K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 09:50   #171
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jo jo Lean virker skam...

Både dig webmaster og dig Peter forstår det tilsyneladende ikke, hvordan tingene fungerer i virkeligheden.

En titel som autoriseret vil som sagt efter min mening intet ændre på noget. Basta.

Og dine evige snak om Lovbundne frister. øh ja, men de må jo gerne overskride fristerne. Og hvis de gør er netop som der står, at en borger blot skal have skriftlig besked om hvornår så afgørelsen finder sted. Lad være med at få det til at lyde som om at alle sager 100 % skal nå fristen. Det kan man umuligt gøre. De skal have en sag tilstrækkeligt oplyst før man overhovedet afgør sagen. Det er hvad loven siger. Og det er kun sociale områder, der skal sættes frister, dvs. ikke f.eks. alle sager i jobcentret.

God weekend.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 10:29   #172
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skal vi ikke bare konstaterer...

Kære Curls

...at vi ikke er enige.

... at du lever i din virkelighed.

....at Web har oprettet K10 til glæde for mange, fordi?????????

.... at jeg lever i min virkelighed med:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...b%C3%B8rn.html

http://scleroseforeningen.dk/nyhed/v...t-f%C3%A6ngsel

Sidst, men ikke mindst socialrådgivernes lille håndbog om hvordan de kan forholde sig til ulovligheder, som de bliver presset ud i:

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=180

Du ønskes også en god weekend.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 10:51   #173
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som sagt ligger der allerede i dag skærpet ansvar, for socialrådgivere, dertil skærpet ansvar for alle der har med borgersager at gøre.

Problemet er, at der mangler politisk vilje, til at få dette til at holde i en retssag.

Det er her problemet er, fordi det foregår dels på skøn(her er meget vide grænser) dels
fordi du skal overbevise en dommer, om at der er begået fejl, som sagsbehandler skal erstatte.

Det vil de ikke, fordi desværre folk i systemet, jo ikke har den højeste rang på stigen, og holdningen desværre er, at vi i stort omfang selv er skyld i, at have på offentlig forsørgelse. Iøvrigt vil det være at åbne en ladeport(retorik taget fra, udtagelser der ofte kommer fra bl. KL.).

Det er derfor IKKE loven det er galt med, men viljen, til at føre det ud i livet.

Dette ses i meget af den lovgivning vi behandles under, blal også fastsatte tidsfrister.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 12:09   #174
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er korrekt..

Kære Popiae

... men, denne tråd drejer sig IKKE om at der skal hetzes imod danske socialrådgivere.

... ej heller ikke om at der skal straffes mere.

.... hverken med bøder eller civilretslig erstatningskrav.

Det drejer sig om, at socialrådgiveren skal have mulighed for, nøjagtig som jeg gennem livet, at bede mine omgivelser at påtage sig ANSVARET når disse presser, forklarer, forsøger, argumenterer at en given sag godt kan behandles udenom lovgivningen.

Vi kan tage den børnesag, hvor politiet afleverede 2 x foto-dokumentation til en kommune samt en anmeldelse om at noget var galt. Iøvrigt samtidig med at lære, pædagoger, naboer, og læger reagerede og henvendte sig til kommunen med en anmeldelse.

Kommunen var jo godt klar over at der var 4 børn i familien.

Hvis kommunen skulle igangsætte en §50 undersøgelse x 4 = et meget stort beløb, hvis afgørelsen skulle udmunde i en tvangfjernelse.

Det var kommunen ganske bevidst om.

Tro I at der var kræfter der talte imod en 4 x §50 undersøgelse? S.U.

Jeg tillader mig bare at foreslå at socialrådgiverne skal være medlem af samfundets eksklusive klub af professionelle statsautoriserede.

FORDI, kan andre forklare mig PRÆCIS hvor fotografierne fra politiet samt alle de anmeldelser til kommunen befandt sig gennem årene, inden et af børnene, løb væk fra sit fangenskab 0g sagen kom ud i offentligheden.

HVOR og HVEM har taget ANSVARET for disse anmeldelser?

Hvis socialrådgiveren fra dag et af, med fotografierne fra politiet, havde været autoriseret, skulle socialrådgiveren have en underskrift på ansvarsoverdragelsen.

HVOR ligger fotografierne og anmeldelserne i dag?

Hvis ikke den unge pige var stukket af, havde alle børnene i skrivende stund stadig været fanget i sexmisbrug, trods kommunen var sig bevidst om at noget var galt. Det er min påstand, fordi det foregik gennem år, uden at kommunen tog del i ANSVARET.


Vi kan ikke undgå disse modbydelige sager, men vi kan reagerer og tage ANSVAR, når der kommer en anmeldelse, med varsomhed efter lovgivningen.

Vi skal have belyst hvilken økonomisk interesse der findes i kommunerne der fastholde hvad vi plejer at gøre.

Når socialchefer, forvaltningschefer og kommunaldirektører modtager bonus udelukkende for at overholde en kommunes budget, som de selv har lavet, er der noget galt. De er naturligvis meget påpasselige med at gå i gang med 4 x §50 undersøgelser. De har jo ikke ansvaret, men socialrådgiveren må stå for skud.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 10:06   #175
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jo jo Lean virker skam...

Både dig webmaster og dig Peter forstår det tilsyneladende ikke, hvordan tingene fungerer i virkeligheden.

En titel som autoriseret vil som sagt efter min mening intet ændre på noget. Basta.

Og dine evige snak om Lovbundne frister. øh ja, men de må jo gerne overskride fristerne. Og hvis de gør er netop som der står, at en borger blot skal have skriftlig besked om hvornår så afgørelsen finder sted. Lad være med at få det til at lyde som om at alle sager 100 % skal nå fristen. Det kan man umuligt gøre. De skal have en sag tilstrækkeligt oplyst før man overhovedet afgør sagen. Det er hvad loven siger. Og det er kun sociale områder, der skal sættes frister, dvs. ikke f.eks. alle sager i jobcentret.

God weekend.
Ah men da kære ven....

Alle andre forstå ikke tingene men det gør du...mener du??

Det er da vist dig der ikke har sat dig godt nok ind i tingene....

Der er ingen herinde der siger at kommunerne ikke må være længere tid om deres sager....

Nææ du....det der er problemet er at kommunerne IKKE vil FASTSÆTTE de frister......

Du ved....som der står i lovene at de SKAL....

I øvrigt...så overholder kommunerne ikke engang det at de skal skrive til folk at deres sag ikke kan nå at blive færdig...i særligt mange sager...

Dit problem er nok at du arbejde på en kommune og du dermed åbenbart ved bedre end alle andre....eller hva???

Lad være med at udtale dig om ting du ikke ved....og lad i det hele taget være med at lægge ting over på os andre....ting som det kun er dig der åbenbart udtaler...

Du aner ikke hvad jeg ved og hvad jeg ikke ved....ja det gør du jo heller ikke med andre....hvad de ved og ikke ved...

Det er helt fair at du har en mening....at det ikke vil hjælpe med at autorisere folk....det er så din mening....

Min mening er så at din mening er totalt farvet af at du sidder på en kommune....

Men det er jo bare min mening...

Jeg spurgte ind til....vel at mærke som det eneste....til hvad der så ville hjælpe.....

Men det kan jeg forstå at du ikke er interesseret i....

Det er åbenbart kun for at nedgøre folk....ja det gør du jo ved at sige at vi ikke forstår virkeligheden....at du er her i tråden...

Som den kærlige person jeg er så får du da lige et kram og så håber jeg at du kan være lidt mere konstruktiv fremover.....hvis ikke...ja så har du jo muligheden for at blive væk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 11:10   #176
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at læse i bla straffeloven, hvor det tydeligt fremgår, at de har skærpet og enda ansvar der kan give dels bødestraf, dels fængsel.

Problemet ligger et helt andet sted, nemlig den politiske vilje.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 13:51   #177
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Enig, kære Popiae.. (og Web)

men vi alle skal forstå, at vi der færdes på k10, næsten uden problemer, kan færdes i den sociale verden, men der findes medborgere der ikke har den samme mulighed.

Da Web startede K10 op, havde vi forinden, færdes på tidligere socialminister Eva Kjer Hansen`s website "Det kan gøres lettere" hvor ministeren selv kom med eksempler om den manglende retssikkerhed.

Bla en spastisk ung mand der bad kommunen om hjælp.

Han var fastspændt til sin kørestol, hænder, fødder, hofter og hoved.
Sproget var ikke eksisterende.
Intelligensen normal
Den type af borgere jeg har min daglige kontakt til.


Af ham krævede en embedskvinde, sagsbehandler, socialrådgiver, jeg ved det ikke, men denne unge mand var tvunget til at skrive sine BPA-rapporter til kommunen i hånden.

Jeg gentager: I HÅNDEN ellers ville embedskvinde ikke accepterer rapporterne da den unge mand skulle bevise at han kunne være arbejdsleder for sine 24 timers BPA-hjælpere.

Den unge mand kunne godt skrive sine rapporter med sin pande-pen, trods det tog ham mange timer at skrive på denne måde. Dette ville kommunen ikke accepterer

Bemærk venligst, at historien fra min virkelighed ikke kommer fra min hånd men fra ministerens hånd.

Så der findes medborgere der IKKE kan klare en civilretslig sag iht straffeloven.

Det er på deres vegne jeg råber op.

Derfor holder jeg fast på at socialrådgivere i Danmark skal være statsautoriserede og med personligt ansvar overfor lovgivningen, nøjagtig som de få andre grupper. som samfundet har besluttet skal være autoriserede.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-11-2013 kl. 13:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 14:28   #178
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Webmaster: Jeg ville gerne dele min viden videre her og er overhovedet ikke ude på at nedgøre folks meninger, men jeg synes ikke Peter selv hører på, hvad vi andre har at sige til brugen af titlen statsautoriseret.
Og de indlæg jeg har skrevet herinde var til Peter og ikke til dig, så jeg har kun skrevet min mening og delt min viden ud. Der er flere herinde som har samme mening om, at det ikke vil kunne hjælpe med den titel.

Jeg kan overhovedet ikke bruge de links og eksempler til noget, der kommer frem. For mig virker lovene ganske udmærket. Det er bare ikke altid, at den bliver taget seriøs, når nogen holder hånden over en læge, der sjusker (det ville de vel også gøre med en "statsautoriseret" socialrådgiver"), og der sker intet. Bare Doktor Nål der bevidst har stikket nål i folks kroppe, hvor de med den tro, at de fik akupunktur - den sag er aldrig afsluttet. De greb ikke ind i tide, dem fra Sundhedsstyrelsen, da journalerne er brændt inden, de kom.

Det er fint at Peter har sin egen mening, og vi andre har vores mening...

Og ja jeg gider heller ikke bruge krudt på den her tråd... spild af min tid...

Sidst redigeret af curls; 30-11-2013 kl. 14:30.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 14:39   #179
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen nu blandede du mig ind i det ved at sige at jeg ikke forstår virkeligheden....alene fordi jeg spørger ind til at folk jo kan komme med konstruktive forslag...

Du kan ikke komme uden om at det er at nedgøre....det kan godt være at det så ikke var meningen...

Nu synes jeg at Peter har lyttet og svaret....ja faktisk til alle....ja ja det er jo ikke sikkert at han er enig i det nogle siger...men han gør det sg på en pæn måde...

Men bør du og jeg og ja alle andre ikke bare lade andre om at de har nogle ideer til hvad der kan gøre tingene bedre...jo det tror jeg nok vi bør...og ikke bare se ned på det....ja også selv om vi er af en anden mening....

En ting kan gøre mig målløs....det er at du kan sige at tingene virker fint og det hele er okay....når det tydeligvis ikke er det....men okay det har du jo ret til at mene...

Men vi er andre som ikke mener det bare er okay og virker...for det gør det ikke...og jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med hvordan der bliver rettet op op det....bare det bliver...

Peter er kommet med dette forslag...andre kan jo komme med deres egne forslag...

Ja så er der selvfølgelig dem som mener det hele er okay....og det har man da lov til at ytre....men det skal bare ikke være med nedgørelse af folk samtidig....det er fuldstændig unødvendigt...specielt når du endda mener det er spild af din tid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 16:46   #180
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Når man første gang stifter bekendtskab med Sygedagpengesystemet, genoptræning, hjælpemidler osv.
troede jeg selvfølgelig, at det var udført jf lovgivningen og Kommunen fulgte Deres vejledningspligt samt god forvaltningsskik.
Jeg er blevet klogere og skuffet gentagende gange.

Når jeg så efterfølgende konstaterer, at der bliver afgjort efter skøn, lovgivning åbenlyst og dokumenteret overtrådt,
samt sanktionsmulighederne er til tider ikke eksisterende ville jeg gerne have set Statsautoriserede Socialrådgivere
så de havde mugligheden for at følge lovgivningen og evt. ikke de overordnede økonomiske retningslinjer udstukket af ledelsen.

Vi andre står også til ansvar ved f.eks. Bestyrelsesarbejde og kan drages til ansvar.
Vi står også til ansvar som arbejdsleder, hvis ikke vi overholder arbejdsmiljøloven, forsvarlig arbejdsplanlægning osv. så selvfølgelig skal
Kommunens medarbejdere også stå til ansvar for Deres udførelse af arbejde jf loven.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension