K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 22:30   #21
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hovedkort
Hovedkortet skal altid afleveres til den arbejdsplads, hvor du har din primære indtægt (hovedintægt).

Ofte vil der stå på forskudsopgørelsen, at hovedkortet allerede er blevet sendt til din arbejdsgiver, og du skal da ikke foretage dig noget.

Bikort
Bikortet er en slags ekstra skattekort, som du har brug for, hvis du har to job - hos to forskellige arbejdsgivere. Du skal aflevere bikortet til den arbejdsplads, hvor du har den mindste indtægt (bi-indtægt). På bikortet står din trækprocent, men der står ikke noget om fradrag, da du betaler fuld skat af din bi-indtægt.

Så er det forstået
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 16:52   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
har prøvet disse beregner, men syntes ikke de er så gode.....

Når man får fleksløntilskud fra kommunen, skal man så også have beskæftigelse fradrag.
Nu er den beregner som ligger på fleksjoblolland.dk en som jeg har brygget sammen i foråret.

Jeg vil medgive dig at hverken dén eller de øvrige beregnere som ligger på nettet er egnet til at EFTERBEREGNE om flekslønstilskuddet er korrekt.
De er beregnet til/lavet til, at vurdere hvad man kan forvente i et givent fleksjob. De er korrekte HVIS man er på fast månedsløn og hvis perioden er en fuld måned UDEN fravær p.g.a. sygdom eller ferie.

Der er dog en ny beregner på vej.. Den findes i en "test" udgave som endnu ikke er helt færdig.
Den tillader at man sætter sine aktuelle timer eller tjente kroner ind i den pågældende måned.
Den giver også mulighed for at beregne flekslønstilskuddet hvis man har holdt ferie eller har været syg. (( for dem som IKKE har ferie eller sygdom med løn ))
Den kan også beregne flekslønstilskuddet når en flekser er på timeløn, og altså har forskellig løn måned for måned.

Denne nye "test" beregner har allerede bestået sin første test i en sag om forkert beregning hos en flekser som holdt ferie på ledighedsydelse. Den påviste at KMD havde lavet en "fejl" i det materiale kommunen havde fået fra dém ;-)

Men det er svært at lave en beregner som er til at forstå/ nem at bruge, og som samtidigt skal kunne beregne det MEGET vanskelige stof, som flekslønstilskuddet sat sammen af.

Så er du eller andre i tvivl om jeres flekslønstilskud er korrekt, så er der altid den mulighed at sende mig en mail på: [email protected] Jeg vil så forsøge at afklare evt. spørgsmål vedr. jeres løn i fleksjobbet. At den vej ofte er den bedste er fordi jeg tit har brug for supplerene oplysninger, som I måske ikke vil have frem, så alle kan se dem..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 21:02   #23
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Flot mik16.

Og du har jo ret i man ikke så gerne vil ligge sine tal på her til åben skue.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 01:03   #24
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Det er korrekt at hovedkortet med fradrag i princippet skal lægges dér hvor indtægten er størst.. Eller i det mindste er større end fradraget..

Det er også korrekt at skulle man lægge det det forkerte sted, så udligner Skat det automatisk ved årsopgørelsen. Men det forkerte sted betyder så lange udsigter til at få sine penge retur. Hvilket ikke er så sjovt som at få dem straks

DOG er der måske noget man skal tage i betragtning ved valget.
Alt efter hvor stor forskellen er mellem løn og tilskud, så skal man MÅSKE overveje at lade kommunen have hovedkortet med fradraget.

Årsagen er den at lønindtægten sjældent bliver større end aftalen fra start af.
Men det kan udbetalingen fra kommunen meget hurtigt blive..
Ved sygdom i fleksjobbet vil en flekser, som IKKE har "løn ved sygdom" eller "løn under ferie" pludselig stå med en meget stor udbetaling fra kommunen, og med en meget lille/ eller ingen indtægt fra jobbet.
I det tilfælde er det surt hvis hovedkortet ligger hos arbejdsgiveren, og fradraget ikke kan udnyttes med det samme.

For hvem husker liiige at flytte hovedkortet hvis man er syg..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 11:38   #25
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du har fuldstændig ret mik16, det er også lidt derfor jeg har bragt det på banen,

også for at jeg selv skulle kunne forstå det, men også for andres skyld.

Den løn jeg får hos arbejdsgiver er der ikke trukket skat af da det er B skat,

skal jeg så ikke oplyse til skat hvad jeg vil komme til at tjene af B skat, så de kan reguler

det på min forskudsopgørelse.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 12:32   #26
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Du har fuldstændig ret mik16, det er også lidt derfor jeg har bragt det på banen,

også for at jeg selv skulle kunne forstå det, men også for andres skyld.

Den løn jeg får hos arbejdsgiver er der ikke trukket skat af da det er B skat,

skal jeg så ikke oplyse til skat hvad jeg vil komme til at tjene af B skat, så de kan reguler

det på min forskudsopgørelse.
Lad os lige slå det HELT fast Det hele er A skat.. B skat er typisk af andre indtægter end LØNINDTÆGTER.
Selvstændige betaler B skat.

Du har et hovedkort med fradrag og et BIKORT uden fradrag. Begge har samme trækprocent og er A skat..

Med hensyn til om du skal oplyse Skat om hvad der er lønindtægt og hvad der er overførelsesindkomst ( flekslønstilskuddet ) er op til den enkelte. Det BURDE gå automatisk. Men hvis din lønindtægt ved en fejl er indberettet/placeret som "overførelsesindkomst" så kan du miste beskæftigelsesfradrag når skat opgør din årsopgørelse.
Så som minimum bør man tjekke årsopgørelsen inden den godkendes.

Hvis der ikke er trukket skat af din lønindtægt så er en alvorlig fejl. Han / hun SKAL trække A skat INDEN de udbetales..

Er du ikke ANSAT i et fleksjob ???????

Sidst redigeret af mik16; 01-12-2013 kl. 12:40.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension