K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2020, 12:53   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ny "Den digitale forberedende rehabiliteringsplan"

Den digitale rehabiliteringsplan

Vejledning til sagsbehandlere, der udarbejder den forberedende del.

Bondefangeri?
Borgeren skal SAMMEN med sagsbehandler gå ind på Jobnet og udarbejde den ny digitale forberedende del og CV. Derefter lukkes alle muligheder for rettelser.

I hh til denne plan gives borgeren ikke mulighed for, at i fred og ro, sammen med rådgiver, læse igennem og rette hverken det ny digitale forberedende del til rehab eller CV.

Hvad med partshøring?
Hvis sagsbehandler efterfølgende "retter" eller skriver ting borgeren ikke er indforstået med.

https://star.dk/media/12324/vejledni...BH41gtR2johAaU

Den digitale rehabiliteringsplan
Vejledning til sagsbehandlere, der udarbejder den forberedende del

Introduktion
Med en udvidelse på Jobnet er rehabiliteringsplanen blevet mere digitaliseret og her kan borgerne bedre inddrages i arbejdet med rehabiliteringsplanen.
Denne vejledning henvender sig til sagsbehandlere, der bruger udvidelsen på Jobnet som en del af den nye rehabiliteringsplan. Vejledningen beskriver de skridt, som sagsbehandleren gennemgår i arbejdet med at udfylde planen. I beskrivelsen af de registreringer, sagsbehandleren skal foretage i fagsystemet, er der taget udgangspunkt i Fasit.
Udover en beskrivelse af, hvordan man bruger planen, indeholder vejledningen faglige tips og eksempler.
Udover nærværende vejledning findes der også en vejledning til borgerne om, hvordan de bruger de nye muligheder på Jobnet.

Vejledning til den forberedende del
Når en borgers sag skal for rehabiliteringsteamet, skal rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes.
Udfyldelsen af den forberedende del indebærer et vigtigt socialfagligt arbejde. Som sagsbehandler skal man både sikre en god og overskuelig oplysning af sagen og arbejde med at give borgeren forståelse for og ejerskab af sin sag.
Med denne guide får du som sagsbehandler vejledning til, hvordan den digitale plan rent praktisk udfyldes, samt tips til arbejdet omkring planen.
Som noget nyt har borger adgang til spørgeskemaet Min situation og et målgrupperettet CV via Jobnet. Disse dele indgår i den forberedende del. Borgeren kan derfor selv påbegynde udfyldelsen af disse dele af rehabiliteringsplanen på Jobnet.


phhmw

Jeg går ud fra, borgernes Vejledning er følgende????

https://star.dk/it/borger-it/min-pla...-til-min-plan/

Vejledninger til Min Plan

Styrelsen har udarbejdet vejledningsmateriale til Min plan. Nedenfor findes en oversigt med links til materialet.


phhmw

Men om det er den rigtige Vejledning for borgerne, er jeg i tvivl om, men.......

... godt man ikke er ordblind i sin sociale sag.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension