K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2013, 21:09   #1
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Fleksjob

Hej. Jeg er 25 år og er gift. Er fleksjober føler mig bare anderledes. Jeg må da godt være gift med min mand? Og jeg må da os godt have mig et privat liv og fritid uden min kommune skal være interesseret i det. Jeg passer mit fleksjob.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 21:59   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Ja både og
Det er jo det offentlige der betaler en del af din forsørgelse og hvis du er meget aktiv og kan alting i fritiden er det måske rimeligt nok at der bliver kigget på det tænker jeg.

For lidt og for meget klart at hvis du fx dyrker elitesport på konkurrence plan og træner 5 timer om dagen at så kunne man spørge om ikke det var mere rimeligt at du arbejdede fuldtid

Men et almindeligt liv skal ingen vel blande sig i.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 13:07   #3
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Wink

Hej igen. Tror måske os det er en dum forestilling jeg gøre mig. Der er selvfølgelig opfølgning engang i mellem i mit fleksjob. Min jobkonsulent ved godt jeg ikke lige løber en marton.. Men alle har da lov at have et privat liv og en fritid uden kommunen skal bestemme hvad jeg laver. -.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 14:23   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Min kæreste var ved at få frataget sit fleksjobbevilling fordi en sagsbehandler havde set ham pudse vinduer i vores hus - så tror der bliver holdt øje rundt omkring
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 15:52   #5
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Det jeg mener forstå mig ret - fleksjober har da ret til at være gift. Og et privat liv. Og fritid. Uden man arbejder.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 11:28   #6
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Fritid fleksjob

Hej . Forstår ikke lige det i mener med at kommuner vil interessere sig for hvad fleksjober laver i sin fritid? Må man så ikke deltage i løb cykling? Alle har da lov til et privat liv tænker jeg. Hovedsagen er da man passer sit fleksjob?
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 12:02   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Gin.
Når en sagsbehandler skal foretage vurderinger, så skal vedkommende have kendskab til hvad du interresserer dig for. At danne sig et helhedsbillede af borgeren. det kommer til at indgå i ressourceprofilen.

Med hensyn til cykel løb, så vil der f.eks stilles spørgsmål til om at hvis du kan klare et cykel løb , og du har en diskusprolaps. det hænger f.eks ikke sammen - og det kan have konsekvenser for din fleksbevilling.

Lige så snart du er i kommunens hænder, og du modtager ydelser fra staten, så må du finde dig i sådan nogle ting. Det er min personlige holdning.
Du kan jo spørge sagsbehandler hvad formålet er. På den måde finder du os ud af hvad vedkommende har i gærde.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 15:17   #8
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Hej bondum. Jo sådan kan jeg godt se. Men hvis man ellers holder de aftaler med kommunen man har og passer sit fleksjob. Så blander kommunen sig ikke i ens private liv når man har fri.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 15:39   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gin, når man enten bliver forsørget, eller delvis forsørget af det offentlige, så er man forpligtet til at lægge sit liv til åben skue. Den frihed man havde tidligere, da man stod udenfor systemet, må man desværre give afkald på.
Og de er med i ALT (eller vil gerne være med!), og det er lige fra om man er i forhold, skal holde ferie på Mallorca, eller tænker på fræk sex om Lørdagen - og med hvem.
Med andre ord, man er under lup.

Nu har jeg selvfølgelig sat det lidt (kraftigt) på spidsen, men mange føler faktisk at privatlivets fred bliver krænket. Specielt når de vil høre om fritidsinteresser, ferieplaner, mulige partnere osv osv. De ser spøgelser alle vegne, og alle er under mistanke for bedrageri (sådan kan det i hvert fald føles).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 15:44   #10
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Hvad er det for noget pjat at skrive. Nu har jeg haft fleksjob i 2 år og de har sku aldrig spurgt mig hvornår jeg skal have sex med min mand. Eller spurgte til min fritid. Tror det kommer an på hvorfor man har fleksjob ! Det da en menneske rettighed at have et privat liv.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og fritid/hobby Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 5 21-04-2010 11:41
Fleksjob og fritid Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 18 17-04-2009 19:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension