K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2007, 07:02   #11
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Tak for de mange gode svar snakkede med min fagforening igår og får dem til at være bisidder ved kommune-møderne....hvilket jeg skulle havde gjort for længe siden, men man tror jo altid det bedste, nemlig at kommunen er der for at hjælpe MIG :@ det finder man så hurtigt ud af at det faktisk ikke er helt korrekt
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 16:46   #12
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Hejsa iben *ss*

Lige en kvik kommentar *Hehe* jeg ved af erfaring at det er muligt at få et fleksjob helt ned til 10 timer...... men det kræver bare at man finder en arbejdsgiver som vil ansætte en!! men kender faktisk 2 som kun er på arbejde 10 timer om ugen... den ene arbejder 3 timer mandag, 2 timer tirsdag, fri onsdag, 2 timer torsdag og 3 timer fredag og så weekend fri......... det er en butik som havde brug for en ekstra hånd få timer om dagen men hvem gider, hvis man er rask kun at arbejde 10 timer ??? så chefen besluttede at kigge efter fleksere og bonus for min bekendte som var ved at give op..... så det kan lade sig gøre helt ned i de små timetal *ss*

Jeg er selv visiteret til 15 timer men har nu 20 timer om ugen dog med ekstra særlige hensyn så jeg ikke brækker ryggen på de 5 ekstra timer om ugen!

bisidder bisidder bisidder..... altid husk bisidder 4 øre høre mere end 2!!!

held og lykke krydser fingre for dig !!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2007, 09:15   #13
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Hej Borroe
har også fortrudt at jeg ikke fik en bisidder fra starten :| min sagsbehandler lovede for en md. siden at hun ville ajurføre min ressurceprofil og sende den til mig....men der er stadig ikke kommet noget så ringede jeg til hende og hun påstod hårdnakket at det havde hun ikke sagt :@ det er jo en direkte løgn.......
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2007, 22:01   #14
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Jeg har haft flexjob i fire år, og startede ud på 18½ time men blev for næsten 2½ år siden sat ned til 12,5t.

En bekendt arbejde i flex på 9 timer.

Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2007, 23:54   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: timer for flexjob?

Jeg tvivler ikke på at der er nogen der vitterligt får fleksjob på under 12½ time, men jeg tror ikke at det er nemt

For at en arbejdsgiver skal kunne få det til at løbe rundt i 0 altså sådan at han ikke sætter penge til på at have flekser ansat , så er det nødvendigt at flekseren arbejder mindst 12 ½ time, ellers bliver det en underskudsforretning for arbejdsgiveren.

Jeg ved godt at man taler om socialansvar når man snakker flekser men jeg har endnu ikke set den arbejdsgiver der vil sætte penge til for at være social ansvarlig ...

Selvfølgelig findes de, men tror for størstedelen at det gælder hvor de har en medarbejder som de sætter pris på i forvejen og som derefter pga sygdom visiteres til fleks..

Jeg er helt for at man ikke skal male fanden på væggen, og sige at det ikke kan lade sig gøre at finde et job på under de 12½ time , men man skal nok heller ikke stikke blår i øjne på sig selv ...

DET BLIVER SVÆRT AT FINDE DET JOB

Og det bringer os hen til ...

HVORFOR findes der ikke et mindste antal timer sådan at hvis folk feks kun magter 5-7 timers arbejde, så burde det vel hedde ftp med mulighed for skånejob..

Mange gange så "mener" jobkonsulenter og arbejdsgiver at man "nok" kan magte at komme lidt op i time antal når man har arbejdet et stykke tid, men de fleste jeg kender til, der går det lige omvendt.

Jeg er sat til 15-20 timer og det er inkl transport ( og en seng og hvile tid til rådighed) virkligheden er at jeg arbejder 20 timer .
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 11:03   #16
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Før kommunerne blev sammenlagt, gav min daværende kommune et yderlige tilskud (end de 1/2 -2/3) til alle flexjob'er på ½ af det resterende. For at forklare: Det betød at da jeg arbejde 18,5 timer, at mit arbejde faktisk fik 9 1/4 time "foræret" hver uge (når jeg var der alle 18,5 time) eller sagt på en anden måde, de betalte kun for 9 ¼ time. Når jeg så var syg "mistede” de så kun 9 1/4 time i stedet for de 18,5 (som de dog får refusion for fra dag 1).

Det blev lidt kringlet. håber I forstod det:-)
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 18:33   #17
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Det at man søger om et fleksjob og er på sygedagpenge, er ikke ensbetydende med, at man ikke kan miste sine sygedagpenge.

Såfremt man ikke opfylder forlængelsesmulighederne, kan man ikke længere modtage sygedagpenge, de vil så stoppe, men ansøgningen vil fortsat blive behandlet.

Blot til orientering, da de to ting skal skilles ad.

Hilsen Socialformidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 22:03   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: timer for flexjob?

Socialformidler det har du ret i.

MEN man skal aldrig glemme at man skal have sin afgørelse om sygedagpenge på skrift , altså at de nu stopper og at man får en ankevejledning med, jeg kender til ikke så få der har fået forlænget deres sygedagpenge, da kommunens grund til stop var klart ulovlige (også selv om forlængelsen var opbrugt) man skal ALDRIG læne sig tilbage og bare stole på at kommunen gør det rigtige...

Heller anke en gang for meget end en gang for lidt, ved godt at det tager ressourcer fra andre sager, men sådan må det nu engang være...

Det kan være at det går op for nogle på div kommuner at de skal til at tage sig sammen og få lavet deres del af opgaven ordentligt...

Derfor kan det altid betale sig at anke sin sag, om ikke andet så kan man altid få den personlige tilfredsstillelse at kommunen får en besked om at få orden på deres sager ....

Og håbet kan jo så også være at man kan beholde sine sygedagpenge.

Der er nogle sager hvor man høre at der er søgt ftp og der er givet afslag fordi man lige skal have en ekspert til at se på det ene eller det andet og så stopper sygedagpenge lige 1 månede før man skal til den ekspert .. det er sq ikke ok
  Besvar med citat
Gammel 24-04-2007, 21:32   #19
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: timer for flexjob?

Det har du helt ret i hejdien.
Men, vil nu vove at påstå, at dem der skal angribes er politikkerne og kommunerne - det er dem der nednormerer og dem det går ud over, er jo så dem der behandler sagerne og borgerne - desværre.
Men, der skal klart være en afgørelse, begrundelse og klagevejledning.

Mvh Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 10 23-09-2012 05:39
Timer i Flexjob Martin Clemens Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2010 18:04
Timer ved flexjob. Emma Spørgsmål ang fleksjob 3 19-01-2009 10:51
timer i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 4 28-04-2006 17:14
timer i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 1 04-04-2006 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension