en dygtig lurepasser kan man kun opnå en falsk tryghedsfornemmelse ved at smide alt i en sandkasse ...

Bevares Nemid har ikke fortjent andet end at køre i en sandkasse og her er det jo et spørgsmål om, hvor avanceret et niveau Nemid kan slæbe sig op på, da det jo i forvejen er noget lokalt sammenbastlet spagettiklyt ... så Nemid er næppe noget, der virkelig kan "spise kirsebær med de store", men til lidt lokalt "pet-ting" og andet sjovt i småtingsafdelingen er Nemid da sikkert brugbar - og har kratluskeren tillige kendskab til en kompromittering af den sandkasse, der benyttes, så kan den mulighed selvf. forsøges udnyttet til at snøkke ud over sandkassekanten :-)


For en professionel stats-snøkker handler "forretningsmodellen" grundlæggende om, hvor mange "salgbare" informationer der kan presses ud af de forhånden værende ressourcer.

Hvis der skal kværnes koder, så CPU'erne bliver rødglødende og i mængder der overstiger behandlingskapaciteten, så virker "forretningsmodellen" ikke optimalt ... derfor vil den professionelle stats-snøkker foretrække at informationerne er tilgængelig i "klar tekst" ...

Dvs. hvis alle nu begyndte at sende stærkt krypterede emails med software uden kendte bagdøre og de mails kun optrådte dekrypteret i hukommelsen i læserens device ud fra devisen: 4Your eyes only ... så ville det kræve en nytænkning inden for snøkke-faget, hvis man ville frem til brødteksten ... relationsanalyser ville man dog fortsat kunne udføre ...

Men igen igen, hvis Windows operativsystemet blot lige "sendte en dekrypteret kopi til mor" ... så er hele idéen med stærk kryptering af email omsonst ... så længe man ikke kan have tillid til operativsystemet ...


A propos emails, så handler Snowdens seneste afsløring om: X-KeyScore værktøjet ...

Men det vidste "vi" (hejsa: Nøgne tær ... og andre der evt. har været "med" fra før og efter: Room 641A tiden [1]) vel godt eksisterede ... eller i hvert fald det overordnede i projektet ... så egentlig intet nyt her ... ?

Nu har "barnet" så blot et offentligt tilgængeligt navn :-)

Men igen ... de her ting "lever deres liv" i et "parralelunivers" til den demokratiske virkelighed .., hvor et blandt mange interessante spørgsmål er: skal der anvendes udemoratiske metoder uden for demokratiets kontrol til at beskytte selve demokratiet?

(hvad "man" så end i kontekst måtte forstå ved begrebet: demokrati)


Note:
------
1: http://en.wikipedia.org/wiki/Room_641A

Her er i øvrigt flankeret med en pæn lille NSA historik i højre margin ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 17:09   #64
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja VPN vil nok være den bedste løsning....men men....

Det vil være svært at finde en du på forhånd kan stole på...

Det eneste man rigtigt kan gøre....det er at holde sig orienteret på nettet om ens udbyder bryder de løfter de har givet...
Det er også mit indtryk. Pirat og hacker fora er i den forbindelse oplagte.

@TimeGuest

Jeg skrev bedste BUD på omgåelse af overvågningen.

Dette skal ikke forstås som , at med en VPN forbindelse er den hellige ko velforvaret.


Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Jeg løb i øvrigt lige på en side, som - iflg. sig selv - mener at kunne give et bud på en opt out løsning på disse kratluskerprojekter.

https://prism-break.org/
Tak for linket. Sådanne sider interesserer mig altid.
Lige præcis denne fejler dog efter min mening ved at opliste nogle temmelige seriøse bud , med mindre seriøse.

Med Mozilla Firefox installeret , omgår man på ingen måde overvågningsprogrammer som PRISM.
Men OK , jeg har foreløbig kun skimmet siden hurtigt igennem. Måske er ovenstående forslag blot en del af en række tiltag man samlet bør implementerer.

Mozilla Firefox giver f.eks. god mening ved sammenkøring af TOR.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 18:36   #65
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg skrev bedste BUD på omgåelse af overvågningen.
Det er det så heller ikke ... der kan ganske enkelt ikke argumenteres for, at noget er bedre end andet, hvis man ikke indtænker hele konteksten ... uanset hvordan du vender og drejer det.

Citat:
Dette skal ikke forstås som , at med en VPN forbindelse er den hellige ko velforvaret.
Netop ... for hvis dit OS eller din HW og/eller Firmware er kompromitteret med fx en "ring hjem til mor" fidus ... så er din VPN blot til besvær og en udgift ...


Citat:
Tak for linket. Sådanne sider interesserer mig altid.
Lige præcis denne fejler dog efter min mening ved at opliste nogle temmelige seriøse bud , med mindre seriøse.
Men den er dog anvendelig til at få inspiration ud fra :-)


Citat:
Med Mozilla Firefox installeret , omgår man på ingen måde overvågningsprogrammer som PRISM.
Ja, PRISM ⚡ Break folkene er nok lidt overoptimistisk her ...


Citat:
Men OK , jeg har foreløbig kun skimmet siden hurtigt igennem. Måske er ovenstående forslag blot en del af en række tiltag man samlet bør implementerer.
Det kunne det være ... du kan jo starte med fx at installere FreeBSD på en laptop ...

Google: Laptop FreeBSD ... skulle give nogle hints :-)

Herefter kan du bygge ovenpå ... med det der nu er mest tillidsvækkende.

Kan du ikke klare dig med en sølvpapirhat eller en kildekode inspektion og en selv compilering (compileren kan også være kompromitteret) for at fremme en rolig nattesøvn, så kan du evt. *>AFLYTTE<* ;-) din nyinstallerede laptop ... for at se, om der er ubudne gæster, der har lyst til at "snakker" på linjen / "ringe hjem til mor" ...

(en mindre aflytningsløsning end de, der bruges professionelt kan sagtens gøre det ...)


Når du herefter er rimelig sikker på, at din laptop ikke har galopperende munddiaré i tide og utide, så kan du bygge noget stræk kryptering ovenpå og evt. et lag, der tager sig af at "forplumre" din datatrafik, ud fra devisen: i efteretningsvirke er et af midlerne, at blande usandhed og sandhed, så fjenden lader sig forvirre ...


BTW: i princippet kan fx en folkebevægelse bare hælde i GB af nonsens-trafik sammensat på den rette måde ud på nettet i et forsøg på at skabe et overload af diverse kratluskerprojekter. Der er mange måder man kan tænke sig sådan et træk udført ...

I "gamle dage" tilføjede folk fx bestemte keywords til deres mails og nyhedsindlæg mv. ... netop med den hensigt, at det skulle æde ressourcer op hos evt. kratluskerprojekter ... men hvis ikke sådan noget gøres på en eftertænksom måde, så er det næppe særlig virksomt ...


En politisk og demokratisk løsning vil være langt at foretrække - MEN kan vi have tillid til både den demokratiske proces og politikerne ... her efter at Snowden har bræget op om alt det, der er åbenbart fejet ind under gulvtæppet?


Og vi har jo også nylig set danske politikere være med til at lade Offentlighedsloven lukke dele af den demokratikse proces ud på et sidespor.

Kan vi ikke få offentliggjort helt præcist hvem, med navns nævnelse og partitilhørsforhold, der stemte for stramningen af Offentlighedsloven ... nogen der ved, hvor de informationer ligger ... ud over selvf. hos NSA ...?

Så kan vi jo som udgangspunkt blackliste dem og deres parti ved næste Folketingsvalg ... det er da en for folket anvendelig tilgang til begrebet: "overvågning" :-)


Og i stedet for at borgeren skal høre på al den ordflom ved diverse skåltaler, herunder op til Folketings- og kommunalvalg, så ville det da være helt fjong med et site og/eller en søgefunktion, der ganske enkelt listede samtlige kandidaters politiske historik og andet relevant mv., dvs. alt hvad de havde sagt og stemt på osv. og så kunne borgeren bare ved en simpel søgening finde ud af om vedkommende skulle blacklistes eller have en chance som folkevalgt ...

Ikke helt så fint som X-KeyScore ... men lidt i samme retning, bare med udgangspunkt i demokratiets ret til indsigt i kandidatens politiske forhold mv.

FT.dk burde tilbyde sådan en omfattende "karakterbog" på den enkelte MF og kandidat til betegnelsen ...

Jeg har lige kikket på Annette Vilhelmsen (SF) - der aktuelt bræger i TV - på siden:

http://www.ft.dk/folketinget/findmedlem/sfanvi.aspx

Men der står sq ikke noget om hendes stemmer-historik ...


Citat:
Mozilla Firefox giver f.eks. god mening ved sammenkøring af TOR.
Der er en henvisning til en decideret TOR-browser under punktet: Web browser.

Måske det er en bedre løsning?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 19:43   #66
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
der kan ganske enkelt ikke argumenteres for, at noget er bedre end andet, hvis man ikke indtænker hele konteksten ... uanset hvordan du vender og drejer det.
Argh... Det er en meget sort/hvid opstilling du her fremfører.

Vi ved ikke om hard/firmware er kompromitteret , ej heller alle styresystemer. Windows er beviseligt . Men man kan ikke på den baggrund alene konkluderer der ikke findes modforanstaltninger.
I øvrigt mener jeg nu nok jeg er kommet det meste af vejen rundt i forhold til eventuelle problemstillinger. Læs eventuelt mine indlæg igen.

Alt andet lige vil jeg mene en VPN forbindelse , TOR mv. er bedre bud på omgåelse af overvågning , end ingenting at foretage sig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Der er en henvisning til en decideret TOR-browser under punktet: Web browser.

Måske det er en bedre løsning?
I linket er det bl.a. Firefox der benyttes som "platform" for browseren.
Mig bekendt er TOR ikke involveret i dedikerede "stand alone" browser projekter.

Sidst redigeret af halse; 02-08-2013 kl. 19:47.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 21:13   #67
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Argh... Det er en meget sort/hvid opstilling du her fremfører.
Det er svært at være halvt gravid ... det er enten eller ...


Citat:
Vi ved ikke om hard/firmware er kompromitteret , ej heller alle styresystemer.
Det er derfor man som udgangspunkt må gå ud fra, at det er de ... ud fra devisen: better safe than sorry ...


Citat:
Windows er beviseligt .
Windows er heldigvis ikke uundværlig :-)


Citat:
Men man kan ikke på den baggrund alene konkluderer der ikke findes modforanstaltninger.
Heller ikke at der findes ...


Rygtet siger, at der er ca 10% indhold af nutidige Intel/AMD CPU'er, der ikke kan aktiveres med offentlig kendte instruktioner eller tilgængelig microkode.

Hvis der er ondsindet kode plantet i fx et program eller i et compileret operativsystem, der kan udnytte sådan skjulte muligheder for at afvikle "et eller andet" ... ja så siger resten sig selv.


Citat:
I øvrigt mener jeg nu nok jeg er kommet det meste af vejen rundt i forhold til eventuelle problemstillinger. Læs eventuelt mine indlæg igen.
Man kan da gøre meget og alverden ... men giver det garanti for, at der ikke bliver foretaget ulovlig eavesdropping ... nej det gør det ikke.


Citat:
Alt andet lige vil jeg mene en VPN forbindelse , TOR mv. er bedre bud på omgåelse af overvågning , end ingenting at foretage sig.
Trafik fra et TOR exitpoint kan jo stadig overvåges ... om ikke andet.


Citat:
I linket er det bl.a. Firefox der benyttes som "platform" for browseren.
Mig bekendt er TOR ikke involveret i dedikerede "stand alone" browser projekter.
Man kan jo forsøge - som Web er inde på - at holde "pakken" i en "sandkasse" ... hvis man har tiltro til projektet ...


Overvågningssystemernes grådighed på at få adgang til data, har åbnet en ladeport eller antændt et "big bang" af mistro ... et såkaldt Ground Zero for tillid ... til at demokratiet vil overleve, herunder overleve som andet end et pseudo-demokrati for naive mennesker.

Og som Nøgne tær er inde på, så var der nogle, der kendte til den tangent før Snowden brægede op ... men nu er uhyret så delvis blottet for alverdens befolkning, der ikke har leget: "bjørnen sover" de sidste par måneder ... om det bliver et vendepunkt vil tiden vise ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 09:16   #68
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Næh... Man kan rigtig nok ikke være halvt gravid.
Men denne diskussion handler ikke om at være gravid , men undgå at blive det , hvis vi nu endelig skal blive ved analogien.
Og her kan man som ved overvågning , sætte ind med flere foranstaltninger der nedsætter risikoen for svangerskab. Nogle bedre end andre.



Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Man kan da gøre meget og alverden ... men giver det garanti for, at der ikke bliver foretaget ulovlig eavesdropping ... nej det gør det ikke.
Nej og denne garanti finder du aldrig når først du bevæger dig ud i cyberspace. Det ville kræve vi havde kendskab til alle brikkerne i puslespillet , og ikke mindst vidste vi havde det.
Eftersom overvågningsprogrammer er hemmelige , vil vi aldrig vide om vi har alle brikkerne i spillet.
Det jeg taler om er tiltag der mindsker risikoen.

Din indfaldsvinkel er en anden , og mere ekstrem. Kan du ikke finde løsningsmodeller der giver garanti for effektiv demontering af diverse overvågnings/aflytningsprogrammer , kan det hele være lige meget. Det er alt eller intet så at sige.

Jeg er afklaret med at denne garanti er uopnåelig. Det er derfor jeg lige fra starten har skrevet at sikker bliver man aldrig. Men nedsætte risikoen , det kan man. Uanset hvordan du vender og drejer det

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Trafik fra et TOR exitpoint kan jo stadig overvåges
Ja TOR er heller ikke sikker. Men det er nu ikke sådan ”bare lige” at overvåge trafikken til slutbrugeren.

Du skal forestille dig TOR som et meget stort spil kort af servere der blandes tilfældigt , hver gang du kobler dig på. Jeg kan ikke huske hvor mange de har , men det er formentlig flere tusinde.
Brugeren kan også manuelt blande serverne uafladeligt under hele opkoblingen.

Hver server har kun kendskab til den server de modtager trafik fra , og den næste de sender trafik til.
Ingen servere kender defor hele kæden , fra destination til bruger.

Som du selv nævner er det sidste server der ikke må være kompromitteret.
Andre servere på vejen er mindre betydningsfulde , eftersom de ikke ved hvor dataene ender.

Denne server tildeles for det første tilfældigt. For det andet sendes trafikken krypteret gennem den. Overvågerne skal derfor udover at få tildelt denne kompromitterede server rigtigt i rækken , tillige også være i stand til at dekryptere dataene fra den. Ellers får de intet udbytte.

Men dette scenarie er ingenlunde umuligt , og noget man da absolut bør tage i betragtning. Sammen med en hel masse andre ting vedrørende dette open source projekt.

Men som jeg har sagt utrætteligt mange gange før , intet er sikkert i det digitale univers.

Sidst redigeret af halse; 04-08-2013 kl. 11:22.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 15:42   #69
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Næh... Man kan rigtig nok ikke være halvt gravid.
Men denne diskussion handler ikke om at være gravid , men undgå at blive det , hvis vi nu endelig skal blive ved analogien.
Og her kan man som ved overvågning , sætte ind med flere foranstaltninger der nedsætter risikoen for svangerskab. Nogle bedre end andre.
Det er en interessant og vigtig diskussion, der her er til debat, så der er sådan set ingen grund til, at vi foregiver, at vi er mere uenig end tilfældet rent faktisk er ... :-)


Vi taler om to forskellige ting.

Jeg taler om: sikkerhed - herunder at man enten er sikker eller også er man det ikke ...

Du taler om: at blive aflyttet af én eller flere kratluskere ...


Tingene hænger selvf. i kontekst sammen på én eller anden led, men før der er styr på egen sikkerhed lokalt giver det - iflg. min opfattelse - ikke mening at gå ud i verden og kæmpe imod vejrmøller ... det er i første runde at bruger ressourcerne det forkerte sted.

Og her er det nødvendig at tænke inden for konvolutten - men samtidig være åben over for at skaffe indsigt som afsæt for en udvidelse af konvoluttens rammer.

Det betyder bla. at man skal være: damm good til håndværket ... og så vidt mulig være på omdrejningshøjde med modparten (her kratluskeren).


Men i virkeligheden adskiller den del sig ikke vældig meget fra de udfordringer vi ellers kender så godt til her på K10, hvor brugerne jævnligt er op imod en "overmagt" i et asymmetrisk magtforhold, der vil gå endda meget langt og til tider ud over en demokratisk vedtaget lovgivningsramme, for at presse sin helt egen agenda igennem.


BTW: Der er ca. 91% sandsynlighed for at du anvender Windows og ca. 7% sandsynlighed for at du anvender OS X ... i begge tilfælde ligger du i med en kratlusker, der i årevis har lavet børn med dig, højest sandsynligt helt uden at du har bemærket det ... ;-)

Man kan også vende det om og sige, at der kun er ca. 2% chance for, at du anvender et andet operativsystem, typisk et opensource af slagsen, hvor du i det mindste i princippet kan kikke efter om der skulle være stoppet kratlusker-kode ind i projektet ... i praksis har du (og jeg) som enkeltpersoner nok nogle begrænsninger i den retning, så længe vi kun har et liv ... så vi bliver overvejende nød til at stole på hele fællesskabet omkring OS'et i det spørgsmål (og det er så spørgsmålet om vi allerede, der falder i hullet).


Citat:
Nej og denne garanti finder du aldrig når først du bevæger dig ud i cyberspace. Det ville kræve vi havde kendskab til alle brikkerne i puslespillet , og ikke mindst vidste vi havde det.
Eftersom overvågningsprogrammer er hemmelige , vil vi aldrig vide om vi har alle brikkerne i spillet.
Det jeg taler om er tiltag der mindsker risikoen.
Det du - og andre - kan være ret sikker på, det er, at hvis der findes en mulighed og den er praktisk implementerbar, så vil den blive implementeret - med eller uden et demokratisk afsæt ... der er altid mindst én gal mand/kvinde med et vildt projekt, der liiiiiige er vigtigere end fællesskabets demokratiske interesse.

Hvis du så har en vis kendskab til, hvad der kan implementeres, så er du næsten i mål ... det eneste der hindre dig i at se virkeligheden, det er en mental barriere, der finder sit afsæt i, at du i bund og grund er et flokdyr, det har tillid til flokkens ledelse ... den mekanisme er simpelthen bygget biologisk ind i din hjerne.


Citat:
Din indfaldsvinkel er en anden , og mere ekstrem. Kan du ikke finde løsningsmodeller der giver garanti for effektiv demontering af diverse overvågnings/aflytningsprogrammer , kan det hele være lige meget. Det er alt eller intet så at sige.
Jo, men man skal holde vinklen op imod, hvad man vil sikre sig imod.

Hvis det er størrelser som NSA - med snablen så omfattende ned i stort set alt hvad snablen kan komme ned i - så skal man altså op og "spise kirsebær med de store" ... her kan det ikke nytte noget, at man kommer løbende med en fluesmækker ... for dog at gøre noget og bilde sig selv ind, at man er lidt mere sikker ...

Det er lige præcis den "sovepude", som modparten synes det er helt fint du lægger dit hoved på - for de giver damm i din "fluesmækker" :-)


Citat:
Jeg er afklaret med at denne garanti er uopnåelig. Det er derfor jeg lige fra starten har skrevet at sikker bliver man aldrig. Men nedsætte risikoen , det kan man. Uanset hvordan du vender og drejer det
Indsatsen står som oftest mål med resultatet ... og som vi siger: enhver er salig i sin tro :-)

Hvis det er meget andet end lige det omfattende overvågningsprojekt i kontekst, som du vil liste uden om, så er der givet mange ting man kan foretage sig for reelt at mindske risikoen for at blive "aflyttet".

Man kan fx starte med at smide sin iPhone / Android i toilettet og skylle ud ...

Så er der hverken maste- og/eller GPS sporing på dens position, ligesom alle dine billeder, SMS'er, emails, Fjæsbog-walki-talki-snak, Twitter-bøvs og browser-historik heller ikke indgår i et kommercielt projekt, hvor DU er produktet (en omfattende datamining som superkratluskeren i øvrigt "tilfældigvis" også lige snøkker med på).


Citat:
Ja TOR er heller ikke sikker. Men det er nu ikke sådan ”bare lige” at overvåge trafikken til slutbrugeren.
Men igen . igen ... hvad nytter al det sofistikerede TOR-haløj, hvis du anvender Windows med en "ring hjem til Mor" funktion med "sladder" og "seneste nyt om hvad du har gang i" ... det tøffer da bare ud via TOR eller den netforbindelse TOR ligge i ...

Alternativt eller som en ekstra feature er der måske aktiveret en "beacon" funktion, der entydig identificere den maskine trafikken kommer fra.

De gamle analoge skrivemaskine, havde faktisk noget der mindede om det, idet hver skrivemaskines skrift stort set var unik set i en helhed - man kan sige der var tale om skrivemaskinens "fingeraftryk" ...

For CPU'ens vedkommende kan man hive kendte informationer ud om den:

http://en.wikipedia.org/wiki/CPUID

Det kan godt være specielle registre viser NULL med kendte instruktioner, men men men ...


Når Nemids java applet fx laver et "unik" "fingeraftryk" af din maskine, så er det lidt et forsøg på, at få det til at smage lidt af fisk ...


Citat:
Men som jeg har sagt utrætteligt mange gange før , intet er sikkert i det digitale univers.
Det gælder stort set inden for alt ...

Og jeg er heller ikke af den opfattelse, at TOR er ubrugelig ... men det afhænger blot af hvem, TOR skal beskytte brugeren imod.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 04:17   #70
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg er enig i at benytter man et Microsoft/Apple styresystem , er der stor sandsynlighed for at modforanstaltninger som TOR VPN mv. er nyttesløse. Men vi ved det ikke.




Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
det eneste der hindre dig i at se virkeligheden, det er en mental barriere, der finder sit afsæt i, at du i bund og grund er et flokdyr, det har tillid til flokkens ledelse ... den mekanisme er simpelthen bygget biologisk ind i din hjerne.
Nu er evolutionen jo så forunderligt indrettet , at enkeltindivider fra fødslen kan være udstyret med brister i mere eller mindre udtalt grad.

Folk der kender mig mere indgående , vil nok mene jeg har en brist her :-)
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
psykisk sygekontanthjælp hr.boege Alt det andet 10 13-02-2012 10:09
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension